Hello.
Na een kleine 3/4 jaar niets meer kwa 'producing' gedaan te hebben heb ik besloten om het maar weer geleidelijk aan op te gaan pakken.
Ik zit alleen met een klein 'dilemma', Ik heb geen flauw idee / verstand van de benodigde apperatuur van tegenwoordig. (wat is wijsheid?)?
Wel heb ik een basis model waar ik rond omheen wil bouwen:
Macbook Pro 15' i7 (mocht het me te goed bevallen dan komt er binnen een 2 maand een iMac 27')
Apogee Duet 2 interface.
Native Instruments Maschine, Heb wat kameraden die hier super over te spreken zijn.
Logic Pro, Met dit heb ik jaren lang gewerkt en kan ik enorm goed mee uit de voeten.
Native Instruments Komplete 8 Ultimate, Heb dit pakket laatst voor een leuk prijsje kunnen bemachtigen.?
Nu komt het,
Ik zoek nog een goed Midi-Master Keyboard.
Ik zat te denken aan de Alesis QX-49 , maar is dat wel eens nodig? of is er iets beters??(en ook in die prijsklasse)
En ik ben op zoek naar goede Studio Monitoren.
Ik heb bijna een jaar een setje KRK VXT-8-jes in huis gehad, geweldig spul, maar verkocht omdat het ?veel te hard gaat, (ik weet dat er een volume knop op zit, maar je zit met de vxt8 snel op het 'lomp hard' niveau..)
Mijn oog ligt nu op de Rokit RP6 of VXT6 (al hoor ik in de winkel het verschil niet overduidelijk..)
of is er een ander merk waar ik beter voor kan gaan?
Verder, wat is er nog meer echt super handig om te hebben??
Er even vanuit te gaan dat ik zeker weten ervaring heb op het gebied van muziek maken, maar eigenlijk volledig overnieuw ga beginnen kwa studio setup, er is een hoop veranderd de laatste jaren.
Is het handig om een control surface te hebben? (als een Mackie Control Pro, Oid)
Anyways.
I thank you very very much voor any kind of help or input.
Kwa budget, ik heb niet echt een budget vastgesteld, maar ik wil het beschaaft houden...( Dus geen Avid(pro tools) of SSL gaan roepen .

)
Ik zie het als een hobbie, net als de meeste hier op DJResource.
Greetz