1 member likes this Poster: thomassmith
Om meer boekingen binnen te halen zul je weekelijks of maandelijks een mixtape moeten maken waaraan mensen jou gaan herkennen.
Je zou het kunnen doen, en?heel veel zin heeft het eigenlijk helemaal niet. Maar zoals ik al zei;
je zou het kunnen proberen, moeten is bullshit..

Mixtapes van beginnende DJ's zonder (goed) concept, zonder promotie (verwar promotie/spam niet, spammen met zo'n mixtape is al helemaal not done) en zonder enige vorm van professionaliteit verder zal amper naar geluisterd worden en als er naar geluisterd wordt zal het daarbij blijven.
Je kan beter om het half jaar bijvoorbeeld een promomixtape maken van 1/1? uur zodat mensen kunnen zien waar je staat, wie je bent, wat je draait.. en deze een beetje goed promoten. En zorg dat de mixtape goed is! Als mensen bij de eerste overgang al een phasing-fout horen is 'X' of ALT+F4 zo gedaan. Ook bij te erge mixfoutjes. En doe niet 10 tracks in een uur omdat Hardwell het ook doet ofzo. Eerder 20 (zolang het lekker in elkaar gemixed is), dat horen mensen veel liever. Houd het commerci?el, een beetje 'eigen?stijl' is zeer gewenst. Cobra/Levels/SomebodyThatIUsedToKnow(bootleg)/Calling/IFollowRivers(Bootleg) achter elkaar is (belachelijk) commerci?el, maar weinig 'eigen stijl' aan. En een tip; MIX IN KEY(!). Dit luistert veeeel lekkerder weg.
Je hoeft het trouwens niet binnen 1 stijl te houden. Een mixtape met techhouse->progressive house->electro house is niet verkeerd..

?
Dit heeft btw niet zoveel te maken met het genereren van meer boekingen, maar is meer een reactie.?
Ik denk dat er voor meer boekingen dingen nodig zijn als passie, doorzettingsvermogen, hard werken, slim zijn (doel ik vooral op marketingtechnische gedeelte), geld (geloof me, dit?is heel handig, helaas zelf?'te weinig' ervaring mee, haha) en het allerbelangrijkste misschien nog wel;
Geluk.
Maar onthoud;?
Geluk kan je?ook af en toe afdwingen.?
Verjaardagsfeestjes/Examenfeestjes is niet zoveel voor nodig. Mond op mond reclame (tegen iedereen schreeuwen dat je DJ bent, een beetje kunnen beatmatchen en een goede, slimme, commerci?le stijl/platenkeuze, zodat als je eenmaal op zo'n verjaardags- of examenfeestje hebt gedraaid dat je erna weer een hele hoop bij hebt.
Dit is helemaal niet wat ik hoofdzakelijk wil doen, dus houd ik het hier even simpel. Het is ook veel eenvoudiger om aan deze boekingen te komen dan evenementen/discotheken etc..
Voor meer boekingen is eigenlijk?Sebasz zijn tip toch?het beste, maar dit werkt niet voor alle personen hier vrees ik.