Wat heb je aan kleine labels?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Vivado    posted on 20-06-2012 15:30
Nou zoals mijn titel al een beetje verklaard, mijn vraag is wat heb je aan kleine labels?
Je kan zelf je tracks op beatport, itunes e.d. zetten. Kleine labels kunnen op commercieel gebied niet veel voor je doen en het kost alleen maar geld.

Wat is het voordeel van een klein label?

What do you think about Wat heb je aan kleine labels? ??

Vote :   

Drumworks    posted on 20-06-2012 15:33
het lijkt mij dat labels met elkaar half en half in verbinding staan, zo is er dus een mogelijkheid om door te groeien naar grotere labels
The beats are still banging :)
MichaelMiller    posted on 20-06-2012 15:36
Moxegy/Stephan en ik hebben samen een plaat getekend bij Ambizi Records, (nog) een klein en redelijk?nieuw label.
Het lijkt me zelfs fijner dan tekenen bij een groot label, waar je slechts 'een nummertje' bent enz..
Aangezien ik morgen mijn belangrijkste proefwerk van het jaar heb, ga ik niet helemaal hier neerzetten waarom.
www.facebook.com/michaelmillerofficial
Vivado    posted on 20-06-2012 15:36
Zou kunnen.. Misschien benaderen grotere labels je ook minder snel als je op dat moment zelf niet bij een label zit...
Drumworks    posted on 20-06-2012 15:37
Poster: Vivado
Zou kunnen.. Misschien benaderen grotere labels je ook minder snel als je op dat moment zelf niet bij een label zit...

dat lijkt me ook welCool
The beats are still banging :)
Vivado    posted on 20-06-2012 15:37
Poster: MichaelMiller
Moxegy/Stephan en ik hebben samen een plaat getekend bij Ambizi Records, (nog) een klein en redelijk?nieuw label.
Het lijkt me zelfs fijner dan tekenen bij een groot label, waar je slechts 'een nummertje' bent enz..
Aangezien ik morgen mijn belangrijkste proefwerk van het jaar heb, ga ik niet helemaal hier neerzetten waarom.

maar je had hem dan net zo goed zelf op download websites kunnen zetten?
Snoey    posted on 20-06-2012 15:44
Ik denk vooral dat je met kleine labels adere muziekanten/producer leert kennen, waarmee je kan gaan samenwerken of voor kan gaan remixen. Daarnaast is het een toevoeging op je cv, en een leuk promotiemiddel voor je facebook.
www.soundcloud.com/ten-hooven
Luxx    posted on 20-06-2012 16:01
Poster: Vivado
maar je had hem dan net zo goed zelf op download websites kunnen zetten?

hoe wil je dat zelf doen? Je moet daar voor een eigen label hebben en dat kost vrij veel kan ik je vertellen.

en het kost alleen maar geld.

releasen kost een artiest helemaal niets noppes nada.?

kleine labels is gewoon een opstapje naar beter. als je een paar releases hebt die echt keihard zijn dan krijg je vanzelf meer ogen op je gericht.
als je als fresh rookie met 0 platen op je naam bij een groot label aan komt heb je minder kans dat je een luisterend oor krijgt dan wanneer je al een aantal goede releases hebt.

bijna niemand zit bij een label. dat zijn altijd kleine groepjes artiesten die bijv. close zijn met de eigenaar of iets dergelijks, of dat het echt een groot label is met een grote artiest. bijv. Justin Bieber is bij een label getekent en released alleen daarop dat label.

maar een Producer tekent zichzelf vaak ni?t bij een label maar tekent bepaalde platen bij een label. zo kan je op diverse labels je platen uitbrengen.?

www.mothermusic.nl
Vivado    posted on 20-06-2012 16:14
Poster: Luxx
hoe wil je dat zelf doen? Je moet daar voor een eigen label hebben en dat kost vrij veel kan ik je vertellen.

releasen kost een artiest helemaal niets noppes nada.?

kleine labels is gewoon een opstapje naar beter. als je een paar releases hebt die echt keihard zijn dan krijg je vanzelf meer ogen op je gericht.
als je als fresh rookie met 0 platen op je naam bij een groot label aan komt heb je minder kans dat je een luisterend oor krijgt dan wanneer je al een aantal goede releases hebt.

bijna niemand zit bij een label. dat zijn altijd kleine groepjes artiesten die bijv. close zijn met de eigenaar of iets dergelijks, of dat het echt een groot label is met een grote artiest. bijv. Justin Bieber is bij een label getekent en released alleen daarop dat label.

maar een Producer tekent zichzelf vaak ni?t bij een label maar tekent bepaalde platen bij een label. zo kan je op diverse labels je platen uitbrengen.?

had al gehoopt op een reactie van je luxx!
Bedankt voor deze heldere uitleg!
PhonoGraaf    posted on 20-06-2012 16:19
Grote labels waren ooit klein! En elke producer moet ergens beginnen!?
Een beginnende techno producer zal nooit meteen bij CLR Records of Nachtstrom Schallplatten terecht komen...
pruneflat    posted on 20-06-2012 19:05
Een klein label kan een hele actieve fanbase hebben of een goed promotie netwerk.
En tegenwoordig kan een klein label vrij snel groot worden.

Als een eigen label runnen veel kosten met zich mee bracht waren er heus niet zoveel labels als nu...

En zoals eerder gezegd kan je niet zelf je muziek aanbieden op beatport..
http://www.chief-recordings.com/
Michielvdbroeck    posted on 20-06-2012 19:15
Tenzij je natuurlijk Erik Arbores noemt, die is 14, en heeft een contract bij Armada, Universal & Spinnin'..
Geen normale jongen, zeker eens googlen !
http://www.facebook.com/Michielvdbroeck
D-Jesse    posted on 20-06-2012 21:38
Poster: Michielvdbroeck
Tenzij je natuurlijk Erik Arbores noemt, die is 14, en heeft een contract bij Armada, Universal & Spinnin'..
Geen normale jongen, zeker eens googlen !

14 en Gymnasium afgestudeerd.... Knap hoor, wel iets om op jaloers te zijn :P
Michielvdbroeck    posted on 21-06-2012 09:26
Poster: D-Jesse
14 en Gymnasium afgestudeerd.... Knap hoor, wel iets om op jaloers te zijn :P

Ik ben ook 14, zou nu ook wel al afgestuurd willen zijn :p
http://www.facebook.com/Michielvdbroeck
Luxx    posted on 21-06-2012 10:09
Poster: pruneflat

Als een eigen label runnen veel kosten met zich mee bracht waren er heus niet zoveel labels als nu...

het kost inderdaad ook geen bakken met geld maar het is een heleboel werk. al steek je niet veel werk er in en probeer je het in je uppie te doen zonder een kantoor of iets.. ja sorry maar dan ga je als klein label geen moer verschil maken en al helemaal geen geld er mee verdienen.

als je al klein label succes wilt hebben zal je toch mensen in dienst moeten nemen die een deel van de boekhouding doen, de website, de promotie, iemand die de publishing regelt etc. het gaat echt niet werken als je gewoon even naar de KvK gaat en vervolgens geen reet inzet geeft.

de kosten die je maakt als label:
KvK Lidmaatschap
licenties kopen
deals met Download Portals (je moet minimaal aantal verkopen verzekeren, anders bijbetalen)
iemand die boekhouding doet (tenzij je dit zelf kan, maar het is echt veel werk. ik heb iemand anders die dat voor mij doet)
vormgever (als label heb je behoefte aan een goede huisstijl op je internet site en cover art, promo materiaal, flyers, posters etc.)
jurist (die stelt de contracten op en dergelijke)
Fotograaf (voor promokits maken voor artiesten/label)
club afhuren voor een label night
kantoorpand kosten
salaris van eventuele (parttime) werknemers ?

dat is even wat ik uit me hoofd kon halen. uiteraard zijn er een aantal dingen die je zelf zou kunnen doen of mensen als vriendendienst voor jou willen doen. Ook doen sommige labels niet serieus genoeg om aan een aantal van bovenstaande dingen te denken. feit blijft wel dat als je als serieus label wil groeien je met zulke dingen rekening moet houden
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 21-06-2012 @ 10:15:49 (100%)
Vinnyo    posted on 21-06-2012 12:03
Al is zo'n kantoorpand voor een klein label wel overbodig..
aurelienvdv    posted on 21-06-2012 12:05
kleine labels kijken niet naar het geld en brengen eerlijke muziek uit die ze zelf super vinden. Ze hebben geen verplichtingen en kijken enkel naar zichzelf.
Luxx    posted on 22-06-2012 11:51
Poster: Vinnyo
Al is zo'n kantoorpand voor een klein label wel overbodig..

toch heeft het grootste deel van kleine labels een kantoorpand. een artiest uitnodigen voor een gesprek in de keuken van je huis is echt onprofessioneel en niet echt lokkend
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 22-06-2012 @ 11:52:30 (69%)
PhonoGraaf    posted on 22-06-2012 11:53
Poster: Luxx
toch heeft het grootste deel van kleine labels een kantoorpand. een artiest uitnodigen voor een gesprek in de keuken van je huis is echt onprofessioneel en niet echt lokkend

Heeft wel iets warms en knus. Eerlijk, het zou mij geen reet uitmaken waar ik als artiest word uitgenodigd voor een gesprek. Ik neem aan dat als je bij een label wil dat je daar best een gesprek voor over hebt, in iemands keuken, badkamer, slaapkamer, schuur of kelder...
Luxx    posted on 22-06-2012 13:22
Poster: PhonoGraaf
Heeft wel iets warms en knus. Eerlijk, het zou mij geen reet uitmaken waar ik als artiest word uitgenodigd voor een gesprek. Ik neem aan dat als je bij een label wil dat je daar best een gesprek voor over hebt, in iemands keuken, badkamer, slaapkamer, schuur of kelder...

dat ligt denk ik aan hoe hoog of laag je de lat legt. ik zou persoonlijk niet een deal willen tekenen bij een label dat me niet uitnodigt voor een gesprek om te onderhanden/kennismaken of mij uitnodigt in de woonkamer op de 6e verdieping van een sociale huurwoning flat. het straalt niet de professioneliteit uit die ik zoek als ik een deal wil sluiten
www.mothermusic.nl

This is an old Topic

No new postings for 4.816 days.
 Post CommentThat would be 160.5 months
or a whopping 13.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

235 Users online: 130 Guests (105 Unknown)
Pages generated today : 81.300
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.878.337