Poster: Yvaroz
Haha het heeft wel wat als je als 14 jarige gewoon een club binnenstapt,?
Sommige eigenaren zien het dan nog wel door de vingers die leeftijd en die kijken het even aan, Ik ben zo in Frankrijk gaan draaien, bij Nederlandse bar eigenaren van een Apres-ski bar, ik liep naar binnen en heb gevraagd of ik een keertje zou mogen draaien, toen moest ik eventjes wat laten horen en ze waren gelijk enthousiast, ik was 13 en had de avond van mn leven haha, dus zo zou het ook uit kunnen pakken, gewoon proberen dus, en niet gelijk afhaken bij de 1e
oke je bent dus 14. sorry maar dan zou ik je persoonlijk echt nog even nergens willen zien staan. tenzij je een god bent achter de draaitafels/producties, heb ik echt 0 behoefte aan een DJ die nog geen haar op zijn ballen heeft.ik denk ook niet dat clubeigenaren/clubgangers daar op zitten te wachten.?wat je verteld maak ik uit op dat je gewoon een residency wilt hebben in een kroeg/cafe/club. in dat geval is het vooral een kwestie van solliciteren en andere DJ's bevrienden die daar draaien. ik zou echter ermee wachten tot je 16-18 jaar bent, dan word je een stuk serieuzer genomen.?tot die tijd, zoek gewoon een ander baantje.
en mensen die nu butt-hurt zullen zijn omdat ik het zo hard zeg:ik vind DJ'n in clubs en feesten waar de minimale leeftijd 16, 18 of 21 jaar is totaal g??n plek voor een 14-jarige. als 14 jarige mag je niet eens drinken of ?berhaupt zo'n club in. 21 jarigen irriteren zich al mateloos aan kinderen die op hun 16e uitgaan, laat staan dan de DJ 14 jaar is. dat is echt killing voor een club, die worden gewoon niet serieus genomen.ook weet ik dat lil Quint 14 jaar is en bij hem heb ik hetzelfde gevoel. hij mag harstikke leuke plaatjes maken, maar ik zou hem niet als DJ willen als ik uit ga omdat ik gewoon geen gevoel wil hebben dat ik naar de kinderdisco aan het gaan ben op de locale camping.?wat ik wel acceptabel vind is als hij op verjaardagen van vriendjes of kinderdisco's gaat DJ'n, of jeugdevenementen zoals bijvoorbeeld een buurtfeest of iets dergelijks.. dat vind ik een meer logische plek en ook veel beter om in te beginnen.
Poster: Luxx
toevallig reageer ik net in een ander topic op een 14-jarige die DJ gigs zoekt, dus mijn antwoord daar is hier ook van toepassing:
Poster: Gerdo
Welkom! Wacht maar tot je wat ouder bent! Ik weet niet of je gear hebt, maar als je dat hebt kun je misschien op feestjes van vrienden/famlie draaien. Dan doe je gelijk ervaring op! Op 14 jarige leeftijd in een club/kroeg draaien zie ik niet gebeuren.
Wat is je link naar soundcloud? Ik ben benieuwd!
Poster: D-Jesse
a href='http://soundcloud.com/d-jesse-music-productions'>http://soundcloud.com/d-jesse-music-productions , maar letop: verwacht er niet veel van, sommige stukjes zijn totaaaal verpest door mn broer die elke 5 min vroeg of t zachter kon -_- ga m zo opnieuw opnemen en hopelijk dan wat meer geconcentreerd-zonder broer- , als je nog tips hebt, hoor ik t graag!
Gebruik je bij het mixen alleen de faders? Ik heb het idee dat je de fader van het nummer wat je inmixed omhoog schuift en de fader van het spelende nummer naar beneden schuift. Volgens mij gebruik je de EQ's helemaal niet.
Kijk wat filmpjes op Youtube en ga dan het echte mixen oefenen. Je leert het alleen maar door veel te oefenen.
Kijk maar op de site van djtutor, moet je maar even google. Daar staat alles zo'n beetje.
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.