Luxx's tutorial Request
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Luxx    posted on 18-05-2012 12:51
Yo guys,

mijn tutorials zijn al een lange tijd een continu terugkerend topic.
nu zijn deze tutorials een behoorlijk poosje geleden gemaakt en heb ik al tijdenlang niets nieuws online gezet.

ik heb nu sinds kort een nieuwe studioruimte tot mijn beschikking gekregen en wil daar nieuwe tutorials gaan maken die voorheen niet mogelijk waren omdat ik niet over de juiste aparatuur beschikte.
nu vroeg ik mij af; zijn er mensen die specifieke zaken/technieken uitgelicht willen zien in een tutorial?
ik begin waarschijnlijk volgende week met het filmen van de eerste paar dus ze staan al vrij gauw online als er een request is.

www.mothermusic.nl

What do you think about Luxx's tutorial Request ??

Vote :   

Dennis1981    posted on 18-05-2012 13:03
Druk baasje jij Thumbs Up mooie toevoeging op dit forum.
Jij neemt tenmiste echt de tijd om mensen iets te leren.
Zo zijn er niet veel tegenwoordig, ga zo door Happy, laughing
LouisCasper    posted on 18-05-2012 13:15
Ik zou wel eens wat meer willen weten over compressie. Hoe gaat het in z'n werk, wat zijn dingen als ratio, attack, release, treshhold etc., en waar moet je op letten bij het compressen van de verschillende onderdelen van een track (waar moet je op letten bij het compressen van een kick, een snare, een bassline etc.).?

Ik vind het trouwens echt een heel tof initiatief dit, respect!
http://www.louiscasper.com
Flux    posted on 18-05-2012 14:28
Leuk initiatief.. Ik kijk regelmatig op je account als er alweer nieuwe video's online waren gezet!?

Misschien leuk om in het kort een hele track te maken.. Kun je bv. uitleggen hoe je het beste kunt beginnen etc..
Jefe_elaire    posted on 18-05-2012 14:40
een buildup maken die bij de synth van de track past.. heb daar nog GEEN idee van..
youngbeatsz    posted on 18-05-2012 14:43
hee luxx, voor mij is synthese een heel groot struikelblok, het zou leuk zijn moest je dat in het algemeen wat meer kunnen toelichten, niet zomaar wat je maakt, maar algemeen wat er juist verandert met een bepaald knopje te verdraaien. en wat er net zo typisch is aan welk genre. als je nog wat speciefieker wil gaan, wil ik anders wel leren werken met massive, lijkt me een topstuk om mee te werken, als je het kunt, ik ga er vaak mee aan de slag, maar meestal draaien m'n synths uit op niets meer dan wat gepiep. alvast bedankt man!
djmstr223    posted on 18-05-2012 14:46
Poster: youngbeatsz
hee luxx, voor mij is synthese een heel groot struikelblok, het zou leuk zijn moest je dat in het algemeen wat meer kunnen toelichten, niet zomaar wat je maakt, maar algemeen wat er juist verandert met een bepaald knopje te verdraaien. en wat er net zo typisch is aan welk genre. als je nog wat speciefieker wil gaan, wil ik anders wel leren werken met massive, lijkt me een topstuk om mee te werken, als je het kunt, ik ga er vaak mee aan de slag, maar meestal draaien m'n synths uit op niets meer dan wat gepiep. alvast bedankt man!

www.bramvanbergen.nl
Blackaround    posted on 19-05-2012 08:56
Poster: Jefe_elaire
een buildup maken die bij de synth van de track past.. heb daar nog GEEN idee van..

Dit probleem heb ik ook!
Ik heb dan een goede climax, maar daar rond een intro,buildup,break en outro van te maken, lukt me nooit deftig!
Heb al veel naar 'gemakkelijke tracks' gehoord waar je het goed kunt horen, wat er inkomt enzo.
Maar het lukt me nooit, ik heb het in mijn hoofd zitten, maar krijg het nooit uit de software uit.

@Luxx, Ik heb een probleem met mijn fl studio, ik gebruik nexus, en heb laatst een klein melodietje opgeslagen en toen gebruikte ik nexus. Nu staat het niet meer tussen mijn chanels, heb al add more enzo geprobeert, maar dat lukt ook niet.

Wil ik nexus nu gebruiken, moet ik dat 'project' van melodie openen, en dan zo opnieuw beginnen.
Dus ben ik bezig aan een track, en ik wil nexus gebruiken...Cool

Hopelijk heb je hier een oplossing voor, heb ooit al eens opnieuw geinstalleerd, maar toen werkte heel mijn programma nietmeer ^^
Jefe_elaire    posted on 23-05-2012 12:52
Poster: Blackaround
Dit probleem heb ik ook!
Ik heb dan een goede climax, maar daar rond een intro,buildup,break en outro van te maken, lukt me nooit deftig!
Heb al veel naar 'gemakkelijke tracks' gehoord waar je het goed kunt horen, wat er inkomt enzo.
Maar het lukt me nooit, ik heb het in mijn hoofd zitten, maar krijg het nooit uit de software uit.

@Luxx, Ik heb een probleem met mijn fl studio, ik gebruik nexus, en heb laatst een klein melodietje opgeslagen en toen gebruikte ik nexus. Nu staat het niet meer tussen mijn chanels, heb al add more enzo geprobeert, maar dat lukt ook niet.

Wil ik nexus nu gebruiken, moet ik dat 'project' van melodie openen, en dan zo opnieuw beginnen.
Dus ben ik bezig aan een track, en ik wil nexus gebruiken...Cool

Hopelijk heb je hier een oplossing voor, heb ooit al eens opnieuw geinstalleerd, maar toen werkte heel mijn programma nietmeer ^^

Nou ik heb dus precies hetzelfde probleem bij jouw uitleg! gelukkig ben ik niet de enige! zou er fijn zijn als Luxx een tutorial erover zou maken, het liefst met een synth uit sylenth1 of nexus, daar werk ik nl erg veel mee.?

Greetz!
Ashley    posted on 23-05-2012 13:14
Poster: LouisCasper
Ik zou wel eens wat meer willen weten over compressie. Hoe gaat het in z'n werk, wat zijn dingen als ratio, attack, release, treshhold etc., en waar moet je op letten bij het compressen van de verschillende onderdelen van een track (waar moet je op letten bij het compressen van een kick, een snare, een bassline etc.).?

Ik vind het trouwens echt een heel tof initiatief dit, respect!

Dusdat! Happy, laughing
Maar wat nou als het lukt, mama?

This is an old Topic

No new postings for 4.846 days.
 Post CommentThat would be 161.5 months
or a whopping 13.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

286 Users online: 134 Guests (152 Unknown)
Pages generated today : 70.725
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.867.762