KRKs plaatsen met schuin dak
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Vinnyo    posted on 29-03-2012 17:27
Hey,

Ik heb niet echt veel verstand van dit onderwerp, daarom vraag ik jullie even om advies. Heb namelijk zojuist mijn KRKs binnen gekregen maar ik heb geen idee waar ik ze het beste kan neerzetten, ik hoorde namelijk ergens dat een schuin dak niet ideaal is. Om jullie een beeld te geven van de ruimte heb ik een fototje gemaakt:

Waar zal ik ze plaatsen? Alvast bedankt!
Vinnyo

What do you think about KRKs plaatsen met schuin dak ??

Vote :   

PhonoGraaf    posted on 29-03-2012 17:39
Het beste kun je je twee bureaus laten aansluiten in het midden, en daar je iMac neerzetten met de monitoren aan beide kanten. Of je zet de iMac links (op de foto), met daarnaast dus je monitoren. Je kan moeilijk je hele kamer verbouwen.
Vinnyo    posted on 29-03-2012 17:48
Hmm.. dat is een vrij smal stukje dus ik ben bang dat dat niet gaat passen..
PhonoGraaf    posted on 29-03-2012 17:55
Plank?
Vinnyo    posted on 29-03-2012 18:10
Poster: PhonoGraaf
Plank?

Wat ik bedoel, dat deel van de tafel is vrij smal, stel ik maak dat aan elkaar en zet daar mijn iMac op, dan zit ik met mijn toetsenbord tegen het beeldscherm aan.
mrmagix    posted on 29-03-2012 18:28
Alles omdraaien? Je set langs rechts en je iMac links. Daar heb je genoeg plaats lijkt me...
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Vinnyo    posted on 29-03-2012 18:52
Poster: mrmagix
Alles omdraaien? Je set langs rechts en je iMac links. Daar heb je genoeg plaats lijkt me...

Klopt daar zit ik ook aan te denken, maar is dat wel goed voor het geluid?
Unidentified    posted on 29-03-2012 19:12
In ieder geval beter als je speakers onder het schuine dak te zetten, ik denk dat je dan een boost in je bass gaat krijgen.
Ze tegenover de schuine wand zetten is beter, ik denk dat je dan mider snel last gaat krijgen met staande golven, omdat de geluidsgolven naar beneden teruggekaatst worden.
Snoey    posted on 29-03-2012 20:38
Je moet altijd in de lengte van je kamer producer, voor de minste geluidsweerkaatsing.

Leg op dat gat een stuk hout of iets dergelijks en gooi daar je Imac op, boxen er naast.

Je kan nog een basstrap doen daar waar je dak schuin loopt of schuim plakken, daar waar als eerst de geluidsvolg van je monitor de muur raakt.
www.soundcloud.com/ten-hooven
Vinnyo    posted on 29-03-2012 21:06
@Snoey,
Dan zou ik heel goed moeten kijken of ik met wat tafels schuiven daar genoeg ruimte kan krijgen, aan die kant van de tafel is het namelijk erg smal en gaat het allemaal niet passen. Maakt het veel uit of het aan de rechterkant staat (tegenover het schuine dak) of in de lengte?
Luxx    posted on 29-03-2012 21:36
waarom vraag je dat hier, terwijl het heel goed staat uitgelegt in het handleidingboekje dat je hebt gekregen bij je KRK's? ik wil het wel gaan quoten voor je maar je kan zelf het ook even lezen. ook al weet je er niks van af. het staat letterlijk er allemaal in in duidelijke taal
www.mothermusic.nl
Vinnyo    posted on 29-03-2012 21:50
Poster: Luxx
waarom vraag je dat hier, terwijl het heel goed staat uitgelegt in het handleidingboekje dat je hebt gekregen bij je KRK's? ik wil het wel gaan quoten voor je maar je kan zelf het ook even lezen. ook al weet je er niks van af. het staat letterlijk er allemaal in in duidelijke taal

Ik kan het niet vinden, daarom denk ik?
Luxx    posted on 29-03-2012 22:13
Poster: VinnyoIk kan het niet vinden, daarom denk ik?

je denkt het? je weet het niet zeker? het zijn maar liefst 13 hele pagina's waar je handleiding uit bestaat. pagina 8 en 9 beschrijft precies hoe je je monitoren moet neerzetten. hoe moeilijk kan je het jezelf maken? sorry hoor maar dat mensen serieus reageren hier op is beyond me.

je hebt je boekje nooit opengeslagen en puur uit luiheid vraag je op een forum hoe je het even moet doen. dat is waarom je het niet kan vinden.?
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 29-03-2012 @ 22:19:33 (40%)
dance2mix    posted on 29-03-2012 22:50
je denkt het? je weet het niet zeker? het zijn maar liefst 13 hele pagina's waar je handleiding uit bestaat. pagina 8 en 9 beschrijft precies hoe je je monitoren moet neerzetten. hoe moeilijk kan je het jezelf maken? sorry hoor maar dat mensen serieus reageren hier op is beyond me.

je hebt je boekje nooit opengeslagen en puur uit luiheid vraag je op een forum hoe je het even moet doen. dat is waarom je het niet kan vinden.?

Haha droog Cool?uuhm handleidingen zijn er naar mijn mening niet voor niks
CDJ 850 K- DJM 700 K - HDJ 500 K - Event 20/20 BAS
Vinnyo    posted on 29-03-2012 22:50

Gelukkig word jij geen psycholoog, ten miste, dat hoop ik. Zoek het sarcasme in mijn vorige bericht. Laat ik alles maar even duidelijk vertellen zodat jij het ook begrijpt. Hoe kan ik het beste mijn KRKs plaatsen? Ik heb het boekje doorgelezen maar daarin staat niet in hoe ik ze het beste kan plaatsen, alleen welke knopjes ik kan gebruiken om het te verbeteren. Dat betekend dat ik het wel heb gelezen, dat betekend dus ook dat ik het boekje opengeslagen heb, anders kan ik het niet lezen, begrijp je dat?

Misschien vind jij het gek dat mensen elkaar helpen met vragen op een forum, maar ik vind het niet zo gek. Even voor Luxx speciaal in duidelijk taal, ik vind het normaal dat mensen serieus op elkaars vragen reageren.

Zo, dat was even mijn post.. ?Reageer liever niet als je toch onzin wilt praten, ik geef toch een reactie met minstens net zoveel onzin.
Arondjuser    posted on 29-03-2012 23:16
Check even de vids op youtube van de Home studio van DJ Alvaro! Ook gewoon een schuin dak!
♔ Diskjockey en Producer bij Movela Agency ♔. Studeerd
MoXeGy    posted on 29-03-2012 23:17
Als ik zou mogen kiezen zou ik gebruik maken van die schuine kant en de speakers tegen de andere muur aanzetten.
1. Dan richt je de speakers tegen de schuine kant aan welke de golven naar 'beneden' reflecteren.
2. het gedeelte muur/wand onder de schuine kant is erg klein en je hebt dus een grote kans dat dit als een gek gaat reflecteren/resoneren waardoor je dus snel een bult in het 'midden' zult krijgen.

Dat laatste hou je natuurlijk ook als je de speakers tegenover de schuine kant plaatste maar naar mijn mening zal dit echt een stuk minder zijn.
mrmagix    posted on 29-03-2012 23:39
Snap niet waarom al die zever hier weer onstaat. 'k heb al topics zien passeren waar gevraagd werd hoe je een cd-speler op een mengpaneel aansluit of een laptop op een mengpaneel. Daar werd steeds vriendelijk en hulpzaam op geantwoordt

Een vraag als dit echter is wel specifiek. Hier kan de raad van een kenner wel vanpas komen want schuine wanden geven totaal andere klanken en reflecties. Mij lijkt het niet onlogisch dat deze vraag wordt gesteld. Of staat er soms in de handleiding wat je moet doen als je dj-set? links staat tegen een vlakke muur en je iMac met je studio rechts staat onder de schuine muur en als je bureau niet plaats genoeg heeft voor ze degelijk te plaatsen en er eventueel een vlag naast je raam hangt?

Beetje behulpzamer zijn kan geen kwaad, ookal lijken sommige vragen soms stom en overbodig. Reageer dan niet en laat het over aan de andere die er wel serieus op kunnen antwoorden.
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
PhonoGraaf    posted on 29-03-2012 23:44
Poster: mrmagix
Of staat er soms in de handleiding wat je moet doen als je dj-set? links staat tegen een vlakke muur en je iMac met je studio rechts staat onder de schuine muur en als je bureau niet plaats genoeg heeft voor ze degelijk te plaatsen en er eventueel een vlag naast je raam hangt?

Haha, geniaal man!?Cool
GiBBy    posted on 30-03-2012 14:18
Welke zijn het? rp6'kes?
CDJ-900/ DJM-900/ CDJ900/ RMX-1000
RLB    posted on 30-03-2012 14:58
Zou je niet de ene krk aan de ene kant bij die vlag zetten en de andere waar
ze nu alle 2 staan? ?Cool
Rick.
User edit by RLB on 30-03-2012 @ 15:00:04 (17%)
MoXeGy    posted on 30-03-2012 15:48
Hij zal ze hebben uitgepakt en ze tijdelijk zo neer hebben gezet omdat hij de plek nog niet wist Winking my eye

This is an old Topic

No new postings for 4.900 days.
 Post CommentThat would be 163.3 months
or a whopping 13.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

247 Users online: 143 Guests (104 Unknown)
Pages generated today : 73.792
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.870.829