Hoe zoeken jullie nieuwe muziek?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Limb-Girdle    posted on 18-03-2012 19:31
Guys, als jullie in Google op zoek zijn naar nieuwe muziek (releases, free downloads, previews, mixtapes, e.d.) op welke zoekwoorden zoeken jullie dan?
Where the music meets the deejay!

What do you think about Hoe zoeken jullie nieuwe muziek? ??

Vote :   1 member likes this  

TheMole    posted on 18-03-2012 19:36
Soms kijk ik ook op blogs. Bijvoorbeeld Chemical Jump
Bonchanoize    posted on 18-03-2012 19:40
Persoonlijk:
releases -> Beatport
previews -> Facebook/Soundcloud

Gewoon zo veel mogelijk artiesten en labels volgen.
Let the magic begin
Limb-Girdle    posted on 18-03-2012 19:42
Yes, met dat ben ik zeker bekend! Alleen als jullie voornamelijk Google gebruiken voor het zoeken naar nieuwe muziek, welke zoekwoorden gebruiken jullie dan? Niet zo zeer de andere bronnen! Happy, laughing
Bonchanoize    posted on 18-03-2012 19:43
Doe ik eigenlijk nooit, ik zou niet weten hoe je daar aan begint. Ik denk zoeken op dj-blogs zoals de jouwe.
Let the magic begin
JimmyJames    posted on 18-03-2012 22:59
Via Google tracks zoeken, zou ik nooit doen alleen populaire shit komt organisch hoog in de ranking. Daarbij is het ook superomslachtig!!!

Ik zoek altijd via betaalde downloadsites:

traxsource
stompy
beatport
Junodownload
Primalrecords

Ik zou het iedereen ook gewoon adviseren om al je tracks te kopen en niet van een of andere torrent af te halen.
Mocht je een x ergens staan en onze grote vrienden v/d?BUMA komen ff op bezoek ben je sowieso de sjaak!!

Hoe ga ik te werk:

Ik check nooit de charts, dj blogs etc.. Waarom? omdat je dan alleen maar shit hoort wat andere?gekozen hebben.
Ik check gewoon binnen alle stijlen/genres die ik te gek vind en luister plaat voor plaat.
Is een behoorlijk karwei (ik weet het) maar op deze manier vind je juist die tracks die niemand heeft.
Dat is toch gewoon het vetste, als je tracks draait die andere dj's nooit draaien omdat ze,?die?nooit gecheckt hebben?Cool
Gewoon oldschool CRATEDIGGEN!! that's the only way Cool

Daarnaast volg ik alle labels en artiesten binnen mijn genre op soundcloud, zo krijg je iedere dag de laatste nieuwe tracks, mixen en promo's binnen.

Maja ik draai dan ook underground, als je commercieel draait kan ik me voorstellen dat deze ''google'' manier misschien wel voor je werkt.
In mijn?ogen is een goede dj juist onderscheidend betreft zijn stijl en plaatkeuze, als je commercieel draait ben je eigenlijk gewoon een 10 in 1 dozijn dj, maja is mijn meing Smile?

Ps,? bevriend raken met je favo producers doet ook wonderen, krijg je vaak gratis promo's etc Cool. Daarbij moet ik wel zeggen dat het in mijn scene allemaal een stuk toegankelijker is om in contact te komen met andere producers. Ik kan me voorstellen als je commercieel draait (SHM, Avicci en weet ik veel hoe ze allemaal heten) dan is hier natuurlijk geen beginnen aan.

gr

User edit by JimmyJames on 18-03-2012 @ 23:04:31 (30%)
DJADMIN    posted on 18-03-2012 23:04
Poster: JimmyJames
Via Google tracks zoeken, zou ik nooit doen alleen populaire shit komt organisch hoog in de ranking. Daarbij is het ook superomslachtig!!!

Ik zoek altijd via betaalde downloadsites:

traxsource
stompy
beatport
Junodownload
Primalrecords

Ik zou het iedereen ook gewoon adviseren om al je tracks te kopen en niet van een of andere torrent af te halen.
Mocht je een x ergens staan en onze grote vrienden v/d?BUMA komen ff op bezoek ben je sowieso de sjaak!!

Hoe ga ik te werk:

Ik check nooit de charts, dj blogs etc.. Waarom? omdat je dan alleen maar shit hoort wat andere?gekozen hebben.
Ik check gewoon binnen alle stijlen/genres die ik te gek vind en luister plaat voor plaat.
Is een behoorlijk karwei (ik weet het) maar op deze manier vind je juist die tracks die niemand heeft.
Dat is toch gewoon het vetste, als je tracks draait die andere dj's nooit draaien omdat ze,?die?nooit gecheckt hebben?Cool
Gewoon oldschool CRATEDIGGEN!! that's the only way Cool

Daarnaast volg ik alle labels en artiesten binnen mijn genre op soundcloud, zo krijg je iedere dag de laatste nieuwe tracks, mixen en promo's binnen.

Maja ik draai dan ook underground, als je commercieel draait kan ik me voorstellen dat deze ''google'' manier misschien wel voor je werkt.
In mijn?ogen is een goede dj juist onderscheidend betreft zijn stijl en plaatkeuze, als je commercieel draait ben je eigenlijk gewoon een 10 in 1 dozijn dj, maja is mijn meing Smile

gr

De ridder is opgestaan !!!!

ik ga hier niet serieus op in hoor...maar je laatste zin...hoe durf je dat te zeggen ?? Echt waar....jij bent al lang in de scene zeker....
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
JimmyJames    posted on 18-03-2012 23:12
Poster: DJADMIN
De ridder is opgestaan !!!!

ik ga hier niet serieus op in hoor...maar je laatste zin...hoe durf je dat te zeggen ?? Echt waar....jij bent al lang in de scene zeker....

Binnen mijn scene draai ik idd al een paar jaartjes mee. Maja hoe dan ook ik draai underground house. Er is natuurlijk altijd een lichte rivaliteit geweest tussen underground house dj's en commerciele dj's.? Underground daar?is alles gewoon mee begonnen, dat zijn de leukste gezelligste en intiemste feestjes (mijn mening). Commercieel is massaal en je hoort 20?x dezelfde track. Als jij je als commerciele dj kan onderscheiden door gevorderde mix technieken toe te passen, dat?is natuurlijk?helemaal te gek. Maja voor 80% van het publiek klinkt dit allemaal hetzelfde, dus die kunnen jou niet oprecht beoordelen op je stijl en kunde. Om deze reden zeg ik 10 in 1 dozijn.

Ik vind het veel spannender als er variateit is in de muziek, houd een avond ook gewoon interessant.

gr
JimmyJames    posted on 18-03-2012 23:16
Nog even voor de duidelijkheid, ik impliceer niet dat jullie commercieel draaien ik geef alleen het ''als'' geval aan Cool
DJADMIN    posted on 18-03-2012 23:19
Binnen mijn scene draai ik idd al een paar jaartjes mee. Maja hoe dan ook ik draai underground house. Er is natuurlijk altijd een lichte rivaliteit geweest tussen underground house dj's en commerciele dj's.? Underground daar?is alles gewoon mee begonnen, dat zijn de leukste gezelligste en intiemste feestjes (mijn mening). Commercieel is massaal en je hoort 20?x dezelfde track. Als jij je als commerciele dj kan onderscheiden door gevorderde mix technieken toe te passen, dat?is natuurlijk?helemaal te gek. Maja voor 80% van het publiek klinkt dit allemaal hetzelfde, dus die kunnen jou niet oprecht beoordelen op je stijl en kunde. Om deze reden zeg ik 10 in 1 dozijn.

Ik vind het veel spannender als er variateit is in de muziek, houd een avond ook gewoon interessant.

gr

Er geldt een regel binnen de dj scene, ongeschreven, en dat is om elkaar (en elkaars stijlen) te respecteren en te accepteren...ondanks dat ik dubstep ?CHT verschrikkelijk vind....respecteer ik wel de dj's....en met respect bereik je veel meer dan met ''haat''...het is juist makkelijk om underground te mixen...de mensen kennen de nummers toch niet.....en dus boeit 't mixen ook minder....'kijk als je er als commerciele dj een keer naast zit valt dit meteen op...bij underground minder...en 20x dezelfde track...jou mening...slaat ?cht helemaal nergens op....ik ben nu al bijna 10 jaar een allrounder...en er zit nog echt genoeg spanning in om een avond vol te draaien.....en juist een allrounder kun je goed op zijn stijl en technieken beoordelen...als ik 2 opulaire nummers aan elkaar mix zijn er best mensen die zeggen : maar hee, dat is een vette overgang. Waarom ? Omdat je met verschillende stijlen kan mixen...r&b nummertje met house track...d?n heb je ballen, als je die kan mixen...

en als er afwisseling is ? Juist als ik op een underground feest ben...heb ik het idee dat ik de hele avond naar een zelfde beat aan 't luisteren ben....

Dus nee, ik vind je argumenten erg zwak, en vind 't een schandaal dat je andere stijlen zo ''naar beneden'' haalt....sorry dat ik 't zeg
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
JimmyJames    posted on 18-03-2012 23:32
Ik heb me in deze misschien iets te hard uitgedrukt, het is niet dat ik geen respect het voor commerciele dj's. Maar juist doordat ik overal waar ik kom altijd de zelfde track hoor (Cafe, discotheek, club) en dan ook nog vaak in verschillende zalen, vind ik het in die zin minder spannend en eentonig.

Wat jij aangeeft over underground feestjes (klinkt eentonig, de hele avond de zelfde beat) kan ik in komen. Maar ik luister dan ook anders naar muziek. Verschillende melodielijnen, vocals etc... daarom vind ik die ''eentonige beat'' de hele avond juist geweldig, dan kan je lekker door blijven dansen op het zelfde tempo.

Daarnaast vind ik commerciele stijlen gewoon niet interessant, maja dat is een kwestie van smaak natuurlijk (daar valt niet over te twisten).

Wat jij aangeeft omtrent je overgang kan ik inkomen en geef ik je ook zeker geen ongelijk. Maar hoe dan ook als ik uitga, wil ik het liefst alleen maar nieuwe tracks horen, alles wat ik al ken is zeker ook gaaf. Maar nieuwe sounds zijn zoveel interessanter.

We kunnen deze discussie natuurlijk nog lang doorvoeren maar dan lijkt het me verstandiger om hier een nieuw topic voor aan te maken.
misschien ook interessant wat andere hiervan vinden.

ps. no disrespect naar?de dj persoonlijk, alleen naar de muziek (blijft een kwestie van smaak, natuurlijk)
zelfde hoe jij dat met Dubstep hebt (vind er zelf ook niet zoveel aan Cool)

gr
JimmyJames    posted on 18-03-2012 23:35
ps underground mixen is niet ''makkelijker'' ligt er natuurlijk aan wat voor ''underground'', ik laat mijn platen het liefst door elkaar lopen gedurende een paar minuten (indien mogelijk). Als deze offbeat gaat hoort ook een leek dit nog wel!
User edit by JimmyJames on 18-03-2012 @ 23:36:45 (8%)
Bonchanoize    posted on 18-03-2012 23:42
Maar dat is ook het enige. Zorgen dat je platen gelijk lopen is je enige bezorgdheid. Mensen die naar zulke feestjes komen, komen voor die muziek. Als je dan wat underground-platen draait, en het is deftig gemixt, zijn ze tevreden. Als je draait op gewone feestjes, moet je entertainen. Dan mag de sfeer op geen enkel moment slecht zijn, en als je ??n iets verkeerd doet, qua muziekkeuze en dergelijke, merk je het meteen aan je publiek. Daartegenover krijg je wel meer terug als het publiek dankbaar is.
Let the magic begin
JimmyJames    posted on 18-03-2012 23:47
Poster: Bonchanoize
Maar dat is ook het enige. Zorgen dat je platen gelijk lopen is je enige bezorgdheid. Mensen die naar zulke feestjes komen, komen voor die muziek. Als je dan wat underground-platen draait, en het is deftig gemixt, zijn ze tevreden. Als je draait op gewone feestjes, moet je entertainen. Dan mag de sfeer op geen enkel moment slecht zijn, en als je ??n iets verkeerd doet, qua muziekkeuze en dergelijke, merk je het meteen aan je publiek. Daartegenover krijg je wel meer terug als het publiek dankbaar is.

volgens mij kom jij niet op de juiste underground feestjes dan!

maja laten we maar on-topic blijven Cool
User edit by JimmyJames on 18-03-2012 @ 23:48:25 (6%)
Maracas    posted on 20-03-2012 00:17
Poster: DJADMIN
Er geldt een regel binnen de dj scene, ongeschreven, en dat is om elkaar (en elkaars stijlen) te respecteren en te accepteren...ondanks dat ik dubstep ?CHT verschrikkelijk vind....respecteer ik wel de dj's....en met respect bereik je veel meer dan met ''haat''...het is juist makkelijk om underground te mixen...de mensen kennen de nummers toch niet.....en dus boeit 't mixen ook minder....'kijk als je er als commerciele dj een keer naast zit valt dit meteen op...bij underground minder...en 20x dezelfde track...jou mening...slaat ?cht helemaal nergens op....ik ben nu al bijna 10 jaar een allrounder...en er zit nog echt genoeg spanning in om een avond vol te draaien.....en juist een allrounder kun je goed op zijn stijl en technieken beoordelen...als ik 2 opulaire nummers aan elkaar mix zijn er best mensen die zeggen : maar hee, dat is een vette overgang. Waarom ? Omdat je met verschillende stijlen kan mixen...r&b nummertje met house track...d?n heb je ballen, als je die kan mixen...

en als er afwisseling is ? Juist als ik op een underground feest ben...heb ik het idee dat ik de hele avond naar een zelfde beat aan 't luisteren ben....

Dus nee, ik vind je argumenten erg zwak, en vind 't een schandaal dat je andere stijlen zo ''naar beneden'' haalt....sorry dat ik 't zeg

Ja, ik kan wel zeggen dat ik het een keer 100% met je eens ben!

Ik zoek mijn tracks via Youtube, door tags van mijn genre in te voeren, en als een gek als die mixjes doorluisteren en de tracklisten bekijken, en op die manier heb ik wel echt heel veel tracks gevonden die ik nog nooit gehoord had, maar wel echt supervet zijn. Voor het commerciele spul gewoon itunes top100 intikken in google, en al het bruikbare om te draaien selecteren.?

Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
Bloedworst    posted on 20-03-2012 10:19
Snap iets niet?? de hele dance scene acid, house, dubstep, drum & bass, goa trance, allemaal als underground begonnen kan zo nog wel ff doorgaan,, vraag wat is het verschil tussen draaien in en loots of in?lexion??
Mijn persoonlijke voorkeur gaat toch wel zeker naar de underground want daar worden de nieuwe kindjes geboren en blijven de bling bling blindgangers weg, heb totaal niks tegen commercieel alleen hoor het al de hele dag door en als ik ga stappen wil ik wel ff wat anders als het kan.
Nieuwe interessante muziek spot ik meestal met winamp.??
Sebasz    posted on 20-03-2012 13:01
Ik merk eigenlijk toch wel dat mensen in de underground scene meer om het mixen geven, dan de mensen in een of ander commercieel danscafe?Cool
Bloedworst    posted on 20-03-2012 13:11
Poster: Sebasz
Ik merk eigenlijk toch wel dat mensen in de underground scene meer om het mixen geven, dan de mensen in een of ander commercieel danscafe?Cool

Cool?Halleluja
JimmyJames    posted on 20-03-2012 17:41
@ Limb-Girdle ?sorry man, ik heb je hele topic vervuild?Cool
Limb-Girdle    posted on 20-03-2012 18:17
@ Limb-Girdle ?sorry man, ik heb je hele topic vervuild?Cool

Haha, no problem man! De boodschap is in ieder geval duidelijk! Happy, laughing
Maracas    posted on 20-03-2012 19:21
Scheelt weer dat iedereen zn mening geeft, EN nog even erbij post hoe diegene zijn plaatjes zoekt!Cool
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
thomassmith    posted on 20-03-2012 21:50
Poster: Sebasz

tis zeker zo. Bij die underground feestjes(voorbeeldje) heb je soms van die nummers waarvan de helemaal niet verwacht dat de bas en in komt knallen, totaal onverwacht. En dat zijn dan soms te momenten dat het het meest los gaat. Bij de commerciele scene weet iedereen wanneer de beat erin komt of een bepaalde focal.

Vorig jaar bijv ben ik een paar keer naar vroeger geweest. Toen werd levels zo hard gehypt dat je t tot 3 keer aan toe hoorde.

Ben het dus voledig met jimmy james eens en over zijn manier van muziek zoeken ook.

This is an old Topic

No new postings for 4.803 days.
 Post CommentThat would be 160.1 months
or a whopping 13.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

196 Users online: 18 Guests (178 Unknown)
Pages generated today : 18.831
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.827.290