Nieuwe Studio equipment & Keuze.
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Laidback    posted on 29-03-2012 18:58
Hello.

Na een kleine 3/4 jaar niets meer kwa 'producing' gedaan te hebben heb ik besloten om het maar weer geleidelijk aan op te gaan pakken.

Ik zit alleen met een klein 'dilemma', Ik heb geen flauw idee / verstand van de benodigde apperatuur van tegenwoordig. (wat is wijsheid?)?

Wel heb ik een basis model waar ik rond omheen wil bouwen:
Macbook Pro 15' i7 (mocht het me te goed bevallen dan komt er binnen een 2 maand een iMac 27')
Apogee Duet 2 interface.
Native Instruments Maschine, Heb wat kameraden die hier super over te spreken zijn.
Logic Pro, Met dit heb ik jaren lang gewerkt en kan ik enorm goed mee uit de voeten.
Native Instruments Komplete 8 Ultimate, Heb dit pakket laatst voor een leuk prijsje kunnen bemachtigen.?

Nu komt het,
Ik zoek nog een goed Midi-Master Keyboard.
Ik zat te denken aan de Alesis QX-49 , maar is dat wel eens nodig? of is er iets beters??(en ook in die prijsklasse)

En ik ben op zoek naar goede Studio Monitoren.
Ik heb bijna een jaar een setje KRK VXT-8-jes in huis gehad, geweldig spul, maar verkocht omdat het ?veel te hard gaat, (ik weet dat er een volume knop op zit, maar je zit met de vxt8 snel op het 'lomp hard' niveau..)
Mijn oog ligt nu op de Rokit RP6 of VXT6 (al hoor ik in de winkel het verschil niet overduidelijk..)
of is er een ander merk waar ik beter voor kan gaan?
Verder, wat is er nog meer echt super handig om te hebben??
Er even vanuit te gaan dat ik zeker weten ervaring heb op het gebied van muziek maken, maar eigenlijk volledig overnieuw ga beginnen kwa studio setup, er is een hoop veranderd de laatste jaren.

Is het handig om een control surface te hebben? (als een Mackie Control Pro, Oid)

Anyways.

I thank you very very much voor any kind of help or input.

Kwa budget, ik heb niet echt een budget vastgesteld, maar ik wil het beschaaft houden...( Dus geen Avid(pro tools) of SSL gaan roepen . Winking my eye )
Ik zie het als een hobbie, net als de meeste hier op DJResource.

Greetz
User edit by Laidback on 29-03-2012 @ 19:10:49 (1%)

What do you think about Nieuwe Studio equipment & Keuze. ??

Vote :   

LouisCasper    posted on 29-03-2012 19:13
Ik heb zelf VXT8's en ik vind ze geweldig, maar ik snap wat je bedoelt met het lomp hard niveau. VXT6 vind ik toch een heel ander geluid hebben dan de andere KRK's. Een paar vrienden van mij hebben VXT6'jes staan, en ik verbaas me er elke keer weer over hoe anders ze klinken dan mijn VXT8's. Ik heb hiervoor RP6 G2's gehad en ook in vergelijking met die vond ik de VXT6'jes totaal anders klinken. Ik zou de VXT6'jes eerst eens gaan beluisteren, voordat je ze in huis haalt. Andere opties voor studiomonitoren zouden Adam A7x's kunnen zijn. Klinken zeer goed en lekker transparant. Ook zou je naar Dynaudios kunnen kijken, die klinken zeer helder en erg strak. Als je nog een stuk meer te besteden hebt kun je ook kijken naar de Event Opal's. Dit schijnen echt verreweg de beste studiomonitoren te zijn, als we Future Music Magazine mogen geloven.?

Als midi-keyboard: Feedback heeft op dit moment een mooie actie. The Laboratory 49 keyboard EN de V Collection 2 (Jupiter 80, Minimoog, Moog modular, noem ze maar op) in een bundle voor 600 euro. Normaal zou dit geintje 850 euro kosten. Dan heb je dus de dikste softsynths en een prachtig keyboard.?

Succes!
http://www.louiscasper.com
Laidback    posted on 29-03-2012 20:30
Thanks look!..

Hetgeen met mijn VXT8jes was meer omdat ik een best kleine ruimte heb en het gewenste volume snel bereikt is (ze stonden nooit meer als 15% open).. (en buren, woon in hartje London).

Mijn hart zegt VXT6, maar heb verschillende meningen gehoord.. Morgen nog maar een keertje luisteren.
Adams ken ik van naam, nooit gehoord.
Event Opal's heb ik meerdere malen gehoord, heb een maatje die er 2 heeft staan, maar ik ben op dit moment nog niet van plan 1200 euro PER monitor neer te tellen haha. maaaaar.. ze klinken wel fenominaal, erg zuiver, dat kan ik wel proberen uit te leggen, maar tot je ze gehoord hebt begrijpt menig mens iets van die 'gestoorde' prijs..
Future Music heeft er wel een leuke review over geschreven trouwens Happy, laughing

Over de Keyboards.
The Laboratory 49 kan ik (los van het pakket) voor 300 euro krijgen, vind ik een ruime prijs (gezien dat die alesis 125 euro kost) .
Maar kan het apperaat ook los van het pakket volledig benut worden??
(krijg ik veel meer als die alesis btw>?)
Vind hem er namelijk wel echt donders gaaf uitzien..?

Thanks!

Keep it coming guys and girls.

Ik zeg er wel vast even bij dat ik niet echt veel kan met Nederlandse webshops, ik woon in engeland en zal dus afhankelijk zijn van de aanbiedingen en prijzen die ze hier hebben.
(ik druk niet aan tot het posten van links naar webshops, als je een goede/leuke/toffe deal vind mag je de link altijd in een Private Message dumpen)

Luxx    posted on 30-03-2012 10:42
ik zou sowieso niet voor KRK's gaan. iedereen koopt ze omdat iedereen ze koopt. niet omdat ze daadwerkelijk goed zijn.
kijk eens naar de Yamaha HS serie, Alesis of Genelec. v??l beter dan de standaard KRK die je al gehad hebt.

over het keyboard,
wat wil je dat het doen? puur alleen midi? wil je ongewogen, semi-gewogen of gewoon vol gewicht op je toetsen? wat voor functies moet het doen naast de standaard toetsen en hoeveel toetsen wil je?
www.mothermusic.nl
Roov    posted on 30-03-2012 11:06
Heb zelf de HS50M's en hebt de 80M's getest. Echt top geluid en vind de 50M's eerlijker klinken dan de RP8 G2's. De 80M's zijn helemaal beesten en het verbaast me dan ook niet dat ik deze monitoren in veel grote studio's terugzie.
Luxx    posted on 30-03-2012 11:09
Poster: Roov
Heb zelf de HS50M's en hebt de 80M's getest. Echt top geluid en vind de 50M's eerlijker klinken dan de RP8 G2's. De 80M's zijn helemaal beesten en het verbaast me dan ook niet dat ik deze monitoren in veel grote studio's terugzie.

de HS50's zijn ook veel beter. en over dat je ze niet terugziet in grote studios, ik zie ze juist heel vaak de Yamaha's maar dan als referentie monitoren omdat ze perfect plat geluid weergeven. dus als je mix goed klinkt op de Yamaha klinkt het overal goed. de KRK's zie ik eigenlijk nooit in grote studio's op 1tje na maar die gaan ook vervangen worden door Genelec
www.mothermusic.nl
Roov    posted on 30-03-2012 11:13
Poster: Luxx
en over dat je ze niet terugziet in grote studios,

Ik zei juist dat ik ze wel vaak terug zie in grote studio's Winking my eye
Luxx    posted on 30-03-2012 11:16
ah las je verkeerd.
www.mothermusic.nl
LouisCasper    posted on 30-03-2012 11:40
De Yamahas die je in alle grote studios terug ziet zijn NS10's, geen speakers van de HS serie. Ik heb de HS serie ook gehoord en was niet erg te spreken over het hoog. Ik zou daar geen complete studiosessie naar kunnen luisteren. Later las ik op internet dat veel mensen dezelfde ervaring hadden.

@?Luxx
Ik heb mijn KRK's niet gekocht omdat iedereen ze heeft, ik heb ze gekocht omdat ik ze het best vind klinken. Ik was wezen kijken naar Adam A7x, Dynaudio BM5A MKII en Mackies. De verkoper wees mij op de VXT8's omdat die ook in mijn prijsklasse zaten. Na flink wat keren A-B'en kwam ik tot de conclussie dat de VXT8's toch mijn voorkeur hadden, en deze heb ik toen ook gekocht. Ik snap opzich wel wat je bedoelt met dat KRK's een beetje gehyped worden, maar er zijn ook gewoon veel mensen die ze w?l kopen omdat ze ze goed vinden klinken, en niet omdat iedereen ze heeft. Zo hebben bijvoorbeeld grootheden als Avicii en Nicky Romero ook VXT8's staan, en die hebben ze echt niet omdat iedereen ze heeft.
Luxx    posted on 30-03-2012 11:52
ik bedoelde idd de NS10. haal altijd series door elkaar. en ik betwijfel het heeeeeel erg dat de mensen die jij het genoemd hebben die speakers hebben omdat ze zo goed zijn, ze zijn dat gewoon echt niet. je zegt dat je ze het mooist vind klinken en dat is juist het probleem. ze geven mooier geluid weer dan het in werkelijkheid is. daar heb je dus niet zo bijzonder veel aan als je gaat afmixen tenzij je continu weet hoe je het onrealistische geluid moet compenseren.
www.mothermusic.nl
LouisCasper    posted on 30-03-2012 12:03
Tsja, ik weet ondertussen hoe mijn VXT8'jes klinken en hoe m'n mix moet klinken als ik afmix. Studiomonitoren kopen is sowieso erg persoonlijk. Ik zei overigens niet dat ik ze mooi vond klinken, ik zei dat ik ze het best vond klinken. Daar bedoelde ik de verhoudingen hoog-mid-laag mee. Ik weet van mezelf dat ik vaak teveel bass in m'n mixes gooi, dus heb ik speakers gekozen die juist een beetje teveel bass geven, zodat ik dat op die manier kan compenseren in m'n mix. Mocht ik ooit wat minder bass willen in m'n monitoren, dan kan ik dat op de achterkant van de speakers heel simpel aanpassen.

On topic:
Laidback, ga naar de dichtsbijzijnde muziekwinkel, neem een paar platen mee die je gigantisch goed kent en op duizenden speakers gehoord hebt, beluister die platen op alle speakers binnen je budget die ze hebben staan en maak dan je keuze. Zo heb ik het ook gedaan.
Bloedworst    posted on 30-03-2012 12:19
Hey over je master key, is automap en aftertouch en erg belangrijk punt als je hem ook gaat gebruiken als controller.
EDIT
En een paar Adams in je keuken zette heeft geen enkele zin de akoestic van je ruimte is het belangrijkste begin daarmee en dan de adams ofzo, wat eerder al geschreven werd is het en erg persoonlijke keuze,?en ook belangrijk koop speakers die bij jou ruimte passen en dan bedoel ik akoestisch en uiteraard met de nodige knoppen achterop zoals bijv. eq crossover phase om ze ideaal aan te passen?aan je ruimte.
User edit by Bloedworst on 30-03-2012 @ 13:15:05 (100%)
Laidback    posted on 11-04-2012 15:20
Dus, net besloten om voor de Arturia The Laboratory te gaan (49 key, zonder de het software pakken, heb al een hele lading VST's die in dat pakket zitten..)

ook staat er een Native Instruments Maschine op de lijst.

de speakers zijn nu ook duidelijk, het gaan hoe dan ook KRKs worden omdat ik hier de beste ervaring mee heb.
Ik heb ook in een winkel hier in London een hele middag staan luisteren en piekeren, ben er uit, er komen 2 VXT6 speakers voor Nearfield en?2 RP10 voor Midfield (of RP6 als ik GEEN geluids dichte ruimte bouw, See below)

Als Audio interface een RME Fireface 800 met een Mackie Big Knob Studio Controller?
(heeft iemand ervaring met de RME Fireface 800? of is er een betere interface voor het zelfde geld?)?

Ook ben ik aan het kijken om in de des betreffende studie kamer een 'zwevende' 'kamer in kamer' ?te maken met behulp van een hoop Isofix, Glaswol en gipsplaten die ik vervolgens met houten raam constructies in elkaar zet..?
Dit is de enige reden waarom ik nog niets kwa apperatuur besteld heb, het moet wel ergens in gaan uiteindelijk.
(als iemand hier ervaring mee heeft, het bouwen van een aparte ruimte in een ruimte voor studio doeleinde en uiteindelijke geluids dicht heid ?zou ik graag wat van je vernemen Happy, laughing )

naast al dit ben ik gister in een dj shop erg geintereseerd geraakt in de 'iCon qCon Pro' & 'iCon qCon EX' daw controllers., weet iemand hier iets van? is het leuk spul? werkt het? ,... de prijs spreekt mij wel aan..

Thanks everyone Happy, laughing
User edit by Laidback on 11-04-2012 @ 15:27:06 (4%)
MoXeGy    posted on 11-04-2012 17:31
Ik heb de Icon qCon eens in de winkel geprobeerd en als je naar de prijs keek leek het me voor 600 euro een goede controller. Het enige jammere is dat de displays wat klein/gelimiteerd zijn. Het gaat hier om de oudere qCon en NIET de pro versie.
Overigens ben ik nogsteeds naar zo'n controller aan het kijken en ben ik ook wel benieuwd of er al mensen zijn die ervaring met deze 2 nieuwe producten hebben.
User edit by MoXeGy on 11-04-2012 @ 17:37:16 (65%)
LouisCasper    posted on 11-04-2012 19:32
Dat gaat een erg dikke studio worden als ik het zo lees! Goede keuze gemaakt met die audio interface en Mackie Big knob ook. Je zou eventueel ook nog kunnen kijken naar de Roland Octa Capture of naar een interface van Motu, maar ik denk dat je met die RME wel ongeveer het beste in huis hebt.

Over die DAW controllers:
Ik heb zelf een soortvan DAW controller op m'n iPad staan, de AC-7 Core, en ik doe er niks mee. Op het eerste gezicht leek het me fantastisch, maar uiteindelijk bleek dus dat ik het nooit gebruikte. Ik denk dat je jezelf echt moet afvragen of je er echt wat mee gaat doen. Van mezelf weet ik nu dat ik zoiets nauwelijks zou gaan gebruiken, ookal zou ik het hebben staan. Maar natuurlijk zijn er ook veel mensen voor wie zoiets echt een verademing is, even terug naar de analoge knoppen en schuiven. Vraag jezelf dit dus af voordat je zo'n aakoop doet, en vraag desnoods of je hem een weekje thuis mag uitproberen.
Laidback    posted on 11-04-2012 21:19
Het is de bedoeling om een investering te maken waarmee ik de komende jaren vooruit kan.
Nogal lastig om de beste dingen aan mijn budget te koppelen, en de RME fireface + Big knob zitten echt op het absolute randje van wat ik wil uitgeven voor een sound interface, etc...?

Die Roland ga ik wat na-vraag over doen, Kwa Motu is er heel wat leuks te krijgen, maar het geen dat ik nodig heb zit te ver buiten mijn budget.

een Daw controller is inderdaad redelijk piekeren, heb er nog nooit een gebruikt, maar het lijkt mij (en een studio maat) wel erg makkelijk voor langdurige projecten, het is allemaal net even wat meer Hands-On.

Het complete Budget Zonder nieuwe iMac staat tussen de 6000 en 8000 euro (als het verre maxima) (hier komt de studio bouw nog bovenop, maar gelukkig is het allemaal bij de locale bouwmarkt te krijgen, en goedkoper als dat het klinkt Happy, laughing ).. dit is een beste investering, maar wil het gewoon in een keer goed doen.

Mocht er een setup zijn die jij zou pakken met dit budget, feel free to post it,.. echt super thanks voor je hulp zo ver.
Ik heb erg lang ge-googled en ge-youtubed om te kijken wat goed werkt, heel er veel vergelijken, denders veel trips in mijn pauzes naar Muziekwinkels en dj shops..

Ik wil het goed doen, en zelfs met een ruim budget is het erg lastig om de juiste spullen bij elkaar te sprokkelen.

de bedoeling is om rond Juli/Aug met de bouw te beginnen (ik heb dan 3 weken vakantie Happy, laughing )?
ik zal dan zeker een youtube/DJR video/foto verslag in elkaar bouwen.
Heb erg veel zin in dit project :D .?

ANYWAYS:

, Product talk...:

Iemand ervaring met de SE Electronics X1 Microfoon? .. zie deze in een pakket staan voor een leuke prijs..
User edit by Laidback on 11-04-2012 @ 21:29:16 (11%)
LouisCasper    posted on 11-04-2012 21:34
Ik heb zelf de sE Electronics sE2200a en ben z??r te spreken over de kwaliteit van deze microfoon. Ik ben zeer benieuwd naar de vorderingen van je studio! Gaat erg vet worden als ik de plannen zo lees

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

231 Users online: 136 Guests (95 Unknown)
Pages generated today : 73.753
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.870.790