Studio pc (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

playasong111    posted on 11-03-2012 10:58
Hallo allemaal,?

Ik ga binnen kort een nieuwe pc kopen voor in de studio, mijn budget is rond de 900 euro.

Ik heb zelf zitten zoeken, maar welke proccersor is goed voor fl studio? En ?dan natuurlijk zonder dat de computer gaat kraken. Ik zat zelf te denken aan een i7 2600, 8 gb ddr3 werkgeheugen, en windows 64 bitt.
Is dit een goede configuratie zodat fl studio niet gaat haperen, of gaat kraken, zoals die bijv. wel is doet bij heel intens gebruik van nexus?

Alvast bedankt DJR!!!

What do you think about Studio pc ??

Vote :   

MoXeGy    posted on 12-03-2012 15:23
Maar echt niet zoveel gb hoor. als ik 50x sylenth laad en tegelijkertijd laat afspelen dan verbruikt het niet eens 2 gb.
Linkje naar screen.?

Natuurlijk laad je nooit 50 keer sylenth in maar gebruik je ook andere vst's en samples maar ik denk dat dit wel laat zien dat het niet zo spectaculair is.?
User edit by MoXeGy on 12-03-2012 @ 15:30:30 (100%)
Overtracked    posted on 12-03-2012 15:28
Poster: MoXeGy
Maar echt niet zoveel gb hoor Co. ials ik 50x sylenth laad en tegelijkertijd laat afspelen dan verbruikt het niet eens 2 gb.
Linkje naar screen.

Nee niet zo gek als geen er geen presets met effecten op gooit..
Ook wilt deze jongen met Fruity werken op zijn nieuwe computer en als je dan hoge latency wilt gaan gebruiken heb je wel degelijk meer ram nodig. Daarnaast speelt je geluidskaart natuurlijk ook een belangrijke rol. Niet alleen voor vst's...
https://soundcloud.com/overtracked
User edit by Overtracked on 12-03-2012 @ 15:31:28 (21%)
MoXeGy    posted on 12-03-2012 15:33
Ik heb duidelijk alle effecten in sylenth gebruikt en sterker nog mijn interne geluidskaart gebruik ik momenteel.
Overigens wil je zo'n laag mogelijke latency en dat is ook geluidskaart afhankelijk. Als je effecten inlaad dan gebruik je inderdaad meer ram maar 8gb? ik haal dat echt niet hoor terwijl ik redelijk inefficient werk en veel effecten gebruik.
Overtracked    posted on 12-03-2012 15:47
Ik heb duidelijk alle effecten in sylenth gebruikt en sterker nog mijn interne geluidskaart gebruik ik momenteel.
Overigens wil je zo'n laag mogelijke latency en dat is ook geluidskaart afhankelijk. Als je effecten inlaad dan gebruik je inderdaad meer ram maar 8gb? ik haal dat echt niet hoor terwijl ik redelijk inefficient werk en veel effecten gebruik.

Oke bij mij gebruikt ie wel veel meer ram als ik wat zelfgemaakte presets in Sylenth1 gooit. Maar ik gebruik ook FL Studio..
Dolivieira    posted on 12-03-2012 15:52
Poster: Overtracked
Oke bij mij gebruikt ie wel veel meer ram als ik wat zelfgemaakte presets in Sylenth1 gooit. Maar ik gebruik ook FL Studio..

True. Idd. Het geheugen gebruik heb je aan 4 gig genoeg 8 is altijd beter. Maar 16 is niet nodig.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
MoXeGy    posted on 12-03-2012 16:01
Ik denk dat de ts hiermee wel een conclusie kan trekken of hij een paar tientjes meer wil betalen voor 16gb.
Ben overigens wel benieuwd waardoor het komt dat hij bij Overtracked meer ram gebruikt. Komt dit door FL? Ik zal het straks ook nog eens bekijken op windows.

Vergeet ook een goede geluidskaart niet!
User edit by MoXeGy on 12-03-2012 @ 16:02:36 (18%)
Overtracked    posted on 12-03-2012 16:07
Ik denk dat de ts hiermee wel een conclusie kan trekken of hij een paar tientjes meer wil betalen voor 16gb.
Ben overigens wel benieuwd waardoor het komt dat hij bij Overtracked meer ram gebruikt. Komt dit door FL? Ik zal het straks ook nog eens bekijken op windows.

Vergeet ook een goede geluidskaart niet!

Ja bij mij is dat best erg. Ik ken serieus maar 5x Sylenth1 gebruiken ofzo en dan gaat ie ruis geven op een lage Latency. Bij nexus daarintegen kan ik wel 20 keer erin gooien zonder ruis. Het ken aan mijn pc liggen maar er zit 4 gb ram in en een intel quad core van 2,5 ghz + extern geluidskaart...
MoXeGy    posted on 12-03-2012 16:17
Hmm, dat is inderdaad niet zoals het hoort. Ik denk dat het ergens softwarematig niet lekker zit want dat hoort niet te kunnen.
Overtracked    posted on 12-03-2012 16:26
Hmm, dat is inderdaad niet zoals het hoort. Ik denk dat het ergens softwarematig niet lekker zit want dat hoort niet te kunnen.

Ja zal wel aan FL Studio liggen want heb pas heel me pc opnieuw geinstalleerd en heb nog steeds hetzelfde. Ook bij een maat van mij is dit het geval. Wel is het zo dat ik alleen zelfgemaakte presets gebruikt en niet die standard presets uit Sylenth1
Sebasz    posted on 12-03-2012 16:47
Poster: Overtracked
Als je een veel gebruikt maakt van Nexus & Sylenth1 vraagt dat veel CPU oftwel ram en processor geheugen.

[mod edit] Nog nooit zoveel onzin achter elkaar gezien qua posts. CPU = processor.
Niet RAM en 'processor geheugen' :')?

Poster:?Overtracked
Ja bij mij is dat best erg. Ik ken serieus maar 5x Sylenth1 gebruiken ofzo en dan gaat ie ruis geven op een lage Latency. Bij nexus daarintegen kan ik wel 20 keer erin gooien zonder ruis. Het ken aan mijn pc liggen maar er zit 4 gb ram in en een intel quad core van 2,5 ghz + extern geluidskaart...

Ja dan heb je zeker een 5 jaar oude quadcore processor ofzo Cool. [mod edit] Als de de PC van TS samenstelt met 4gb geheugen gaat ie echt niet kraken met een paar sylenth's en nexus'?Cool

Man wat word ik toch af en toe gek van de onzin die mensen verkondingen.
User edit by Sebasz on 12-03-2012 @ 16:48:25 (4%)
Mod edit by Lead on 14-03-2012 15:01 (4%)
Dolivieira    posted on 12-03-2012 18:10
Sabasz, kan je ook op een andere manier kenbaar maken. Zo krijg je weer gezeik en daar zit niemand op te wachten
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
venzi    posted on 12-03-2012 23:22
even terugkomend op dat 16GB ram, [mod edit: denk aan je taalgebruik !] ... er zijn maar een beperkt aantal moederborden en chipset's die 16GB uberhaubt ondersteunen... en geloof niet dat FL met 16 GB werkt zoals hier eerder geroepen werd...

zelf heeft amd een hele leuke processor die ik je aanraadHappy, laughing ?AMD FX 4100 AKA Bulldozer ( zegt genoeg toch? Winking my eye)
http://nl.hardware.info/productinfo/127008/amd-fx-4100#tab:specificaties

Quad-core 3,6 ghz ( 3,8 ghz turbo mode ) handig overklokbaar tot 4ghz..
12 (!) MB cache, dat draait echt welHappy, laughing

Pak lekker 6-8GB ram & lekker SSD + HDD schijfje, en je bouwt onder de 600 handig een dikke pc Happy, laughing

EDIT:

Die link van die pc.. die medion... Niet doen!
Ik heb die kasten bij ons in de winkel regelmatig open gehad, en tot 2 (!)x ?toe een fan van de video kaart om m'n oren gevlogen.. gewoon echt alle troep duwen ze in die kast.. veel te kleine kasten en temperaturen lopen veel te erg op...
User edit by venzi on 12-03-2012 @ 23:24:29 (49%)
Mod edit by Lead on 14-03-2012 14:59 (7%)
[MOD Edit] graag geen onnodige scheldwoorden gebruiken die niets toevoegen.

This is an old Topic

No new postings for 4.918 days.
 Post CommentThat would be 163.9 months
or a whopping 13.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

232 Users online: 136 Guests (96 Unknown)
Pages generated today : 73.756
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.870.793