Tips om boekingen binnen te halen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Martullia    posted on 02-07-2012 14:45
Vroeg me af of er nog mensen zijn die tips hebben om boekingen binnen te halen &
hoe zorg je dat de juiste mensen jou muziek luisteren?

What do you think about Tips om boekingen binnen te halen ??

Vote :   2 members like this  

djmathijs    posted on 02-07-2012 14:48
Wanneer je met mensen praat enthousiast over je hobby vertellen en stel eens voor, voor een vriendenprijsje ergens te draaien zodat je in contact komt met publiek.
Roov    posted on 02-07-2012 15:01
3 members like this  Zijn al 1000 topics van. Gebruik de zoekfunctie links in het menu
Sebasz    posted on 02-07-2012 15:28
9 members like this  je tieten laten zien aan de bedrijfsleider
Baart    posted on 02-07-2012 15:59
1 member likes this  Goed draaien
https://soundcloud.com/bart-duisterhof
thomassmith    posted on 02-07-2012 23:09
Martullia,

Mond tot mond reclame werkt meestal het beste. Uit eigen ervaringen heb ik toch wel geleerd dat je niet alleen je eigen style moet draaien(wat dat ook mag wezen). Maar dar je ook de meer commerciele muziek moet gaan draaien. Ik praat nu alleen over thuis feestjes en verjaardagen en dergelijken.

Voor boekingen in een club of discotheek zal je eerder op je eigen style gekozen worden. Dit omdat de avond waarschijnlijk aan een genre vast zit.

Om meer boekingen binnen te halen zul je weekelijks of maandelijks een mixtape moeten maken waaraan mensen jou gaan herkennen. De groep zal in het begin klein zijn maar langzamerhand uitgroeien. Doe dit via youtube of soundcloud(via de multimedia dus). Hou ook dezelfde naam vast zodat de mensen die beginnen te kennen.

Vervolgens moet je denk ik maar beginnen met produceren. Je eiegen style doorvoeren in je producties en laten zien dat je ambitieus en talentvol bent. Mocht je je productie zo goed vinden dan kan je deze altijd naar top dj's sturen. En ja, ik weet dat de kans minimaal is dat je track wordt opgenomen in een set, maar het zal niet de eerste keer zijn dat het gebeurd.

Als je deze stappen heb ondernomen (en dat duurt een tijdje), zal het vanzelf beter gaan met je cariere.
MichaelMiller    posted on 03-07-2012 01:41
1 member likes this  
Poster: thomassmith
Om meer boekingen binnen te halen zul je weekelijks of maandelijks een mixtape moeten maken waaraan mensen jou gaan herkennen.

Je zou het kunnen doen, en?heel veel zin heeft het eigenlijk helemaal niet. Maar zoals ik al zei;
je zou het kunnen proberen, moeten is bullshit..Happy, laughing Mixtapes van beginnende DJ's zonder (goed) concept, zonder promotie (verwar promotie/spam niet, spammen met zo'n mixtape is al helemaal not done) en zonder enige vorm van professionaliteit verder zal amper naar geluisterd worden en als er naar geluisterd wordt zal het daarbij blijven.
Je kan beter om het half jaar bijvoorbeeld een promomixtape maken van 1/1? uur zodat mensen kunnen zien waar je staat, wie je bent, wat je draait.. en deze een beetje goed promoten. En zorg dat de mixtape goed is! Als mensen bij de eerste overgang al een phasing-fout horen is 'X' of ALT+F4 zo gedaan. Ook bij te erge mixfoutjes. En doe niet 10 tracks in een uur omdat Hardwell het ook doet ofzo. Eerder 20 (zolang het lekker in elkaar gemixed is), dat horen mensen veel liever. Houd het commerci?el, een beetje 'eigen?stijl' is zeer gewenst. Cobra/Levels/SomebodyThatIUsedToKnow(bootleg)/Calling/IFollowRivers(Bootleg) achter elkaar is (belachelijk) commerci?el, maar weinig 'eigen stijl' aan. En een tip; MIX IN KEY(!). Dit luistert veeeel lekkerder weg.
Je hoeft het trouwens niet binnen 1 stijl te houden. Een mixtape met techhouse->progressive house->electro house is niet verkeerd..Cool?

Dit heeft btw niet zoveel te maken met het genereren van meer boekingen, maar is meer een reactie.?
Ik denk dat er voor meer boekingen dingen nodig zijn als passie, doorzettingsvermogen, hard werken, slim zijn (doel ik vooral op marketingtechnische gedeelte), geld (geloof me, dit?is heel handig, helaas zelf?'te weinig' ervaring mee, haha) en het allerbelangrijkste misschien nog wel; Geluk.
Maar onthoud;?Geluk kan je?ook af en toe afdwingen.?

Verjaardagsfeestjes/Examenfeestjes is niet zoveel voor nodig. Mond op mond reclame (tegen iedereen schreeuwen dat je DJ bent, een beetje kunnen beatmatchen en een goede, slimme, commerci?le stijl/platenkeuze, zodat als je eenmaal op zo'n verjaardags- of examenfeestje hebt gedraaid dat je erna weer een hele hoop bij hebt.

Dit is helemaal niet wat ik hoofdzakelijk wil doen, dus houd ik het hier even simpel. Het is ook veel eenvoudiger om aan deze boekingen te komen dan evenementen/discotheken etc..

Voor meer boekingen is eigenlijk?Sebasz zijn tip toch?het beste, maar dit werkt niet voor alle personen hier vrees ik.

www.facebook.com/michaelmillerofficial
Ashley    posted on 03-07-2012 17:26
2 members like this  Zou je misschien wat meer info kunnen geven om wat voor boekingen het hier gaat? Als jij op klassenfeestjes, bruiloften en de 30e verjaardag van de tante van je moeder's beste vriendin wil spelen is hier een hele andere aanpak voor nodig dan als dat je wil door breken in de clubscene met een eigen sound.

Echter zijn er natuurlijk wel overeenkomsten tussen beide en dat is wat mij betreft: netwerken
Je kan op je slaapkamer de sterren van de hemel draaien maar als jij jezelf niet bekend weet te maken/ te verkopen bij de mensen ga je helemaal niets bereiken. Een brutaal mens heeft de halve wereld. Gewoon aan zoveel mogelijk mensen vertellen dat je draait. Jezelf aanbieden bij locaties, in het begin met veel dingen genoegen nemen en niet al te veel eisen stellen. Als je het leuk doet bij prive feestjes gaat de mond op mond reclame meestal vrij hard. In de clubscene is dat wat lastiger. Hier geldt wat mij betreft dat je zoveel mogelijk naar feesten/clubs moet gaan en kennis moet gaan maken met mensen uit de scene. Probeer aan te pappen met de resident DJ van dat moment. Een enthousiaste mail sturen met de vraag of je een keer mag proefdraaien naar een lokale kroeg/discotheek wil heel soms ook nog wel werken. Maar persoonlijk contact, daar ga je het meest mee bereiken. Zorg dat je een professionele houding aan neemt en vooral ook dat je niet al te hopeloos overkomt. Natuurlijk moet je zorgen dat je mocht het nodig zijn, altijd een goede demo bij de hand hebt.

En het allerbelangrijkste: niet opgeven.
Willen ze je in het begin niet hebben, moet je het vooral op andere plekken blijven proberen. Als het je op een andere plek dan wel lukt, lach jij mooi het laatst.

Maar wat nou als het lukt, mama?
FASA    posted on 03-07-2012 18:46
@Micheal, Wat bedoel je met geld kan heel handig zijn. In de zin van eigen feestjes organiseren of een studio huren voor je eigen producties? Want ik snap deze opmerking niet zo goed.

Verder is het meeste al gezegd denk ik, mixtape opnemen en verspreiden, contact opbouwen met organisators eigenaren en op feesten van vrienden draaien.

Wat ik echter heel veel lees is, niet te hoge eisen stellen en voor niks draaien. Een dj die al redelijk gevorderd is in zijn carriere geeft mij juist altijd het tegenovergestelde advies. Hij zegt juist, draai nooit voor niets (tenzij voor vrienden). Wanneer dit een beetje bekend wordt, wordt je door kroegeigenaren makkelijk continu op lullige tijden weggezet zonder vergoeding. Hij gaf mij het advies om gewoon altijd een vergoeding te vragen. Ik weet niet of dit advies voor iedereen geld en voor iedere stijl maar bij mij werkt het in elk geval prima!

Ik krijg steeds betere tijden en als ik eens op een kuttijd sta met vrij weinig publiek hou ik er in elk geval ook nog wat aan over voor reiskosten of om te investeren in nieuwe apparatuur.?

Begrijp me niet verkeerd, ik snap dat dit niet voor iedereen werkt en ook niet voor iedere muziekstijl en misschien verschilt het zelfs wel per stad hoever je hier in kan gaan. Ook wil ik hier zeker niet mee zeggen dat je moet gaan draaien voor het geld. Het moet gaan om je passie voor muziek en het delen van je muziek met anderen!! Echter doordat ik op deze manier werk heb ik wel het idee dat ik serieus genomen wordt.
www.soundcloud.com/nick-janssens1
PhonoGraaf    posted on 03-07-2012 18:49
... En dat is het mooiste van alles. Zelf feesten zorgt voor connecties, als je het goed doet!
En connecties heb je dus nodig, zie Ashley dr verhaal!
Martullia    posted on 03-07-2012 19:23
Gaat mij om boekingen in de clubscene. Heb mezelf weleens aangeboden op? bij een cafe of club als ze dan al bereid zijn om te laten draaien moet ik de tracklist van de eigenaar draaien. Dat me aan moeten passen vind ik niet zo erg maar dat ik dan gewoon van de eigenaar een tracklist voor geschoteld krijg gaat mij te ver.

Als bijvoorbeeld een mixtape maak luisteren er met een beetje geluk 20 mensen naar en dan houd het op.
Stuur weleens wat rond naar radio's clubs ect. Maar dit heeft nooit geen resultaat. als zelf een track maak luisterd er ook niemand naar. Denk dat het probleem is dat teveel mensen dit doen. en heb het idee dat in eindhoven zowiezo lastiger als sommige andere plaatsen. En met een resident DJ praten zit er meestal niet in omdat ze meestal boven op een podium staan afgeschermd van het publiek.
MrQreeny    posted on 03-07-2012 19:49
Ik zal eens zeggen welk idee ik heb:

Volgens mij denk jij dat je zomaar eventjes een banging track maakt, dat je zomaar eventjes een club binnenloopt en daar dan mag draaien. Dat is gewoon niet zo, je moet keihard werken om een goede track te maken en keihard werken om dan ook maar 'iets' voor te gaan stellen in DJ land. Daarnaast weet ik niet hoe lang je al bezig bent, maar je moet gewoon zoveel mogelijk ervaring op doen en dus vooral niet kieskeurig zijn.
'Music is the universal language of mankind...'
Martullia    posted on 03-07-2012 20:25
Poster: MrQreeny
Ik zal eens zeggen welk idee ik heb:

Volgens mij denk jij dat je zomaar eventjes een banging track maakt, dat je zomaar eventjes een club binnenloopt en daar dan mag draaien. Dat is gewoon niet zo, je moet keihard werken om een goede track te maken en keihard werken om dan ook maar 'iets' voor te gaan stellen in DJ land. Daarnaast weet ik niet hoe lang je al bezig bent, maar je moet gewoon zoveel mogelijk ervaring op doen en dus vooral niet kieskeurig zijn.

Sorry maar dit denk ik niet. En het is ook niet zo dat al tientallen jaren bezig ben maar ook niet net 1 jaar. doe het nu ongeveer 2 jaar. En ben ook niet een jongetje van 16 ofzo.Misschien moet ik meer geduld hebben.
User edit by Martullia on 03-07-2012 @ 20:28:56 (34%)
Gerdo    posted on 03-07-2012 20:32
In het begin moet je veel slikken, al krijg je een tracklist doe het gewoon. Het is dan wel niet leuk maar je laat jezelf toch zien. En je ervaring is ook belangrijk, dus probeer zoveel mogelijk ervaring op te doen. Als je in de clubscene wilt draaien moet zo als eerder gezegd netwerken, praten met de eigenaar van een club of met een van de resident DJ's en vertel dat je ook draait. En misschien mag je dan wel een keer een uurtje aan het begin van de avond draaien.
Ik heb afgelopen vrijdag op een house feestje gedraaid waar maar weinig mensen waren, maar toch heb ik kennis gemaakt met de ander DJ's en wie weet wat er nog uit komt.
Pak alles aan wat je kunt krijgen!
Luxx    posted on 03-07-2012 20:54
1 member likes this  lees de DJ Lounge DJ Bible
////www.djresource.eu/News/news/458/Release-DJ-Marketing-Bible-by-DJ-Lounge/
www.mothermusic.nl
MichaelMiller    posted on 03-07-2012 21:01
1 member likes this  Die rode duimpjes zijn voor......Cool?
-Mixtape HOEFT niet voor meer boekingen, en zul je ook niet veel genereren daardoor, waarschijnlijk zero. Bekendheid ook niet als
? beginner zijnde, vooral zonder goed(e) concept/mix etc.?Imo slechts als deel van je CV, zeg maar, laten zien wie je bent.
-Verjaardagsfeestjes etc. minder moeilijk te regelen dan discotheek/evenementenboekingen en op andere manier.
-Geluk nodig (ook al kan je afdwingen).
-Verder nodig; passie, doorzettingsvermogen, hard werken, slim zijn (doel ik vooral op marketingtechnische gedeelte)
Zoveel raars heb ik niet gezegd? Niet dat het zo ontzettend veel uitmaakt..?
?[heb 't sowieso wel beetje gehad hier met deze?'nieuwe generatie'..Happy, laughing]

Poster: Martullia
En het is ook niet zo dat al tientallen jaren bezig ben maar ook niet net 1 jaar. doe het nu ongeveer 2 jaar. En ben ook niet een jongetje van 16 ofzo.

Cool

Poster: Martullia
Misschien moet ik meer geduld hebben.

Dat dus.. + hard werken, en misschien nog wel belangrijker; er plezier in hebben..Cool

Poster: FASA
@Micheal, Wat bedoel je met geld kan heel handig zijn. In de zin van eigen feestjes organiseren of een studio huren voor je eigen producties? Want ik snap deze opmerking niet zo goed.

Investeren.. kan op erg veel manieren, o.a. op het gebied van dj/studio gear.
MichaelMiller    posted on 03-07-2012 21:02
1 member likes this  
Poster: Luxx
lees de DJ Lounge DJ Bible
////www.djresource.eu/News/news/458/Release-DJ-Marketing-Bible-by-DJ-Lounge/

Dit is een hele goede..!Winking my eye Aanrader om te lezen.

Luuk, toen ik 'm van Martijn toegestuurd kreeg zat het productiegedeelte er niet in, geloof ik?
Waar heb je precies over geschreven?; hoe er naar je producties geluisterd wordt, of meer technisch (maken)?
Martullia    posted on 03-07-2012 21:08
Poster: MichaelMiller
Die rode duimpjes zijn voor......Cool
-Mixtape HOEFT niet voor meer boekingen, en zul je ook niet veel genereren daardoor, waarschijnlijk zero. Bekendheid ook niet als
beginner zijnde, vooral zonder goed(e) concept/mix etc.?Imo slechts als deel van je CV, zeg maar, laten zien wie je bent.
-Verjaardagsfeestjes etc. minder moeilijk te regelen dan discotheek/evenementenboekingen en op andere manier.
-Geluk nodig (ook al kan je afdwingen).
-Verder nodig; passie, doorzettingsvermogen, hard werken, slim zijn (doel ik vooral op marketingtechnische gedeelte)
Zoveel raars heb ik niet gezegd? Niet dat het zo ontzettend veel uitmaakt..?
[heb 't sowieso wel beetje gehad hier met deze?'nieuwe generatie'..Happy, laughing]

Cool

Dat dus.. + hard werken, en misschien nog wel belangrijker; er plezier in hebben..Cool

Investeren.. kan op erg veel manieren, o.a. op het gebied van dj/studio gear.

Rode duimpjes zijn in ieder geval niet van mij ik waardeer je reactie's Cool
Thanks man. Cool
Luxx    posted on 03-07-2012 22:37
Poster: MichaelMiller
Dit is een hele goede..!Winking my eye Aanrader om te lezen.

Luuk, toen ik 'm van Martijn toegestuurd kreeg zat het productiegedeelte er niet in, geloof ik?
Waar heb je precies over geschreven?; hoe er naar je producties geluisterd wordt, of meer technisch (maken)?

hetzelfde als waar het als DJ over gaat. hoe kom je aan een label en wat zijn punten waar je op moet letten
www.mothermusic.nl

This is an old Topic

No new postings for 4.697 days.
 Post CommentThat would be 156.6 months
or a whopping 12.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

143 Users online: 21 Guests (122 Unknown)
Pages generated today : 17.973
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.754.488