Iemand ervaring met de NI Maschine?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Artez    posted on 21-06-2012 16:56
Heeee,

Ik heb nu de laatste jaren vooral bezig gehouden met DJ'en en tegenwoordig kom je er niet zonder je eigen tracks. Nou zoek ik een hardware waar je makkelijk snel en overzichtelijk beats (house) mee kan maken, met een proffesionele sound. Mijn vraag is nu, is dat mogelijk met de NI Maschine, hebben mensen hier ervaring met dit stukje hardware. Ik heb al ableton live en een ion key49 keyboard, stelt niet heel veel voor. ik hoor graag van jullie!?

What do you think about Iemand ervaring met de NI Maschine? ??

Vote :   

LilQuint    posted on 21-06-2012 17:26
Heb je geen monitors?
Artez    posted on 21-06-2012 17:30
Jawel, JB system AM-50
DJADMIN    posted on 21-06-2012 17:57
1 member likes this  Snel en toch overzichtelijke beats maken

Forget it.
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
User edit by DJADMIN on 21-06-2012 @ 17:57:32 (28%)
Artez    posted on 21-06-2012 18:02
Zo. sfeer is ook gezet hierzo :P

Hoef opzich niet snel te zijn, maar eerder gebruiksvriendelijk.
FML    posted on 21-06-2012 19:34
Are u kiddn me bro?

Poster: Artez
Nou zoek ik een hardware waar je makkelijk snel en overzichtelijk beats (house) mee kan maken, met een proffesionele sound.

done reading... Cool

Ik heb al ableton live en een ion key49 keyboard, stelt niet heel veel voor. ik hoor graag van jullie!

Ur still jokin right? ..

Muziek word gemaakt uit passie niet omdat het MOET of NODIG is! en ik ken er heel wat die echt niet meer nodig hebben ! Om terug te komen op je vraag ik zie niet veel meer waarde in dat apparaat ik heb er namelijk een muis voor! De software is leuk.

FML

# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
Artez    posted on 21-06-2012 19:55
Ik zeg toch ook niet dat het moet of nodig is? Ik vind muziek hartstikke leuk, ik zoek gewoon een stuk hardware, wat het iets makkelijker maakt. Daarom vraag ik ook aan jullie of de maschine iets toevoegd of niet. Maakt het je leven wat makkelijker of niet? Ik snap niet echt waarom jullie opeens zo opgefokt reageren. maar goed blijkbaar verwachten jullie dat iedereen hier op djresource, alles al weet?
aurelienvdv    posted on 21-06-2012 20:11
zich om geen enkele reden beginnen opwinden is hier de nationale (in de cyberspace toch) sport!

ik ben ook om diezelfde reden aan het kijken naar maschine. Ik zit echt niet graag stil achter mn laptop, dus heb ik graag wat 'tactile feedback'.

misschien helpt dit bij je beslissing (video tutorials over de mogelijkheden van maschine)

1

2
Artez    posted on 21-06-2012 20:20
@aurelienvdv

Haha mee eens, ja die hele video reeks heb ik gecheckt, dank je wel! Maar persoonlijke ervaringen kunnen ook echt veranderingen brengen aan iemands keuze. Dus ik ben echt opzoek naar mensen die mij misschien iets meer kunnen vertellen, dan wat ik in die videoreeks heb gezien.
FML    posted on 21-06-2012 21:06
Ho ho , wacht ff.. Ik zal de punten highlighten wat MIJN reden was van mijn reactie. ik had een beetje van ' so wat een passie..'? just sayn my 2 pence

Heeee,

Ik heb nu de laatste jaren vooral bezig gehouden met DJ'en en tegenwoordig kom je er niet zonder je eigen tracks. Nou zoek ik een hardware waar je makkelijk snel en overzichtelijk beats (house) mee kan maken, met een proffesionele sound. Mijn vraag is nu, is dat mogelijk met de NI Maschine, hebben mensen hier ervaring met dit stukje hardware. Ik heb al ableton live en een ion key49 keyboard, stelt niet heel veel voor. ik hoor graag van jullie!?

overigens heb ik ook gewoon antwoord gegeven op je vraag; bij deze zal ik daar wat dieper in gaan.

Het kopen van studio hardware is vrij persoonlijk ik vind het dan ook altijd raar als ik niet echt in iemand zijn zin kan opmaken, wat iemand mist en wilt kopen, voor zijn producties te verbeteren. Nu gezien jou vraag; overzichtelijk , en gezien wat aurelien zegt met 'tactile feedback kan ik me daar iets in vinden. Ik ga zelf altijd naar de shop in de buurt (bax) ik moet dat zelf even kunnen voelen u know Cool Ik vond het een geining speeltje , beats kunnen er ook zeker mee worden gemaakt , de ingebakke software is gaaf . Alleen jij bezit al ableton die veel uitgebreider is en specifieker voor producen. Dus het voegt denk ik vrij weining toe. En om deze als midi controller te gebruiken lijkt mij ook niks( Te weining map mogelijkheden ) dan zou ik kijken voor een APC40 . Mocht het toch precies zijn wat je zoekt dan heb je ook nog de grote concurent , de Korg-esx 1 .

FML
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
aurelienvdv    posted on 21-06-2012 21:14
kan je niet dingen die je maakt in maschine exporten naar ableton/logic? want ik denk dat het bij veel de manier van werken is die hen aanspreekt... het ziet er allemaal vrij eenduidig uit
Danil    posted on 21-06-2012 21:21
Ik heb mijn NI Maschine nu al 3 maanden en alles begint wat vlotter te werken, betere workflow, eigen templates...
Met de Maschine kan je vind ik een veel uitgebreider rythme bouwen dan dat je samples naast elkaar plaatst in de arrange view. (Als) je al een tijdje Logic gebruikt zou ik eerder gaan voor een Akai, maar hierbij heb je natuurlijk niet de sounds en de software. Het is namelijk zo dat je in Logic niet direct de MIDI kan opnemen maar eerst moet maken in Maschine en daarna exporteren. Dit vind ik namelijk een klein nadeel.

Hopelijk weet je er nu wat meer over ? Happy, laughing
Artez    posted on 21-06-2012 21:28
@Danil

Jazeker dank je wel! Nog wel een vraagje, in het makkelijk om breaks te maken en build ups enzo. want op youtube zie ik wel veel filmpjes, maar dat is meer gewoon een kort freestyle stukje. Dus kan je een hele track maken: intro,breakdown, buildup, drop, breakdown, drop, outro. Snap je wat ik bedoel? :P
Danil    posted on 23-06-2012 13:01
@Danil

Jazeker dank je wel! Nog wel een vraagje, in het makkelijk om breaks te maken en build ups enzo. want op youtube zie ik wel veel filmpjes, maar dat is meer gewoon een kort freestyle stukje. Dus kan je een hele track maken: intro,breakdown, buildup, drop, breakdown, drop, outro. Snap je wat ik bedoel? :P

Ja hoor, je kan je patterns die je gemaakt hebt daarna verdelen in 'scenes' en deze zo structuren om een song te maken. Maar zelf vind ik dit niet echt zo superhandig (als je het niet live wil gebruiken). De manier waarop ik werk is alsvolgt : ik maak een pattern, groove die ik wil bereiken met een TEMPLATE die ik vooraf gemaakt hebt en route alle outputs in mijn DAW (als je maschine gebruikt als plugin). Zo kan je namelijk veel makkelijker je levels controleren in je DAW, anders moet je voortdurend het volume aanpassen in de maschine software.
Daarna exporteer ik de midi (uit de maschine software) in mijn DAW zodat ik in de pianoroll eventueel nog aanpassingen kan doen aan de drums (waarvoor ik maschine gebruik, het is ook mogelijk externe plugins in maschine te gebruiken en synths, pads te maken, maar hier heb ik me nog niet echt in verdiept).
Artez    posted on 23-06-2012 13:45
Dus je workflow is zeg maar: je neemt alle sounds op in maschine en dat neem je zeg maar op met Je DAW zoals ableton ? en dan arrange je alles in ableton, ?
Danil    posted on 24-06-2012 11:55
Dus je workflow is zeg maar: je neemt alle sounds op in maschine en dat neem je zeg maar op met Je DAW zoals ableton ? en dan arrange je alles in ableton, ?

Ja zoiets, maar maschine werkt 'in' je DAW (vb Ableton) ik maak de sounds in maschine en vandaar geef ik elke sound (vb kick, snare, toms) een eigen output die ik dan apart kan behandelen in mijn DAW. Zo kan je de sounds meer bewerken met je eigen plugins, eqing, ... , wat in de maschine software ook kan maar ik vind dit niet zo gebruiksvriendelijk.

Hier een filmpje die ik gevonden heb ;
http://www.youtube.com/watch?v=JtOfhsg3rek
Artez    posted on 24-06-2012 13:13
oke super Danil, dank je wel voor je hulp!

This is an old Topic

No new postings for 4.702 days.
 Post CommentThat would be 156.7 months
or a whopping 12.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

159 Users online: 12 Guests (147 Unknown)
Pages generated today : 85.525
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.473.899