Poster: JimmyJames
Via Google tracks zoeken, zou ik nooit doen alleen populaire shit komt organisch hoog in de ranking. Daarbij is het ook superomslachtig!!!
Ik zoek altijd via betaalde downloadsites:
traxsource
stompy
beatport
Junodownload
Primalrecords
Ik zou het iedereen ook gewoon adviseren om al je tracks te kopen en niet van een of andere torrent af te halen.
Mocht je een x ergens staan en onze grote vrienden v/d?BUMA komen ff op bezoek ben je sowieso de sjaak!!
Hoe ga ik te werk:
Ik check nooit de charts, dj blogs etc.. Waarom? omdat je dan alleen maar shit hoort wat andere?gekozen hebben.
Ik check gewoon binnen alle stijlen/genres die ik te gek vind en luister plaat voor plaat.
Is een behoorlijk karwei (ik weet het) maar op deze manier vind je juist die tracks die niemand heeft.
Dat is toch gewoon het vetste, als je tracks draait die andere dj's nooit draaien omdat ze,?die?nooit gecheckt hebben?
Gewoon oldschool CRATEDIGGEN!! that's the only way
Daarnaast volg ik alle labels en artiesten binnen mijn genre op soundcloud, zo krijg je iedere dag de laatste nieuwe tracks, mixen en promo's binnen.
Maja ik draai dan ook underground, als je commercieel draait kan ik me voorstellen dat deze ''google'' manier misschien wel voor je werkt.
In mijn?ogen is een goede dj juist onderscheidend betreft zijn stijl en plaatkeuze, als je commercieel draait ben je eigenlijk gewoon een 10 in 1 dozijn dj, maja is mijn meing![]()
gr
Poster: DJADMIN
De ridder is opgestaan !!!!
ik ga hier niet serieus op in hoor...maar je laatste zin...hoe durf je dat te zeggen ?? Echt waar....jij bent al lang in de scene zeker....
Binnen mijn scene draai ik idd al een paar jaartjes mee. Maja hoe dan ook ik draai underground house. Er is natuurlijk altijd een lichte rivaliteit geweest tussen underground house dj's en commerciele dj's.? Underground daar?is alles gewoon mee begonnen, dat zijn de leukste gezelligste en intiemste feestjes (mijn mening). Commercieel is massaal en je hoort 20?x dezelfde track. Als jij je als commerciele dj kan onderscheiden door gevorderde mix technieken toe te passen, dat?is natuurlijk?helemaal te gek. Maja voor 80% van het publiek klinkt dit allemaal hetzelfde, dus die kunnen jou niet oprecht beoordelen op je stijl en kunde. Om deze reden zeg ik 10 in 1 dozijn.
Ik vind het veel spannender als er variateit is in de muziek, houd een avond ook gewoon interessant.
gr
Poster: Bonchanoize
Maar dat is ook het enige. Zorgen dat je platen gelijk lopen is je enige bezorgdheid. Mensen die naar zulke feestjes komen, komen voor die muziek. Als je dan wat underground-platen draait, en het is deftig gemixt, zijn ze tevreden. Als je draait op gewone feestjes, moet je entertainen. Dan mag de sfeer op geen enkel moment slecht zijn, en als je ??n iets verkeerd doet, qua muziekkeuze en dergelijke, merk je het meteen aan je publiek. Daartegenover krijg je wel meer terug als het publiek dankbaar is.
Poster: DJADMIN
Er geldt een regel binnen de dj scene, ongeschreven, en dat is om elkaar (en elkaars stijlen) te respecteren en te accepteren...ondanks dat ik dubstep ?CHT verschrikkelijk vind....respecteer ik wel de dj's....en met respect bereik je veel meer dan met ''haat''...het is juist makkelijk om underground te mixen...de mensen kennen de nummers toch niet.....en dus boeit 't mixen ook minder....'kijk als je er als commerciele dj een keer naast zit valt dit meteen op...bij underground minder...en 20x dezelfde track...jou mening...slaat ?cht helemaal nergens op....ik ben nu al bijna 10 jaar een allrounder...en er zit nog echt genoeg spanning in om een avond vol te draaien.....en juist een allrounder kun je goed op zijn stijl en technieken beoordelen...als ik 2 opulaire nummers aan elkaar mix zijn er best mensen die zeggen : maar hee, dat is een vette overgang. Waarom ? Omdat je met verschillende stijlen kan mixen...r&b nummertje met house track...d?n heb je ballen, als je die kan mixen...
en als er afwisseling is ? Juist als ik op een underground feest ben...heb ik het idee dat ik de hele avond naar een zelfde beat aan 't luisteren ben....
Dus nee, ik vind je argumenten erg zwak, en vind 't een schandaal dat je andere stijlen zo ''naar beneden'' haalt....sorry dat ik 't zeg
Poster: Sebasz
Ik merk eigenlijk toch wel dat mensen in de underground scene meer om het mixen geven, dan de mensen in een of ander commercieel danscafe?
@ Limb-Girdle ?sorry man, ik heb je hele topic vervuild?
Poster: Sebasz
Ik merk eigenlijk toch wel dat mensen in de underground scene meer om het mixen geven, dan de mensen in een of ander commercieel danscafe?
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.