DJ lessons ??? (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Reemz    posted on 23-01-2006 21:27
Hi members,

Ik ben benieuwd of er iemand hier ooit een cursus heeft gevolgd m.b.t. het beatmixen e.d.

Zo ja, waar? en wat waren jou ervaringen?

What do you think about DJ lessons ??? ??

Vote :   

soundcollector    posted on 08-03-2006 22:20
TOen het draaien me in begin begon aan te spreken, ging ik op internet zoeken naar als er ergens cursussen werden gegeven om het eens uit te testen niet dat ik allemaal spulle kocht terwijl het niks voor me is. Toen kwam ik bij een site uit (dit is geen webshop) www.recess.co.uk dit is wel een engelse site maar er stonden cursussen op die de dj van deze site zelf heeft gemaakt (beginning mixing, scratsching, better mixing, vanalles) deze cursus heb ik volledig gelezen en toen ben ik toch maar tweedehands materiaal gaan kopen ga eens kijke misshien is het wel iets voor je....

gr

_Ivan_    posted on 10-03-2006 18:38
K'snap niet dat je opzoek bent gegaan naar een nederlandse handleiding...

Feel&.Celebrate.Life!
soundcollector    posted on 10-03-2006 18:56
ik weet het maar ik ben heel goed in engels en ik kwam er opeens bij uit, ik vond nergens een nederlandse "cursus" je moet toegeven hij is toch uitgebreidt voor een beginnende DJ niet?

nederlands... engels

maakt zoveel voor mij niet uit

Camino    posted on 10-03-2006 19:01
voor mij ook liever in het engels dan in het nederlands... had over het laatst wel echt een erg goeie guide gezien in het NL... was hier ergens een link op de forum naar gepost
_Ivan_    posted on 10-03-2006 20:17
Was die link niet naar AboutDJ?

Feel&.Celebrate.Life!
User edit by _Ivan_ on 10-03-2006 @ 20:17:28 (26%)
Camino    posted on 10-03-2006 21:24
nee... was nog voor jij er bij zat als ik me niet vergis :S
Miss-Demolition    posted on 16-03-2006 18:12
Ik ben begonnen met een dj cursus, kwas meteen helemaal verkocht natuurlijk
Laidback    posted on 16-03-2006 18:18
Ik heb nooit een DJ cource gevolgd..

Je hebt het in je of je hebt het niet in je..  als je de feeling niet hebt dan word het best moeilijk om het aan te leren..

het is leuk voor mensen die willen weten of het wat voor ze is..

of mensen die zelf de apperatuur niet hebben om goed te kunnen oefenen..

GreetsZ!

Junkie    posted on 05-06-2006 12:25
Hoi allemaal,

Ik zit er zwaar een te denken om een cursus beat mixen te gaan doen bij  dj school zuid holland omdat ik gewoon hulp nodig heb om een leuke start te kunnen maken met het beat mixen, ik heb contact gehad met dj mis smiley van die dj school en het klonk allemaal interesant wat je aan geleerd zou worden.

Heeft iemand van jullie wel eens zo`n curus gedaan ?? En heb je er veel aan gehad ??

Groetjes, Junkie

dj-nick    posted on 05-06-2006 19:58
ja ik heb die cursus van miss smiley gehad
en ik kan je verzekeren dat je er egt heel veel van leerd
als je meer vragen heb stuur dan maar mail
gethigh    posted on 05-06-2006 20:10
scratch cursussen zou nog de moeite zijn, ik zou eerlijk gezegd niet echt weten hoe er aan te beginnen, maar beatmatchen moet je op je eigen leren, als dat niet gaat, zal je toch nooit een goede dj worden. en mixen is meer dan alleen beatmatchen, en al die andere dingen kan toch niemand je aanleren.
daarom vindt ik die dj scholen dikke rommel
ScottB    posted on 05-06-2006 20:55
Ik vind het dom om te zeggen, als je een cursus volgt kun je nooit een goede dj worden. het is beter als je het allemaal zelf leert. dat is echt onzin. denk je dat michael schumacher nooit auto rijles heeft gehad? als je een cursus volgt kan je gewoon lekker basic beginnen te mixen en de rest(loops en effecten) lekker zelf leren. maar dat zijn eigenlijk ook bijzaken. het gaat erom om platen gelijk te laten lopen en vloeiende overgangen te maken. en met een cursus leer dat je meteen op een goede manier. je kunt daarna natuurlijk je eigen draai en mix stijl ontwikkelen.

the-melody    posted on 05-06-2006 20:58
ja ok maar ik vindt dat ze wel veel geld vragen voor wat mensen iets aan te leren...
ScottB    posted on 05-06-2006 21:00
ja oke, maar ik heb ook een cursus gedaan. in 2,5 uur heb ik leren beat mixen. met pitchen en een plaat in gooien. alles wat je moest weten om een plaat goed in temixen voor 75 euro. het is veel, maar dan kun je wel goed verder. zonder dat je zoiets hebt van, uuh waar is dit voor en hoe doe ik dit nou? en dat je na 3 weken nog niet weet hoe je een plaat goed moet ingooien. dan gaat de lol er ook snel vanaf.
the-melody    posted on 05-06-2006 21:01
nou 75 euries valt nog mee ik heb het meer over die 1ne school: vroegen tegen de 1300 euro's voor 22 lessen...
ScottB    posted on 05-06-2006 21:03
das veel idd :p maar dan leer je waarschijnlijk ook meer. te veel denk ik echter om een goed begin te maken.
the-melody    posted on 05-06-2006 21:31
juist en dan kun je dat geld(dat van tegen de 1300euro) beter investeren in beter materiaal... Als je beginner heb je namelijk veel geld nodig dus echt als beginner lessen gaan volgen zou ik persoonlijk niet doen. Zou ik eerder doen als ik een 'goede' set heb en al aardig wat platen en/of cd's...

back ontopic:
User edit by the-melody on 05-06-2006 @ 21:32:58 (100%)
gethigh    posted on 05-06-2006 21:39
ik heb ook niet gezegt dat je nooit goede dj kan worden door die lessen te volgen
ik zei, als je het op je eigen niet kan leren, dat je dan nooit een goede dj wordt, daar zit een verschil in
Lead    posted on 05-06-2006 23:07
Aangezien de andere topics met dit onderwerp gesloten zijn, zijn hier de links die daar werden genoemd, dan raken we ze niet kwijt tenminste Winking my eye

DJ-Emotion:
Mixitmusic
Lighthouse music
Club Players

BassRose:
www.djschoolzuidholland.nl/

ScottB:
www.djschool.nl
Let the BASS be louder
DJ-Emotion    posted on 07-06-2006 17:57
JJAudio    posted on 30-09-2009 22:36
Check ook deze:

http://www.music-production-course.nl

http://www.mpc-rotterdam.nl

User edit by JJAudio on 30-09-2009 @ 22:43:57 (100%)
Estacy    posted on 30-09-2009 22:42
oho, lees even de regels door meneer spammer. En graag niet topics kikken van 2 jaar oud. Als je van plan bent om meer te doen dan alleen spammen, stel je dan ff voor in een voorstel topic.

OT: zo'n DJ cursus is prima, maar mijn dj gezegde is toch: experimenteren. Dus lekker veel zelf uitproberen.
PS: spam dan goed, en maak je links klikbaar Winking my eye
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
KingDing3ling    posted on 01-10-2009 08:24
http://www.youtube.com/ellaskinz
Doe ik er ff een paar gratis lessen bij...whehehe

This is an old Topic

No new postings for 5.823 days.
 Post CommentThat would be 194.1 months
or a whopping 16 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

287 Users online: 135 Guests (152 Unknown)
Pages generated today : 22.465
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.715.856