Problemen met opnemen mix
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Ingrid    posted on 09-07-2012 14:01
Ik weet dat hier al diverse topics over bestaan maar nergens zie ik iemand met dezelfde problemen als ik.

Als ik namelijk een mix op wil nemen krijg ik alleen geluid te horen via mijn rechter speaker. Eerst ging de opname wel goed, maar ging hij soms halverwege over op 1 speaker ipv 2 en nu dus steeds maar 1.
Ik heb tulpstekkers die ik in mijn mixer stop en vervolgens een jack?in de line ingang van mn pc. Heb geprobeerd op te nemen via goldwave en audacity, maar beiden geven het probleem.
Daarnaast erg zachte opname. Heb er ook voor gezorgd dat het geluid niet te hard staat bij het opnemen.

What do you think about Problemen met opnemen mix ??

Vote :   

Winston    posted on 09-07-2012 15:24
Het lijkt het meest op dat de kabel niet diep genoeg is ingeplugged. Check dat eerst even voordat we aan andere ingewikkelde dingen gaan denken.
Tic Toc
D-Jesse    posted on 09-07-2012 16:49
wat ik dan zou doen, weet niet of jij t op je mengpaneel heb, de tulpstekker die naar de line ingang gaat in de boothinput van je paneel stoppen, en de master op speaker. zo kan je met een draaiknopje om je mengpaneel de booth volopen zetten dat je vol geluid hebt wat ie opneemt, terwijl je met de master kan regelen hoe hard je het nu ff tijdens het mixen wilt horen.

en even over je probleem met je speaker: zoals winston al zegt, kijk of die kabels diep geneog ingeplugt zijn. zoja, kijk dan of je je balance draaiknop wel in 't midden staat :P
User edit by D-Jesse on 09-07-2012 @ 16:49:55 (5%)
Winston    posted on 09-07-2012 16:59
Het volume hangt af van verschillende dingen. Vertel eerst (de exacte waarden) wat je gain/volume instellingen zijn van je mixer, computer en opname software. Anders wordt het raden.
Tic Toc
Ingrid    posted on 10-07-2012 07:04
De kabel zit er sowieso goed in, heb dat ding wel 10x er uit en weer in gedaan, daar kan het echt niet aan liggen.
Weet niet of misschien de kabel te lang is? 10 meter? Of kan het daar niet aan liggen.

Ik heb nu even tijdelijk een Pioneer DJM 800 dus dan stop ik de tulp stekkers in de record ingang van de mixer, maar op mijn eigen mixer, Behringer DJX 750, zit dat niet, dan stop ik em in de versterker, daar zit een verloopstekker voor 2 tulpstekkers, 1 voor de mixer en dan 1 voor het opnemen, maar daar geeft ie nu dus hetzelfde probleem..

Hoe kan ik exact de waarden vertellen van mijn volumeinstellingen? Waar kan ik dat vinden?
Bij Goldwave is bij de test het recherkanaal goed, het linkerkanaal geen signaal.

Oh en de balansknop staat ook goed Winking my eye
D-Jesse    posted on 10-07-2012 11:07
Pfff moeilijk te zeggen. volume kan je op je mengpaneel vinden he Winking my eye en voorderest zou ik het dan echt niet weten, maare ik heb nog nooit gehoord dat opnemen via de versterker gaat. mja zou wel moeten kunnen. ik denk toch dat je iets hebt wat een beetje defect is.
Unidentified    posted on 10-07-2012 13:19
Opnemen via de versterker gaat zeker wel, er zijn genoeg versterkers die naast het audiosignaal versterken, ook hetzelfde audiosignaal uitsturen, bv voor een tweede versterker.?
Lage volumes bij opnames kan je oplossen in je opnamesoftware zelf, daar zit een functie in om het volume te verhogen.
Winston    posted on 10-07-2012 14:43
Poster: Ingrid
Weet niet of misschien de kabel te lang is? 10 meter? Of kan het daar niet aan liggen.

Dat is wel vrij lang voor RCA kabels en kan het zachte volume verklaren. De weerstand wordt door de lengte zo groot, waardoor het signaal zodanig afzwakt dat je het signaal onvoldoende kunt versterken met de gain en volume knopjes van zowel je hardware als je software.

Ik heb nu even tijdelijk een Pioneer DJM 800 dus dan stop ik de tulp stekkers in de record ingang van de mixer, maar op mijn eigen mixer, Behringer DJX 750, zit dat niet, dan stop ik em in de versterker, daar zit een verloopstekker voor 2 tulpstekkers, 1 voor de mixer en dan 1 voor het opnemen, maar daar geeft ie nu dus hetzelfde probleem..

Mooi deze info. Het ligt dus niet aan je mixer of versterker, maar aan je computer. Hardware of software?

Het probleem heb je toch alleen bij opnamen? Als je gewoon muziek afspeelt met je computer, krijg je toch door beide speakers geluid? Dan is de computer hardware waarschijnlijk in orde. Je software (instelling) is dan ergens fout. Maar het kan ook dat de input zijde van je geluidskaart niet in orde is, m.n. links.

Het kan ook dat je kabel niet in orde is, linkse zijde bv. loscontact. Nooit een brom op links, voordat het probleem begon, gehoord?

Hoe kan ik exact de waarden vertellen van mijn volumeinstellingen? Waar kan ik dat vinden?
Bij Goldwave is bij de test het recherkanaal goed, het linkerkanaal geen signaal.

Dit is moeilijk uit te leggen via een forum. Ik kijk dus niet erg naar uit. Cool

Maar control panel - device manager - sound voor de geluidskaart van je computer zelf.

En bij de opname software verschillend, ken ik niet. Maar omdat je verschillende programma's hebt geprobeerd, ga ik even ervan uit dat het niet aan de opname software ligt.

De gain van de DJM wil je zo instellen dat de groene leds tot op die van 0 dB gaan.

Tic Toc
User edit by Winston on 10-07-2012 @ 20:05:59 (22%)
Baart    posted on 10-07-2012 15:04
Ik zou eve de tulp die in je mengpaneel zit (in record, master 2 of iets dergelijks) eruit halen en eve met je vingers erop duwen. Als er dan wel op bijde kanalen geluid zit ligt het probleem in je mengpaneel.
https://soundcloud.com/bart-duisterhof
Winston    posted on 10-07-2012 15:20
Ja, en witte met rode kant van je RCA kabel wisselen om de kabel te checken.

Maar het zit niet in het mengpaneel, want zowel bij versterker recording als bij DJM-800 recording is er hetzelfde probleem.

En als het aan je computer ligt (software/hardware), moet je naar de computerboer. Al zou een expert je hier zeggen wat je moet doen, kun je het toch niet zelf doen.
Tic Toc
User edit by Winston on 10-07-2012 @ 16:55:53 (94%)
Baart    posted on 10-07-2012 17:26
Heb je dan de input rechtstreeks in je versterker gestoken? Het lijkt idd op een software probleem of een lamme kabel.
https://soundcloud.com/bart-duisterhof
Ingrid    posted on 10-07-2012 17:58
Oke super dat jullie zo met me meedenken haha.

Ik heb de tulpstekkers aangedrukt en toen deed hij het, maar toen bleef ik met mn poot haken achter het snoer, nou kreeg em echt niet meer aan de praat.

Net nieuwe kabel gekocht en hij doet het vooralsnog, dus neem aan dat een kapotte kabel de oorzaak was Happy, laughing
Winston    posted on 10-07-2012 18:01
Gelukkig! Dat was het eenvoudigst en goedkoopst op te lossen probleem. Ook het volume is nu luider?
Tic Toc
User edit by Winston on 10-07-2012 @ 20:06:17 (22%)
Ingrid    posted on 10-07-2012 19:46
Ja heb nu net een mix opgenomen, prima geluid, kwaliteit en over beide boxen te horen Happy, laughing
MTHIJSMusic    posted on 11-07-2012 10:53
Staat je Balance wel goed ?
Matthijs Kuiters
Unidentified    posted on 11-07-2012 11:37
Oh en de balansknop staat ook goed Winking my eye

Eventjes lezen??Cool

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

269 Users online: 128 Guests (141 Unknown)
Pages generated today : 70.619
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.867.656