Hey! D-Jesse hieroo
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

D-Jesse    posted on 06-06-2012 21:42
Yo.

Ik ben Jesse Hummen en 14 jaar. ik heb al een dj naam, namelijk D-Jesse. Mijn skills liggen in het House genre maar ik kan ook een redelijk plaatje draaien in de Trance, Electro en Allround.

Ben DJR gaan kennen via google en vind t al helemaal top hier, kan volgens mij echt al m'n vragen hier kwijt met handige antwoorden!

Waar ik het meest mee zit, is werk. Ik heb vind ik zelf te weinig werk. 5 x per jaar op een feestje draaien vind ik niet echt veel. Hebben jullie tips om meer werk te krijgen? Soundcloud, twitter, FB en een site heb ik. Men zegt ook naar clubeigenaren opzoek te gaan, maar wat voor clubs/ ik bedoel, als ik door Amsterdam loop, moet ik daar, als 14-jarige, gewoon de eerste beste club binnenstappen en vragen of ze een dj nodig hebben? Het liefst heb ik een vast baantje, maar het gaat erom dat ik wat meer werk krijg. Graag hoor ik usefull tips van jullie!

Laters!

What do you think about Hey! D-Jesse hieroo ??

Vote :   

Roov    posted on 06-06-2012 22:05
Het is ook top hier, je zult hier vast nog veel leren!
Welkom op DJ Resource! Happy, laughing
Dissmaster    posted on 06-06-2012 23:18
Als 14-jarige een club instappen in Amsterdam lijkt me nou niet echt 'de' manier :P

Ken je geen oudere mensen die altijd bij dezelfde club komen? Die de eigenaren en mensen daar kennen zodat die je daar aan een klus kunnen helpen ?

Oja, welkom ;D
D-Jesse    posted on 06-06-2012 23:30
Mmm, dan moet ik even nadenken hoor... En ik 2 neven van me zijn DJ enzo, alleen die zijn in de 20, kan ik via hun, op mijn leeftijd, denk je connecties leggen?
Yvaroz    posted on 06-06-2012 23:46
Haha het heeft wel wat als je als 14 jarige gewoon een club binnenstapt,?
Sommige eigenaren zien het dan nog wel door de vingers die leeftijd en die kijken het even aan, Ik ben zo in Frankrijk gaan draaien, bij Nederlandse bar eigenaren van een Apres-ski bar, ik liep naar binnen en heb gevraagd of ik een keertje zou mogen draaien, toen moest ik eventjes wat laten horen en ze waren gelijk enthousiast, ik was 13 en had de avond van mn leven haha, dus zo zou het ook uit kunnen pakken, gewoon proberen dus, en niet gelijk afhaken bij de 1e
Nothing is Impossible
D-Jesse    posted on 07-06-2012 12:01
Poster: Yvaroz
Haha het heeft wel wat als je als 14 jarige gewoon een club binnenstapt,?
Sommige eigenaren zien het dan nog wel door de vingers die leeftijd en die kijken het even aan, Ik ben zo in Frankrijk gaan draaien, bij Nederlandse bar eigenaren van een Apres-ski bar, ik liep naar binnen en heb gevraagd of ik een keertje zou mogen draaien, toen moest ik eventjes wat laten horen en ze waren gelijk enthousiast, ik was 13 en had de avond van mn leven haha, dus zo zou het ook uit kunnen pakken, gewoon proberen dus, en niet gelijk afhaken bij de 1e

Dat is inderdaad wel vet! had je een cd-tje opgenomen met een mixtape van jouzelf of een cd-tje met een eigen geproduceerd nummer?

Luxx    posted on 07-06-2012 12:05
toevallig reageer ik net in een ander topic op een 14-jarige die DJ gigs zoekt, dus mijn antwoord daar is hier ook van toepassing:

oke je bent dus 14. sorry maar dan zou ik je persoonlijk echt nog even nergens willen zien staan. tenzij je een god bent achter de draaitafels/producties, heb ik echt 0 behoefte aan een DJ die nog geen haar op zijn ballen heeft.ik denk ook niet dat clubeigenaren/clubgangers daar op zitten te wachten.?wat je verteld maak ik uit op dat je gewoon een residency wilt hebben in een kroeg/cafe/club. in dat geval is het vooral een kwestie van solliciteren en andere DJ's bevrienden die daar draaien. ik zou echter ermee wachten tot je 16-18 jaar bent, dan word je een stuk serieuzer genomen.?tot die tijd, zoek gewoon een ander baantje.

en mensen die nu butt-hurt zullen zijn omdat ik het zo hard zeg:ik vind DJ'n in clubs en feesten waar de minimale leeftijd 16, 18 of 21 jaar is totaal g??n plek voor een 14-jarige. als 14 jarige mag je niet eens drinken of ?berhaupt zo'n club in. 21 jarigen irriteren zich al mateloos aan kinderen die op hun 16e uitgaan, laat staan dan de DJ 14 jaar is. dat is echt killing voor een club, die worden gewoon niet serieus genomen.ook weet ik dat lil Quint 14 jaar is en bij hem heb ik hetzelfde gevoel. hij mag harstikke leuke plaatjes maken, maar ik zou hem niet als DJ willen als ik uit ga omdat ik gewoon geen gevoel wil hebben dat ik naar de kinderdisco aan het gaan ben op de locale camping.?wat ik wel acceptabel vind is als hij op verjaardagen van vriendjes of kinderdisco's gaat DJ'n, of jeugdevenementen zoals bijvoorbeeld een buurtfeest of iets dergelijks.. dat vind ik een meer logische plek en ook veel beter om in te beginnen.

www.mothermusic.nl
D-Jesse    posted on 07-06-2012 12:06
Poster: Luxx
toevallig reageer ik net in een ander topic op een 14-jarige die DJ gigs zoekt, dus mijn antwoord daar is hier ook van toepassing:

Toevallig reageerdje je op het bericht van mij in het topic =P
Winston    posted on 07-06-2012 13:39
HOi, welkom D-Jesse
Tic Toc
Mr-    posted on 07-06-2012 15:43
welkom D-jesse,

zelf ben ik het eens met Luxx, zoals het er zo staat is het best 'hard' geformuleerd maar dit is wel de waarheid in mijn optiek. dat je de ambitie hebt is erg goed en deze moet je zeker niet weggooien. maar het moet ook wel leuk blijven voor je zelf.?

als je eerst in een partoon terrecht komt waarin je steeds verteld gaat worden dat het niet kan of dat het niet goed uitkomt. als je de mogenlijkheid krijgt dan is de kans dat je geconfonteerd wordt met vervelende reacties. van het publiek verveldende reacties van mensen die je gelijk veroordelen omdat je nog erg jong bent. zeker omdat mensen in deze gelegenheden ook drinken enzo. tevens moet je ook waarmaken wat je pretendeerd te komen doen, anders ben ik bang dat de uitbaters ook niet de minste zijn om je daar nogmaals op te wijzen. of het publiek neemt je gewoon weg niet serieus terwijl het voor jou al het einde van de wereld bij spreke is.

dit hoeft natuurlijk niet het geval te zijn maar als je in een dergelijke situatie terrecht kan dit uitmonden in een hele verveldende ervaring waarin je het lood je in de schoenen zakt. tevens als je op lokatie draait waar je eigenlijk nog niet binnen mag heb je dan er wel gevoel bij wat het publiek wil horen?

dus de tip, doe gewoon je ding ga met je leeftijdgenoten lekker je ding doen. (feestjes etc.) als je het ooit aangeboden krijgt dan kan je dat proberen. als je verder bent kan en wat ouder, ben je ook zekerder wat je kan en dan valt bovenstaand probleem gewoon weg.
2 CDJ 2000 2 SL 1210 DJM 800 HD 25-1 II
Gerdo    posted on 07-06-2012 16:50
Welkom! Wacht maar tot je wat ouder bent! Ik weet niet of je gear hebt, maar als je dat hebt kun je misschien op feestjes van vrienden/famlie draaien. Dan doe je gelijk ervaring op! Op 14 jarige leeftijd in een club/kroeg draaien zie ik niet gebeuren.
D-Jesse    posted on 07-06-2012 19:24
Poster: Gerdo
Welkom! Wacht maar tot je wat ouder bent! Ik weet niet of je gear hebt, maar als je dat hebt kun je misschien op feestjes van vrienden/famlie draaien. Dan doe je gelijk ervaring op! Op 14 jarige leeftijd in een club/kroeg draaien zie ik niet gebeuren.

Inderdaad, ik vond het al zo gek dat mensen zeiden van ga naar clubeigenaren :P

En ik heb zeker wel de gear vind ikzelf, 2 cd/usb tabletopspelers + mixer, equalizer, speakers etc.. Ga ook zeker op feestjes draaien van familie, alleen zijn van familie niet echt house feestjes (wat overigens niet veel uitmaakt, gezellige muziek vind ik ook prima om te draaien, maarja meestal word er gewoon via home cinema systeem een cdtje gedraaid) en vrienden hebben nog niet echt feesten. maarja, zal dus moeten wachten :P
Gerdo    posted on 07-06-2012 20:26
Wat is je link naar soundcloud? Ik ben benieuwd!
D-Jesse    posted on 07-06-2012 20:31
Wat is je link naar soundcloud? Ik ben benieuwd!

http://soundcloud.com/d-jesse-music-productions , maar letop: verwacht er niet veel van, sommige stukjes zijn totaaaal verpest door mn broer die elke 5 min vroeg of t zachter kon -_- ga m zo opnieuw opnemen en hopelijk dan wat meer geconcentreerd-zonder broer- , als je nog tips hebt, hoor ik t graag!
Lead    posted on 07-06-2012 22:54
Hey D-Jesse,

Welkom hier op DJResource, genoeg mensen in de buurt inderdaad voor je vragen.

Als 14 jarige is het lastig om ergens legaals binnen te komen vrees ik, om te draaien en geld te verdienen moet je bij clubs meestal in de avond draaien en daar is volgens mij zelfs een wet tegen.

Je kunt wel zelf dingen organiseren en in je omgeving kijken of er iemand een feestje geeft en probeer je daar dan achter de decks te krijgen.? Zo krijg je ervaring en als je in de clubs terecht kunt zal het je gemakkelijker af gaan Winking my eye
Let the BASS be louder
Gerdo    posted on 09-06-2012 12:49
Poster: D-Jesse
a href='http://soundcloud.com/d-jesse-music-productions'>http://soundcloud.com/d-jesse-music-productions , maar letop: verwacht er niet veel van, sommige stukjes zijn totaaaal verpest door mn broer die elke 5 min vroeg of t zachter kon -_- ga m zo opnieuw opnemen en hopelijk dan wat meer geconcentreerd-zonder broer- , als je nog tips hebt, hoor ik t graag!

Gebruik je bij het mixen alleen de faders? Ik heb het idee dat je de fader van het nummer wat je inmixed omhoog schuift en de fader van het spelende nummer naar beneden schuift. Volgens mij gebruik je de EQ's helemaal niet.
Kijk wat filmpjes op Youtube en ga dan het echte mixen oefenen. Je leert het alleen maar door veel te oefenen.

D-Jesse    posted on 13-06-2012 17:30
Gebruik je bij het mixen alleen de faders? Ik heb het idee dat je de fader van het nummer wat je inmixed omhoog schuift en de fader van het spelende nummer naar beneden schuift. Volgens mij gebruik je de EQ's helemaal niet.
Kijk wat filmpjes op Youtube en ga dan het echte mixen oefenen. Je leert het alleen maar door veel te oefenen.

ik gebruik gewoon de crossfader en soms moet ik ff t geluid van de een wat zachter zetten dan de andere, met dank aan de downloads. soms een filtertje erin en meestal na de drop voluit bass. heb je een voorbeeld van zo'n filmpje?
Gerdo    posted on 14-06-2012 11:51
Kijk maar op de site van djtutor, moet je maar even google. Daar staat alles zo'n beetje.
Gerdo    posted on 14-06-2012 11:52
Kijk maar op de site van djtutor, moet je maar even google. Daar staat alles zo'n beetje.

edit: hier op het forum staat ook ergens een topic over hoe je kunt mixen, dit is geschreven maar een duidelijk verhaal.

This is an old Topic

No new postings for 4.847 days.
 Post CommentThat would be 161.6 months
or a whopping 13.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

316 Users online: 142 Guests (174 Unknown)
Pages generated today : 41.199
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.312.979