Pioneer RMX-1000 Remixbox (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lead    posted on 16-03-2012 09:35
Pioneer RMX-1000De Pioneer RMX-1000 is een veelzijdige effecten/sample box die een aantal features van bekende andere producten heeft zoals de isolators van de DJM-2000, een vergrote versie van de x-pad van de DJM-900nexus en het effecten chainen van de EFX-1000.

Isolators
Het meest in het oog springen de grote Isolator knoppen, de isolators kunnen nu ook gecombineerd worden met effecten, de curve/q-factor kan ingesteld worden met de setup utility en opgeslagen worden op een SD kaart als User Setting.

Remixbox ? de Setup Utility
Met Remixbox, zoals deze setup utility heet, kan met een computer veel aanpassingen gemaakt worden, deze setup (de User Setting) en eventueel samples worden op een SD kaart opgeslagen en kunnen zo op iedere RMX worden ingelezen. Zo kun je parameters aanpassen voor de effecten (bijv. timing voor Echo, frequentie bereik voor de BPF filters etc) en het max bereik van de Isolator EQ.

Samples op de X-Pad
De RMX-1000 4x4 sample banken die standaard voorzien zijn van bekende TR-909 geluiden: Kick, Snare, Clap en een Hi-Hat. Het triggeren van de samples gebeurt met de x-pad, samples kunnen ook ge-looped worden en ingeladen worden van een SD kaart.

Quantized met de Beat
De Samples kunnen ge-Quantized afgespeeld worden (met de beat) zodat de sample in sync lopen met de audio. De x-pad kan ook gebruikt worden om zelf beats te maken met de Overdub functie die eigenlijk verschillende loops stapelt. De RMX heeft een volledige vernieuwde en razend snelle BPM meeting waardoor je samples altijd in sync lopen.

Scene FX
Dit is het beat-synced effecten deel, waarbij de effecten in 2 groepen zijn ingedeeld (rode/blauwe kleur knoppen) zodat effecten voor de opbouw en breakdown gescheiden zijn. De centrale knop dient voor de dry/wet verhouding en gaat na 100% door en voegt dan en pitch en intensitie toe.

Daarnaast zijn er nog 2 parameters aan te passen met draaiknoppen (sub parameters), deze voegen Resonance en Time toe. Die Resonance is wel diuidelijk, maar Time is lastig te verwoorden, die moet je eigenlijk horen.

Release FX
De EFX-1000 style switch rechts naast de Scene FX is de elegante manier met 3 instellingen om de opgebouwde effecten te beeindigen. De switch schakelt de effecten uit of doet dit in combinatie met de gekozen Release FX.

RMX-1000 VST en AU plugin
Met de RMX wordt een VST/AU plugin meegeleverd die in je DAW software gebruikt kan worden en, indien aangesloten, bedient kan worden met de RMX-1000.

De Pioneer RMX-1000 is beschikbaar vanaf mei 2012 en heeft een adviesprijs van 699 euro.
Een nieuwe versie van de prijslijst is in de maak en deze volgt zo snel mogelijk.

Bekijk ook de introductie video met daarin o.a. de nederlandse DJs Laidback Luke en Chuckie : http://www.youtube.com/watch?v=WKXNNK92_Mg
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 18-03-2012 22:56 (3%)

What do you think about Pioneer RMX-1000 Remixbox ??

Vote :   1 member likes this  

Tekhead    posted on 21-03-2012 01:06
Poster: DJADMIN
klopt, maar het is ook hun verdienste natuurlijk...!! Want als mensen geen vertrouwen in de producten zouden hebben....zouden ze het niet kopen...en zou pioneer failliet gaan....toch is er vertrouwen, en dat is denk ik gerechtvaardigd....ik vergelijk 't een beetje met een auto....er zijn mensen die een ferrari belachelijk duur vinden, de ander zegt dat die 't er graag voor over heeft...2 prima redeneringen...vind ik persoonlijk ! En ook twee prima keuzes daarbij. Wat ik vind dat er dan niet moet gebeuren is dat mensen gaan zeuren over de prijs : als je 'm te hoog vind koop je wat anders, waarbij iemand zich wel goed voelt (en dus een ''betere'' prijs / kwaliteit) verhouding heeft..

maar dit is hoe ik er tegen aan kijk...nogmaals...ik zal 'm niet gebruiken (althans, zeg ik nu....) maar het zal leuk speelgoed zijn voor vele dj's !

Lead heeft het hier eerder al goed gezegd, of iemand het product prijzig vindt, hangt vooral af van hoe dik die zijn portefeuille is, en dat geld voor zowat alle merkprodukten, of het nu kledij, electronica, vastgoed, auto's of weet ik wat nog allemaal is. Als Pioneer er een prijs opplakt van 700,00 ?, is het aan de eindgebruiker die beslist of die prijs al dan niet een correcte prijs is voor hem. Soms vergeten we wel eens dat de wederverkoopwaarde ook heel hoog is als het Pioneer is.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Snoey    posted on 21-03-2012 02:54
@Tech

Ik gebruik 'Djay' van de ontwikkelaar 'Algoriddim', van al mijn software everingen inclusief pc, is dit het feinste en simpelste programma om live mee te werken.?

@Algemeen

Ik vind de vergelijking tussen een auto en ferrari niet helemaal kloppen als het gaat over dj gear. Ja het geldt voor bedroom Dj's die niet de ambitie hebben om daar buiten te draaien. Maar zo gauw je wel in clubs wilt draaien, zijn het spullen die je gebruikt om je beroep goed uit te kunnen voeren.
Zelfde geld voor dit apparaat, het wordt gepresenteerd als extra toevoeging op je liveset. Ik ben heel benieuwd of het een toegevoegde waarden heeft aan mijn sets.

Nu hopen dat de bijbehorende software goed is, dat is in mijn ogen nog een flink verbeterpunt ?na mijn ervaringen met Rekordbox.

@ LEAD
Vind het trouwens echt niet vet dat er niet eens gereageerd is op mijn mail met verbeterpunten voor Rekordbox, heb drie kwartier in de feedback gestoken voor een beter product. Zou op zijn minst fijn zijn als er iin iedergeval gereageerd wordt.
www.soundcloud.com/ten-hooven

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

239 Users online: 20 Guests (219 Unknown)
Pages generated today : 50.645
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.528.646