luisterend oor nodig
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Luxx    posted on 23-05-2012 15:05
yo mensen

tijdje terug alweer postte ik een plaat van mijzelf, denkende dat ik er klaar mee was.
toch heb ik er vandaag in de studio weer wat aan zitten knutselen en ik vroeg me af of de aanpassingen in de smaak vallen ja of nee.
de plaat gaat 1 Juni een soort van feature krijgen op Decibel Radio dus wil graag dat ie topnotch is.

ik heb in de break wat ambient geluiden toegevoegt van een speelveld en wat vinyl/tape geluiden
LINK?

op de 2 minute marker zit de ambient van het speelveld + nieuwe piano plug-in?

eventuele comments/favorites/follows op Soundcloud worden zeer gewaardeerd
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 23-05-2012 @ 15:22:25 (15%)

What do you think about luisterend oor nodig ??

Vote :   

tek-zotic    posted on 23-05-2012 15:17
voor mij valt ie in de smaak?Cool
Dennis1981    posted on 23-05-2012 18:33
Luistert lekker weg ; heb geen verstand van produceren maar hoor niets 'abnormaals'.

Vind het vinyl geknetter in het begin van het liedje leuk, heb zelf heel veel platen overgezet naar mp3 320 en daar zit ook dat warme vinylgeknetter in. Happy, laughing
Luxx    posted on 23-05-2012 22:34
Poster: Dennis1981
Luistert lekker weg ; heb geen verstand van produceren maar hoor niets 'abnormaals'.

Vind het vinyl geknetter in het begin van het liedje leuk, heb zelf heel veel platen overgezet naar mp3 320 en daar zit ook dat warme vinylgeknetter in. Happy, laughing

thnx!
ik wilde het een beetje een oud gevoel meegeven omdat het ook een ode is aan het oude Discovery album van Daft Punk. heb de effecten zo geplaatst dat je in het begin hoort dat een tape word aangezet en op het einde van de track word de tape weer gestopt

heb zelf nu paar keer geluisterd en ik wil denk ik de sidechain gaan aanpassen en de piano in het 2e gedeelte blijven gebruiken + de claps die in de break zitten.
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 23-05-2012 @ 22:35:05 (30%)
cross-over    posted on 24-05-2012 13:26
even een paar kleine puntjes om naar te kijken.

tussen 0:20 en 0:40 zakt je piano in niveau telkens behoorlijk weg (sidechain?)
het energieniveau van je 'reverse echo' op 2:00 en 4:00 is iets te hoog, het ligt nu bovenop. Als het wat meer in de rest valt klinkt het denk ik wat beter.
Verder zou je de hoge noten op 4:00 langzaam kunnen faden, de melodie breekt nu plots af.

kijk maar of je er iets mee kunt....

succes, klinkt verder lekker retro.
http://soundcloud.com/lau-daniels
User edit by cross-over on 24-05-2012 @ 13:26:20 (1%)
Luxx    posted on 24-05-2012 13:38
Poster: cross-over
even een paar kleine puntjes om naar te kijken.

tussen 0:20 en 0:40 zakt je piano in niveau telkens behoorlijk weg (sidechain?)
het energieniveau van je 'reverse echo' op 2:00 en 4:00 is iets te hoog, het ligt nu bovenop. Als het wat meer in de rest valt klinkt het denk ik wat beter.
Verder zou je de hoge noten op 4:00 langzaam kunnen faden, de melodie breekt nu plots af.

kijk maar of je er iets mee kunt....

succes, klinkt verder lekker retro.

ik heb even geluisterd op de punten die je zei, maar ik kan niets vinden. de piano zakt nergens in volume, ook zit er helemaal nergens een echo, delay of een reverse echo op geen enkel instrument. er zit sidechain op de pad, base en rhodes maar verder niet en de sidechain is minimaal gelaten zonder pompeffect.?
ik hou ook de melodie op het einde. ik vind niet dat het plotseling afbreekt. het laatste akkoord fade uit en de laatste noten van de melodie spelen dan als laatste af zonder de dragende akkoorden. het heeft verder geen outro nodig omdat het geen clubplaat is

ik ga overigens de vinyl cracks in het begin eruit halen, maar laat de tape stop en start aan het begin en einde erin.. de vinyl cracks vielen er beetje buiten

*edit*

ah ik snap nu pas de volume wegvallende 'piano' die je zei. dat zijn rhodes, geen piano en daar zit inderdaad op. de sidechain zit nu alleen op een vaste 4 to the floor beat ipv op de kick, waar die ook mag vallen dus ga dat even aanpassen. had een luie Grossbeat sidechain gedaan ipv een sidechain via limiter
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 24-05-2012 @ 13:43:07 (42%)
Roov    posted on 24-05-2012 13:58
Klinkt heerlijk Luxx! Ik vind alleen de filter die je over je pads hebt vanaf 2:20 iets minder (lees: teveel gefilterd)
Roov    posted on 24-05-2012 13:59
Laat die vocalversie maar komen trouwens. Heerlijke plaat Happy, laughing
Luxx    posted on 24-05-2012 17:50
Poster: Roov
Klinkt heerlijk Luxx! Ik vind alleen de filter die je over je pads hebt vanaf 2:20 iets minder (lees: teveel gefilterd)

hij is niet gefilterd naderhand volgens mij. is gewoon hoe het uit de Moog komt, maar ik zal even nog ernaar kijken. wil het zo jaren 80 houden dus rare filters die modern zijn moeten er niet in zitten!

vocal komt binnenkort uit de private-link sectie als ik er helemaal tevreden mee ben, maar wil de instrumental eerst feilloos maken en heb nu al een aantal verbeterpunten die ik dus eerst moet gaan aanpakken
www.mothermusic.nl
Dennis1981    posted on 24-05-2012 19:30
Poster: Luxx
de plaat gaat 1 Juni een soort van feature krijgen op Decibel Radio dus wil graag dat ie topnotch is.
?

Trouwens wel een goeie zender ; mijn wekkerradio staat erop.

Grappig trouwens dat je met de moog bezig geweest bent en google recent ook die moog als startpagina had.
Nooit geweten wat daar voor geluiden uit kwamen, zoals ik al zei;
ik heb geen verstand van produceren maar vind je nummer wel chill.
Beetje van die muziek die ze in die hippe kledingwinkels draaien.

Luistert lekker weg.
Luxx    posted on 24-05-2012 21:25
Poster: Dennis1981
Trouwens wel een goeie zender ; mijn wekkerradio staat erop.

Grappig trouwens dat je met de moog bezig geweest bent en google recent ook die moog als startpagina had.
Nooit geweten wat daar voor geluiden uit kwamen, zoals ik al zei;
ik heb geen verstand van produceren maar vind je nummer wel chill.
Beetje van die muziek die ze in die hippe kledingwinkels draaien.

Luistert lekker weg.

sinds ik disco maak ben ik helemaal fan van Moog. echt alle Voyagers platen maken we met Moog's!
www.mothermusic.nl
MichaelMiller    posted on 24-05-2012 21:35
Poster: Luxx
Sinds ik disco maak ben ik helemaal fan van Moog. echt alle Voyagers platen maken we met Moog's!

Ik vind Moog's gebruiken op zich bijna al een teken van muzikaliteit. Heel raar, maar als iemand zegt dat hij werkt met Moog's dwingt dat zelfs al een klein beetje respect af. Echt heel raar, haha.
www.facebook.com/michaelmillerofficial
Luxx    posted on 25-05-2012 11:35
het is in essentie niet veel anders dan andere VSTi's hoor als je het in Software vorm gebruikt. binnenkort komt er een hardware Minimoog te staan in de studio!
www.mothermusic.nl
Artez    posted on 26-05-2012 13:20
Ik vind dit echt een hele chille track! Beetje breakbot en shook style.! echt perfect voor de zomer !
Luxx    posted on 26-05-2012 15:40
Poster: Artez
Ik vind dit echt een hele chille track! Beetje breakbot en shook style.! echt perfect voor de zomer !

Breakbot en Shook zijn alletwee grote voorbeelden en inspiratiebronnen voor mij! thanks!
www.mothermusic.nl

This is an old Topic

No new postings for 4.843 days.
 Post CommentThat would be 161.4 months
or a whopping 13.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

269 Users online: 128 Guests (141 Unknown)
Pages generated today : 70.619
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.867.656