Als je je inschrijft bij de kvk kun je een eenmanszaak beginnen. dat scheelt je dat je geen loonheffingskorting meer krijgt, mara je moet wel BTW afdragen. Je moet dus met die club eigenaar afspreken hoeveel jij rekent (ex btw).
Daarover moet jij natuurlijk belasting betalen. Als je dan ook nog minder dan 1255 uur ofzo 'werkt' aan je eenmanszaak dan wordt die winst voor de belasting opgeteld bij wat je hebt verdiend bij je vaste baan. In sommige gevallen kun je dan de lul zijn en in een hogere belastingschijf komen waardoor je meer moet betalen.
maar over het algemeen is het voor jou beter als jij voor jezelf facturen stuurt naar de club

. Vergeet niet een VAR verklaring te regelen (google maar even). Moet ik ook nog doen voor dit jaar?

Poster:?Ingrid
Ja precies.. Dat is mijn standpunt ook maar daar heeft mijn opdrachtgever verder niks aan.
Vraag over payroll omdat ik waarschijnlijk wel via een bedrijf daarmee betaald kan worden. Dat ik als ware bij een bedrijf ingeschreven staat waar vandaan ik kan draaien bij mijn huidige opdrachtgever.
Vroeg me af of dit misschien een betere oplossing is en dit mij geen belastinggeld kost.
'wat lul je, belasting betalen zul je'?

. het is niet dat je de belasting kunt omzeilen met een payroll bedrijfje of een eenmanszaak. Die eenmanszaak k?n eventueel goedkoper zijn, maar hoeft niet per se. Je ontloopt dat je geen korting krijgt op je loonheffing. Maar als je baas je ex btw minder wil betalen kun je alsnog de sjaak zijn. Als je belasting wil ontduiken moet je offshore gaan en een goede accountant zoeken?

Moet je wel eerst een paar ton per jaar verdienen anders heeft t geen nut?

. Of je moet zwart werken, of half zwart. Dat je een factuurtje stuurt voor 20 euro per avond en verder 120 euro in cash krijgt ofzo. Moet de club wel mee willen werken?

Maar wat je dus het beste kunt doen is een aanmanszaak beginnen. Een bedrag ex btw met de club afspreken en dan gewoon elke maand of week een factuur sturen. Eventueel een accountant zoeken die het belasting technisch voor je regelt, maar dat heeft ook pas nut als je een paar duizend euro per jaar verdiend, anders is het zonde van t geld. Er zijn namelijk veel aftrekposten / kortingen die je als startende ondernemer hebt. Zijn wel weer voorwaarden aan verbonden. Dus je kan ook ff zelf goed zoeken.
KvK kost je dit jaar trouwens nog 42 euro ofzo. Vanaf volgend jaar hoef je niet meer jaarlijks te betalen