Nieuwe TechoSet
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

PhonoGraaf    posted on 25-02-2012 16:24
Hier een mix met allemaal nieuwtjes. Nieuwe nummers en een nieuw effect.
Een tijd geleden had ik iets gepost over effecten pedaaltjes, en dit is het geworden.
Een Electro Harmonix Memory Man with Hazarai. Mooi geluid komt eruit, ik moet er alleen nog even mee om leren gaan, dit hoor je soms misschien ook wel in de mix.
Enjoy listening en laat je mening horen!

30Min TechnoSet 2
by Phonograaf on Mixcloud

http://soundcloud.com/phonograaf/30min-technoset
User edit by PhonoGraaf on 26-02-2012 @ 16:08:12 (24%)

What do you think about Nieuwe TechoSet ??

Vote :   
Tekhead    posted on 25-02-2012 23:59
net geluisterd, leuke set, al had het wat harder gemogen voor mij, hou meer van de harder techno, maar toch van genoten
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
OneSixty    posted on 26-02-2012 08:02
Lekker mixje Happy, laughing
kunje eens zeggen waar je die delay hebt gebruikt? ziet er wel een grappig apparaatje uit maar vraag me af hoe het klinkt met techno
PhonoGraaf    posted on 26-02-2012 09:38
@ Tekhead, bedankt voor het luisteren in ieder geval. Ik ben bekend met jou voorkeur in het 'technospectrum', ga ik binnenkort voor zorgen! Tis meer dat ik deze nummers net nieuw heb!

@ OneSixty, tis een geweldig apparaat, moet er alleen nog even mee leren omgaan. Zitten wat foutjes in de mix omdat ik dan bijvoorbeeld een knop te ver door draaide. Vanaf 3.50min hoor je een soort galm (reverb) geluid, dit kun je er ook mee maken.
Vanaf 5.35min hoor je ook wat delays en reverbs uit mijn machine, en op 6.14min hoor je een mooie achtergrond delay. Op 8.50min kun je de delay echt goed horen over de hi-hats, hier gaat het bijvoorbeeld een beetje fout. Maar je krijgt het idee!
Op 16.42min en rond 24.42min hoor je de echo modulatie, ik gebruik het een beetje fout maar je kan hier mooie build-ups mee maken!?Er zitten zo nog wel meer stukjes in...

Veel verschillende functies in zo'n klein doosje, en de prijs/kwaliteit verhouding mag er ook wel wezen. De filter klinkt goed, de blend-knop is eigenlijk een dry/wet-knop (die zit niet op mijn Xone:92, dus dat is wel handig), de decay en repeat knoppen maken het geluid lekker intens, alleen de delay-knop moet ik nog mee leren omgaan.
User edit by PhonoGraaf on 26-02-2012 @ 10:31:18 (81%)
OneSixty    posted on 26-02-2012 19:25
Tnx voor de reply,
Die delay is wel heel subtiele had ze er niet uit kunnen halen zonder jou hulp.
Die echo modulatie klinkt wel heel vet, lekker spiraalgeluid om op te spacen Happy, laughing

Die filter is die te vergelijken met de filter op een djm800?
is dat een loopje op 27:14? cool :p

nogmaals lekker mixje Happy, laughing

PhonoGraaf    posted on 26-02-2012 20:18
Inderdaad heel subtiel, maar dat komt natuurlijk ook door het handige systeem van de Xone:92.

De filter is qua werking inderdaad te vergelijken met de filter op de djm800, maar dan volledig analoog.
Qua resonantie weet ik niet precies wat het verschil is tussen deze filter en die op de djm800.

27:14 is inderdaad een echo loopje, maar dit glitchy tikje past ook bij het nummer dat daar op volgt.

Bedankt voor je compliment!
main    posted on 26-02-2012 20:50
Hierdoor krijg ik zooo veel zin in awake, 3 maart in r'dam!
PhonoGraaf    posted on 26-02-2012 21:41
Poster: main
Hierdoor krijg ik zooo veel zin in awake, 3 maart in r'dam!

Dat zie ik als een reuze compliment, dankjewel!
Ben er helaas niet bij, moet het meer van de kleinere (goedkopere) illegale feestjes hebben.
Toch staat Awakenings in dit jaar nog wel op mijn agenda!

Veel plezier in ieder geval!
main    posted on 27-02-2012 07:56
Line-up gezien van awakefest? Mag je niet missen!
succes met die andere party, illegale feestjes zijn meestal wel de betere Happy, laughing
PhonoGraaf    posted on 27-02-2012 16:52
Hou de line ups altijd in de gaten, maar valt me wel op dat er veel dj's zijn die standaard terug komen.
Alleen Richie Hawtin zou ik echt de moeite voor nemen, de rest is ook zeker vet maar komen wel vaker draaien op Awakenings. Ga ff checken of ik die data kan.

Illegale feestjes hebben (naar mijn mening) een iets intensere sfeer dan grote feesten, waar je ook nog eens belachelijke bedragen voor betaald. Enige nadeel van illegale is dat je meestal op feesten terecht komt waar in overvloed alle soorten drugs worden gebruik. Ik ben ook niet vies van een biertje, jointje of pilletje, maar bijvoorbeeld ketamine of speed vind ik een stapje te ver.?Je merkt ook wel dat mensen die wel aan deze drugs zitten echt in hun eigen wereldje zitten, daar is geen normaal woord mee te spreken... En als iemand 3 keer na elkaar tegen je oploopt omdat hij denkt dat je er toch echt niet staat, wil je daar echt wel mee spreken...
User edit by PhonoGraaf on 27-02-2012 @ 17:32:48 (17%)
main    posted on 27-02-2012 19:51
Poster: PhonoGraaf
Hou de line ups altijd in de gaten, maar valt me wel op dat er veel dj's zijn die standaard terug komen.
Alleen Richie Hawtin zou ik echt de moeite voor nemen, de rest is ook zeker vet maar komen wel vaker draaien op Awakenings. Ga ff checken of ik die data kan.

Illegale feestjes hebben (naar mijn mening) een iets intensere sfeer dan grote feesten, waar je ook nog eens belachelijke bedragen voor betaald. Enige nadeel van illegale is dat je meestal op feesten terecht komt waar in overvloed alle soorten drugs worden gebruik. Ik ben ook niet vies van een biertje, jointje of pilletje, maar bijvoorbeeld ketamine of speed vind ik een stapje te ver.?Je merkt ook wel dat mensen die wel aan deze drugs zitten echt in hun eigen wereldje zitten, daar is geen normaal woord mee te spreken... En als iemand 3 keer na elkaar tegen je oploopt omdat hij denkt dat je er toch echt niet staat, wil je daar echt wel mee spreken...

Dat is zeker waar! Maar van iemand als dave clarke kan ik geen genoeg krijgen, wat een held!

Helaas wordt daar veel gebruikt, best jammer eigenlijk.. Die feesten hoor je meestal ook de vetste tunes die je nog nooit gehoord hebt, en zo zijn er nog veel meer voordelen haha.
PhonoGraaf    posted on 27-02-2012 20:40
Dave Clarke is ook zeker geweldig, maar ook die zien we nog wel eens terug op Awakenings!

Illegale feesten hebben naar mijn mening nog steeds meer voor dan nadelen, maar dat drugs gedoe is iets wat irritant kan worden...
main    posted on 27-02-2012 21:24
Achja, het blijft hoe dan ook een dure hobby haha!
PhonoGraaf    posted on 27-02-2012 21:32
Helaas helaas, maar het is en blijft het waard!
Tekhead    posted on 28-02-2012 21:59
Dave Clarke passeert regelmatig de revue in Nederland en Belgie, maar het blijft een belevenis om die man aan't werk te zien.
Drugs wordt er overal gebruikt, op elk feest, ongeacht de muziekstijl, dat hoort er nu eenmaal (jammer genoeg) bij.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
PhonoGraaf    posted on 29-02-2012 00:04
Dave Clarke passeert regelmatig de revue in Nederland en Belgie, maar het blijft een belevenis om die man aan't werk te zien.

Jeff Mills dan, die vind ik persoonlijk beter, met zijn TR-909...

Drugs wordt er overal gebruikt, op elk feest, ongeacht de muziekstijl, dat hoort er nu eenmaal (jammer genoeg) bij.

Klopt ook, vind alleen wel dat je op illegale feesten hier veel meer van merkt en zelfs last van hebt. Op normale feesten zorgt alcohol nog vaker voor overlast, op illegale feesten word haast geen alcohol gezopen omdat er genoeg andere drugs zijn.
Ben persoonlijk niet tegen drugs, maar gebruik altijd met beleid, en val anderen er niet mee lastig!

This is an old Topic

No new postings for 4.953 days.
 Post CommentThat would be 165.1 months
or a whopping 13.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

192 Users online: 63 Guests (129 Unknown)
Pages generated today : 60.734
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.332.514