Ik ben benieuwd of er iemand hier ooit een cursus heeft gevolgd m.b.t. het beatmixen e.d.
Zo ja, waar? en wat waren jou ervaringen?
What do you think about DJ lessons ??? ??
Vote :
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
TOen het draaien me in begin begon aan te spreken, ging ik op internet zoeken naar als er ergens cursussen werden gegeven om het eens uit te testen niet dat ik allemaal spulle kocht terwijl het niks voor me is. Toen kwam ik bij een site uit (dit is geen webshop) www.recess.co.uk dit is wel een engelse site maar er stonden cursussen op die de dj van deze site zelf heeft gemaakt (beginning mixing, scratsching, better mixing, vanalles) deze cursus heb ik volledig gelezen en toen ben ik toch maar tweedehands materiaal gaan kopen ga eens kijke misshien is het wel iets voor je....
ik weet het maar ik ben heel goed in engels en ik kwam er opeens bij uit, ik vond nergens een nederlandse "cursus" je moet toegeven hij is toch uitgebreidt voor een beginnende DJ niet?
voor mij ook liever in het engels dan in het nederlands... had over het laatst wel echt een erg goeie guide gezien in het NL... was hier ergens een link op de forum naar gepost
Ik zit er zwaar een te denken om een cursus beat mixen te gaan doen bij dj school zuid holland omdat ik gewoon hulp nodig heb om een leuke start te kunnen maken met het beat mixen, ik heb contact gehad met dj mis smiley van die dj school en het klonk allemaal interesant wat je aan geleerd zou worden.
Heeft iemand van jullie wel eens zo`n curus gedaan ?? En heb je er veel aan gehad ??
scratch cursussen zou nog de moeite zijn, ik zou eerlijk gezegd niet echt weten hoe er aan te beginnen, maar beatmatchen moet je op je eigen leren, als dat niet gaat, zal je toch nooit een goede dj worden. en mixen is meer dan alleen beatmatchen, en al die andere dingen kan toch niemand je aanleren. daarom vindt ik die dj scholen dikke rommel
Ik vind het dom om te zeggen, als je een cursus volgt kun je nooit een goede dj worden. het is beter als je het allemaal zelf leert. dat is echt onzin. denk je dat michael schumacher nooit auto rijles heeft gehad? als je een cursus volgt kan je gewoon lekker basic beginnen te mixen en de rest(loops en effecten) lekker zelf leren. maar dat zijn eigenlijk ook bijzaken. het gaat erom om platen gelijk te laten lopen en vloeiende overgangen te maken. en met een cursus leer dat je meteen op een goede manier. je kunt daarna natuurlijk je eigen draai en mix stijl ontwikkelen.
ja oke, maar ik heb ook een cursus gedaan. in 2,5 uur heb ik leren beat mixen. met pitchen en een plaat in gooien. alles wat je moest weten om een plaat goed in temixen voor 75 euro. het is veel, maar dan kun je wel goed verder. zonder dat je zoiets hebt van, uuh waar is dit voor en hoe doe ik dit nou? en dat je na 3 weken nog niet weet hoe je een plaat goed moet ingooien. dan gaat de lol er ook snel vanaf.
juist en dan kun je dat geld(dat van tegen de 1300euro) beter investeren in beter materiaal... Als je beginner heb je namelijk veel geld nodig dus echt als beginner lessen gaan volgen zou ik persoonlijk niet doen. Zou ik eerder doen als ik een 'goede' set heb en al aardig wat platen en/of cd's...
back ontopic:
User edit by the-melody on 05-06-2006 @ 21:32:58 (100%)
ik heb ook niet gezegt dat je nooit goede dj kan worden door die lessen te volgen ik zei, als je het op je eigen niet kan leren, dat je dan nooit een goede dj wordt, daar zit een verschil in
oho, lees even de regels door meneer spammer. En graag niet topics kikken van 2 jaar oud. Als je van plan bent om meer te doen dan alleen spammen, stel je dan ff voor in een voorstel topic.
OT: zo'n DJ cursus is prima, maar mijn dj gezegde is toch: experimenteren. Dus lekker veel zelf uitproberen.
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
Create your FREE ACCOUNT now !
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as: Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.
Create your account to get involved with the Community