Pioneer RMX-1000 Remixbox (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lead    posted on 16-03-2012 09:35
Pioneer RMX-1000De Pioneer RMX-1000 is een veelzijdige effecten/sample box die een aantal features van bekende andere producten heeft zoals de isolators van de DJM-2000, een vergrote versie van de x-pad van de DJM-900nexus en het effecten chainen van de EFX-1000.

Isolators
Het meest in het oog springen de grote Isolator knoppen, de isolators kunnen nu ook gecombineerd worden met effecten, de curve/q-factor kan ingesteld worden met de setup utility en opgeslagen worden op een SD kaart als User Setting.

Remixbox ? de Setup Utility
Met Remixbox, zoals deze setup utility heet, kan met een computer veel aanpassingen gemaakt worden, deze setup (de User Setting) en eventueel samples worden op een SD kaart opgeslagen en kunnen zo op iedere RMX worden ingelezen. Zo kun je parameters aanpassen voor de effecten (bijv. timing voor Echo, frequentie bereik voor de BPF filters etc) en het max bereik van de Isolator EQ.

Samples op de X-Pad
De RMX-1000 4x4 sample banken die standaard voorzien zijn van bekende TR-909 geluiden: Kick, Snare, Clap en een Hi-Hat. Het triggeren van de samples gebeurt met de x-pad, samples kunnen ook ge-looped worden en ingeladen worden van een SD kaart.

Quantized met de Beat
De Samples kunnen ge-Quantized afgespeeld worden (met de beat) zodat de sample in sync lopen met de audio. De x-pad kan ook gebruikt worden om zelf beats te maken met de Overdub functie die eigenlijk verschillende loops stapelt. De RMX heeft een volledige vernieuwde en razend snelle BPM meeting waardoor je samples altijd in sync lopen.

Scene FX
Dit is het beat-synced effecten deel, waarbij de effecten in 2 groepen zijn ingedeeld (rode/blauwe kleur knoppen) zodat effecten voor de opbouw en breakdown gescheiden zijn. De centrale knop dient voor de dry/wet verhouding en gaat na 100% door en voegt dan en pitch en intensitie toe.

Daarnaast zijn er nog 2 parameters aan te passen met draaiknoppen (sub parameters), deze voegen Resonance en Time toe. Die Resonance is wel diuidelijk, maar Time is lastig te verwoorden, die moet je eigenlijk horen.

Release FX
De EFX-1000 style switch rechts naast de Scene FX is de elegante manier met 3 instellingen om de opgebouwde effecten te beeindigen. De switch schakelt de effecten uit of doet dit in combinatie met de gekozen Release FX.

RMX-1000 VST en AU plugin
Met de RMX wordt een VST/AU plugin meegeleverd die in je DAW software gebruikt kan worden en, indien aangesloten, bedient kan worden met de RMX-1000.

De Pioneer RMX-1000 is beschikbaar vanaf mei 2012 en heeft een adviesprijs van 699 euro.
Een nieuwe versie van de prijslijst is in de maak en deze volgt zo snel mogelijk.

Bekijk ook de introductie video met daarin o.a. de nederlandse DJs Laidback Luke en Chuckie : http://www.youtube.com/watch?v=WKXNNK92_Mg
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 18-03-2012 22:56 (3%)

What do you think about Pioneer RMX-1000 Remixbox ??

Vote :   1 member likes this  

main    posted on 16-03-2012 09:40
Puik dingetje!
Dav3    posted on 16-03-2012 10:07
Cool ding !
www.everybeat.nl
Cyspoz    posted on 16-03-2012 10:16
1 member likes this  
Poster: Lead
Quantized met de Beat Grid
De Samples kunnen ge-Quantized afgespeeld worden (met de beatgrid van Rekordbox) zodat de sample in sync lopen met de audio.?

Lead, hoe werkt dit? Ik zie namelijk geen netwerk aansluiting waarover bij de CDJ/DJM de Quantized informatie wordt gestuurd.

Is er ook al een advies prijs bekend?
User edit by Cyspoz on 16-03-2012 @ 11:49:11 (13%)
Dav3    posted on 16-03-2012 10:40
Dat vraag ik me inderdaad ook af.
www.everybeat.nl
Roov    posted on 16-03-2012 10:56
Ziet er heel goed uit! Happy, laughing
PhonoGraaf    posted on 16-03-2012 11:38
Je kunt er vast leuke dingen mee doen, maar die prijs is weer belachelijk hoog!
Ach, we kennen het merk...
User edit by PhonoGraaf on 16-03-2012 @ 11:38:40 (34%)
Cyspoz    posted on 16-03-2012 11:51
Poster: PhonoGraaf
maar die prijs is weer belachelijk hoog!

Dat vraag ik me af, dit is de advies prijs. Vaak is de winkelprijs lager en een EFX kost ? 850,- dat is dus nog een stuk duurder. Ik denk dat dit apparaat meer creativiteit mogelijk maakt dan een EFX.
djcanta    posted on 16-03-2012 14:29
699 incl BTW

2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
djcanta    posted on 16-03-2012 14:30
Poster: Cyspoz
Lead, hoe werkt dit? Ik zie namelijk geen netwerk aansluiting waarover bij de CDJ/DJM de Quantized informatie wordt gestuurd.

Is er ook al een advies prijs bekend?

Ik denk dat je samples op SD moet laden en die samples door Rekordbox moet laten lopen van te voren.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
dance2mix    posted on 16-03-2012 16:33
Ziet er geweldig uit en voel me er echt heel erg tot aangetrokken, kleiner dan een EFX en dus handig om zelf mee te nemen maar zoals pioneer het voorstelt neem je een SD kaart met de instellingen van de RMX mee en die gebruik je dan in de club.

Lijkt me een top ding en vind de prijs helemaal niet hoog als je kijkt naar andere pioneer producten.
CDJ 850 K- DJM 700 K - HDJ 500 K - Event 20/20 BAS
Estacy    posted on 16-03-2012 21:26
1 member likes this  ik vind de prijs ook wel meevallen! 700 euro, das goedkoper dan de efx 1000 en deze kan wel meer (zo op het eerste gezicht). de isolater eq met instelbare cut offs is echt iets waar ik em op zou kopen. voor mij is ie te duur, maar toch
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Cyspoz    posted on 18-03-2012 22:53
Poster: djcanta
Ik denk dat je samples op SD moet laden en die samples door Rekordbox moet laten lopen van te voren.

Nee dat is niet wat ik bedoel, alhoewel ik na het nalezen van de omschrijving het er niet duidelijker op vind worden. Ik ga er vanuit dat dit Effect/Remix apparaat gebruikt wordt in combinatie met muziek die wordt afgespeelt vanaf een CDJ. Dan wil je dat je samples en effecten in Sync, dus Quantized, afgespeeld worden ten opzichte van die CDJ.
Mijn vraag is dus, hoe gaat de RMX-1000 Quantized informatie van de CDJ ontvangen?
Lead    posted on 18-03-2012 23:03
Sorry voor de onduidelijkheid, ik heb het zelf niet duidelijk opgeschreven, dit is hoe ik het heb herschreven en wat meer uitlegt hoe het precies gaat werken :

Quantized met de Beat
De Samples kunnen ge-Quantized afgespeeld worden (met de beat) zodat de sample in sync lopen met de audio. De x-pad kan ook gebruikt worden om zelf beats te maken met de Overdub functie die eigenlijk verschillende loops stapelt. De RMX heeft een volledige vernieuwde en razend snelle BPM meeting waardoor je samples altijd in sync lopen.

Er zit jammer genoeg geen netwerk aansluiting op de RMX die hij wordt niet in de link opgenomen.

Pioneer RMX-1000 backside

Let the BASS be louder
Drumworks    posted on 18-03-2012 23:42
sorry guys maar ik ga weer ff zeurenCool. het zal best een goed ding zijn, maar van die prijs begrijp ik echt helemaal niets... daarvoor heb je een Xone 42, een dnx1100!! of kwa effecten heb je een Korg voor de helft van de prijs!! ik snap niet waar zo'n prijs op wordt gebaseerd want die gear wordt voor een paar euro in China in elkaar gezet... nattuurlijk zullen velen het op deze site niet met mij eens zijn.. dat mag, ieder zijn eigen mening, ik ben zeker geen pio hater (heb zelf en hdj500) maar vind gewoon dat het merk zo raar doet met de prijzenCool
The beats are still banging :)
Cyspoz    posted on 18-03-2012 23:43
Thanx Lead, dat maakt het meer duidelijk. Ik ben zeer benieuwd naar een demo en het zelf een keer spelen er mee. Het is een nieuw concept van Pioneer, moet het nog een plaats kunnen geven.
Estacy    posted on 19-03-2012 07:17
Poster: rickydadrum
sorry guys maar ik ga weer ff zeurenCool. het zal best een goed ding zijn, maar van die prijs begrijp ik echt helemaal niets... daarvoor heb je een Xone 42, een dnx1100!! of kwa effecten heb je een Korg voor de helft van de prijs!! ik snap niet waar zo'n prijs op wordt gebaseerd want die gear wordt voor een paar euro in China in elkaar gezet... nattuurlijk zullen velen het op deze site niet met mij eens zijn.. dat mag, ieder zijn eigen mening, ik ben zeker geen pio hater (heb zelf en hdj500) maar vind gewoon dat het merk zo raar doet met de prijzenCool

Er zit natuurlijk enorm veel research in zo'n apparaat. Dat zie je terug in de prijs. en als je de prijs te hoog vindt: kijk voor de grap eens naar isolators van Thrive audio. alleen een insolator, met instelbare curve, kost 1200 euro.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Lead    posted on 19-03-2012 18:26
Prijs is relatief, iedereen heeft een ander bedrag in zijn hoofd bij het woord 'duur'.

Een BMW is ook duur, maar sommige mensen vinden toch dat die prijs wel meevalt...

Maar laten we de discussie interresant houden en het over de features hebben. Wat de goede prijs is voor iemand is voor iedereen verschillend, duur is afhankelijk van de inhoud van je portomonee Winking my eye

Let the BASS be louder
Bartjens    posted on 19-03-2012 19:15
Als er wel een CDJ-2000 Nexus met sync komt is het natuurlijk wel flink freaken icm met een?RMX-1000?Cool

Je hebt dan geen tijd meer nodig voor het beatmatchen dus kun je volledig los gaan met de effecten van een DJM /?RMX-1000 + de samples die je op de?RMX-1000 kan laden, heerlijk lijkt me dat.

Kan natuurlijk al wel met traktor maar dat is toch niet zo mijn ding?Cool
www.djbrowbeat.com
T-to-the-J    posted on 19-03-2012 20:44
Poster: Estacy
Er zit natuurlijk enorm veel research in zo'n apparaat. Dat zie je terug in de prijs. en als je de prijs te hoog vindt: kijk voor de grap eens naar isolators van Thrive audio. alleen een insolator, met instelbare curve, kost 1200 euro.

+1 Precies hetzelfde kwam ook in mij op!
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
Snoey    posted on 19-03-2012 21:36
Leuk! Eindelijk weer iets waarmee je kan oefenen in de bedroom (gebruik me gear alleen nog maar voor het geven van priv? lessen).

Eindelijk een product waarvan ik zeg, dit heeft een meerwaarde aan me huidige set (2 cdj800mk2 + djm400) + dat je dit apparaat makkelijk meeneemt naar je gigs (de cdmappen zijn vervangen door usbsticks, dus heb nu genoeg ruimte in me rugtas).

Kan je dit apparaat ook aansluiten aan je Ipad2? (Daar draai ik mee op huisfeestjes, met de syncknop kan je makkelijk plaatjes in elkaar draaien, zonder dat je met gear hoeft te sjouwen).

En als het niet bevalt is die voor 150 euro minder zo weer weg via marktplaats, vooral als het nog nieuw is is het erg gewild, zeker met deze prijs in verhouding met de cdjs.
www.soundcloud.com/ten-hooven
User edit by Snoey on 19-03-2012 @ 21:37:54 (31%)
Tekhead    posted on 20-03-2012 21:03
Poster: rickydadrum

Dat is niet zeuren, dat is een eigen mening hebben.
Even je corrigeren, Pioneer wordt in Malaysie gemaakt niet in China. Ik snap ook niet helemaal wat dit bakje allemaal kan, maar kan je redenering wel begrijpen dat 700,00? veel geld is .
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Tekhead    posted on 20-03-2012 21:06
Poster: Snoey

Kan je dit apparaat ook aansluiten aan je Ipad2? (Daar draai ik mee op huisfeestjes, met de syncknop kan je makkelijk plaatjes in elkaar draaien, zonder dat je met gear hoeft te sjouwen).

Welke app gebruik je op je ipad2 voor die huisfeestjes Snoey ?
DJADMIN    posted on 20-03-2012 22:30
Ziet er klasse uit...zal 'm zelf niet snel gebruiken...maar all?...en de prijsdiscussie...je betaald voor wat je krijgt en kan verwachten...vind je 'm te duur...koop je wat anders...
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Tekhead    posted on 20-03-2012 22:57
Poster: DJADMIN
Ziet er klasse uit...zal 'm zelf niet snel gebruiken...maar all?...en de prijsdiscussie...je betaald voor wat je krijgt en kan verwachten...vind je 'm te duur...koop je wat anders...

Zolang er Pioneer op de dj markt zal zijn, zullen de prijsdiscussie's er ook zijn.
DJADMIN    posted on 20-03-2012 23:06
Poster: Tekhead
Zolang er Pioneer op de dj markt zal zijn, zullen de prijsdiscussie's er ook zijn.

klopt, maar het is ook hun verdienste natuurlijk...!! Want als mensen geen vertrouwen in de producten zouden hebben....zouden ze het niet kopen...en zou pioneer failliet gaan....toch is er vertrouwen, en dat is denk ik gerechtvaardigd....ik vergelijk 't een beetje met een auto....er zijn mensen die een ferrari belachelijk duur vinden, de ander zegt dat die 't er graag voor over heeft...2 prima redeneringen...vind ik persoonlijk ! En ook twee prima keuzes daarbij. Wat ik vind dat er dan niet moet gebeuren is dat mensen gaan zeuren over de prijs : als je 'm te hoog vind koop je wat anders, waarbij iemand zich wel goed voelt (en dus een ''betere'' prijs / kwaliteit) verhouding heeft..

maar dit is hoe ik er tegen aan kijk...nogmaals...ik zal 'm niet gebruiken (althans, zeg ik nu....) maar het zal leuk speelgoed zijn voor vele dj's !
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

59 Users online: 10 Guests (49 Unknown)
Pages generated today : 28.201
Most visitors online this month : 518
Lifetime Pageviews since 2003 : 237.927.663