[P] Michael Miller & MoXeGy - Mr. Mustard
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MichaelMiller    posted on 30-01-2012 14:58
Hey guys!
MoXeGy & ik, Michael Miller, zijn bezig met een productie.
De deadline is dus 11 februari?& het schiet al lekker op. We zijn pas een paar dagen bezig...
Ik heb al iemand gevonden die wil masteren, hoop alleen dat dat op tijd gebeurd is.
Er is nog een hoop te doen, dus we gaan er nog vele uren aan werken (vanuit 'to-do-lijst).
We zijn erg benieuwd naar jullie reacties!

'Een comment achterlaten op Soundcloud is niet strafbaar.'

LINK;? MICHAEL MILLER & MOXEGY - MR. MUSTARD (PREVIEW)

www.facebook.com/michaelmillerofficial
User edit by MichaelMiller on 30-01-2012 @ 16:13:44 (7%)

What do you think about [P] Michael Miller & MoXeGy - Mr. Mustard ??

Vote :   

MichaelMiller    posted on 30-01-2012 17:06
De sample is gewoon voor het idee! Zal wel door meerderen opgevallen zijn dat die uit de track van Tiesto & Diplo komt.
Just saying.
Drumworks    posted on 30-01-2012 17:24
1 member likes this  ik vind deze erg lekker klinken! ga zo doorCool vooral dat c'mon is wel lekker!! deze ga ik in de gaten houden!
The beats are still banging :)
MichaelMiller    posted on 30-01-2012 17:37
Poster: rickydadrum
ik vind deze erg lekker klinken! ga zo doorCool vooral dat c'mon is wel lekker!! deze ga ik in de gaten houden!

Thanks Ricky! Zo'n reacties vinden we top om te horen (zolang ze oprecht zijn natuurlijk).
LouisCasper    posted on 30-01-2012 17:41
Klinkt lekker hoor! Die 'C'mon' sample kwam ik laatst toevallig tegen in een sample pack, dus je kan gewoon zeggen dat je hem zelf gevonden hebt Winking my eye
http://www.louiscasper.com
Drumworks    posted on 30-01-2012 17:41
@ Michael Miller:
ik vind hem wel pro klinken tot nu toe, zou het zelf niet kunnenCool
The beats are still banging :)
User edit by Drumworks on 30-01-2012 @ 17:42:04 (28%)
Jayro    posted on 30-01-2012 17:53
Dat je je eigen naam nog voorop durft te zetten, ik weet 100% zeker dat Stephan al het werk heeft gedaan.
MichaelMiller    posted on 30-01-2012 17:59
Poster: Jayro
Dat je je eigen naam nog voorop durft te zetten, ik weet 100% zeker dat Stephan al het werk heeft gedaan.

Stephan heeft zeker weten het meeste gedaan.. Totaal niet arrogant bedoeld om naam voorop te zetten, maar het klinkt zo beter. Ik ben wel ontzettend dankbaar dat MoXeGy dit met mij doet, want hier leer ik ontzettend veel van. Ik werk er zo veel mogelijk aan, omdat ik het ook wil verdienen om mijn naam er ?berhaupt neer te mogen zetten.
LouisCasper    posted on 30-01-2012 18:09
1 member likes this  
Poster: MichaelMiller
Stephan heeft zeker weten het meeste gedaan.. Totaal niet arrogant bedoeld om naam voorop te zetten, maar het klinkt zo beter. Ik ben wel ontzettend dankbaar dat MoXeGy dit met mij doet, want hier leer ik ontzettend veel van. Ik werk er zo veel mogelijk aan, omdat ik het ook wil verdienen om mijn naam er ?berhaupt neer te mogen zetten.

Ik maak best vaak tracks met beginnende producers die in feite weinig toevoegen aan de track waar we mee bezig zijn, maar ik zet altijd de naam erbij. Ik vind het alleen maar gezellig als er mensen bij zijn en actief meedenken, en zonder diegene had ik bepaalde dingen waarschijnlijk net anders gedaan, waardoor je dezelfde track nooit in je eentje had kunnen maken. Je naam staat er daarom naar mijn mening terecht bij, en je mag?natuurlijk?trots zijn op jullie productie.
http://www.louiscasper.com
MichaelMiller    posted on 30-01-2012 18:16
Poster: Look
Ik maak best vaak tracks met beginnende producers die in feite weinig toevoegen aan de track waar we mee bezig zijn, maar ik zet altijd de naam erbij. Ik vind het alleen maar gezellig als er mensen bij zijn en actief meedenken, en zonder diegene had ik bepaalde dingen waarschijnlijk net anders gedaan, waardoor je dezelfde track nooit in je eentje had kunnen maken. Je naam staat er daarom naar mijn mening terecht bij, en je mag?natuurlijk?trots zijn op jullie productie.

Amen.

Natuurlijk sta ik helemaal achter deze redenering en dit is ook mijn 'denkwijze', maar het gaat natuurlijk om MoXeGy's mening. Als hij liever mijn naam niet bij deze productie wil, omdat hij zo trots is op de productie en vindt dat hij 100% van de credits verdient, omdat hij ook het grootste gedeelte heeft 'gemaakt', dan snap ik dat wel. Natuurlijk zou ik dat absoluut niet fijn vinden, wat best logisch is. Ik overleg ook veel met hem, en in de tijd waar we tot nu toe de track in gemaakt hebben, heb ik echt ontzettend veel geleerd.

En waar het om Jayro om ging, geloof ik, was dat hij het (zo vat ik het op) een soort van arrogant vindt dat ik mijn naam 'voor' zet. Dus Michael Miller & MoXeGy,?dus niet zo zeer erbij. MoXeGy?& Michael Miller klinkt minder, weet niet waardoor het komt. Iedereen heeft wel bepaalde combinaties bij broertjes of zusjes bijvoorbeeld. Iedereen zegt ook altijd 'Michael?en Jeffrey?(mijn broer)' en niet Jeffrey & Michael.?Waarom? Dat weet ik niet. Vast omdat het 'lekkerder bekt'.?Was zeker niet uit arrogantie in ieder geval.?
User edit by MichaelMiller on 30-01-2012 @ 18:17:56 (3%)
Jayro    posted on 30-01-2012 18:48
1 member likes this  Dan zal ik Stephan maar heel dankbaar zijn, ben in ieder geval blij dat je toegeeft dat hij meer werk heeft gedaan. Want je hebt vaak van die mensen, naja je weet het zelf wel. Gelukkig ben jij er niet zo eentje. Hoop dat je er veel van leert.
MichaelMiller    posted on 30-01-2012 18:52
Poster: Jayro
Dan zal ik Stephan maar heel dankbaar zijn, ben in ieder geval blij dat je toegeeft dat hij meer werk heeft gedaan. Want je hebt vaak van die mensen, naja je weet het zelf wel. Gelukkig ben jij er niet zo eentje. Hoop dat je er veel van leert.

Ok, bedankt man.
Ja, ik ben Stephan enorm dankbaar.
Ja, ik leer er enorm veel van.
Ga ook met hem naar Dancefair. Topgozer, haha..Winking my eye
Vivado    posted on 30-01-2012 19:06
Ok, bedankt man.
Ja, ik ben Stephan enorm dankbaar.
Ja, ik leer er enorm veel van.
Ga ook met hem naar Dancefair. Topgozer, haha..Winking my eye

Je hoeft jezelf niet zo nadrukkelijk te verdedigen hoor, ik denk dat de bovenstaande berichten van jou & Look al voldoende zijn =]. Ik vind het raar dat hij je zo aanvalt!
DJADMIN    posted on 30-01-2012 19:09
Niet mijn ding helaas...
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
MichaelMiller    posted on 30-01-2012 19:13
Post ervoor was meer 'verdedigend' dan deze..? Was gewoon beantwoorden, of komt het anders over?

Maar jongens, ik denk dat het zo genoeg is geweest. Nu over de track zelf!
Wat vinden jullie ervan??

Wat is erg goed, maar misschien nog belangrijker; Wat kan beter?

> We denken zelf dat de kick nog wat extra nodig heeft, hier zijn we nog niet helemaal tevreden over.
> Mastering komt als de hele track af is.
> Percussie/Electro FX?toevoegen?
> Betere opbouw nodig.?(maar dit is preview)
> Alles meer smooth maken.

Nog meer van jullie kant?
MichaelMiller    posted on 30-01-2012 19:15
Poster: DJADMIN
Niet mijn ding helaas...

Jammer, maar dat kan.... Weet je wel iets wat eventueel beter zou kunnen?
User edit by MichaelMiller on 30-01-2012 @ 19:16:12 (10%)
DJADMIN    posted on 30-01-2012 19:15
Jammer, maar dat kan.... Wel iets te zeggen over wat beter zou kunnen?

een andere stijl pakken !!

nee gek, ik ga me niet uitlaten over stijlen waar ik zelf niet van hou, ik laat dat maar doen door de kenners Winking my eye
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
MichaelMiller    posted on 30-01-2012 19:16
Poster: DJADMIN
een andere stijl pakken !!

nee gek, ik ga me niet uitlaten over stijlen waar ik zelf niet van hou, ik laat dat maar doen door de kenners Winking my eye

Haha, ok..Winking my eye Snap het.
MichaelMiller    posted on 30-01-2012 19:18
Voor de duidelijkheid; We posten de preview juist voor commentaar. Het is fijn om te horen dat het aanslaat, dat mensen het gaaf vinden waar we mee bezig zijn. Ook om nieuwsgierigheid te wekken, maar het belangrijkste, denk ik, is vooral om te horen wat 'niet goed' is, of wat beter zou kunnen vooral.?Als het niet goed is,?hoe we het wel?goed kunnen maken. Dan kunnen we daar, als wij het er ook over eens zijn, aan werken.
User edit by MichaelMiller on 30-01-2012 @ 19:18:54 (1%)
Jayro    posted on 30-01-2012 20:37
Aangezien ik misschien aanvallend over kwam, waar ik geen spijt van heb overigens, zal ik eens wat feedback geven over de track omdat je dat misschien wel goed kan gebruiken:

- De snare vind ik niet krachtig, zou daar een lange clap bij layeren.
- De reverb van de opkomende main synth in de kleine break moet zachter en de noise minder gesidechained daar, er is toch niks waar het op gesidechained zou moeten worden. Pas zodra er iets komt waar de noise in de weg kan zitten zou ik hem sidechainen.
- Vind de reverb op de reverse crash wel mooi, maar de reverse crash kan je langer opbouwen. (Dus een grotere)
- In deze track vind ik c'mon niet echt passend, maar als je die erin wil houden zou ik er een lange reverse reverb op zetten zodat die in ieder geval niet onverwachts komt zoals nu.
- De climax komt vrij onverwachts, je hebt die snare op zegmaar de 2e kick gezet, waardoor de spanning eraf gaat. Ik zou hier wat meer variatie inbrengen en de snares wat meer opbouwend maken. Ook een hoog uplifting sweepje kan de spanning laten stijgen. Zou ook een dikke drop gebruiken.
- Je kick mist een hoop punch en diepte, ik zou gewoon wat kicks samplen van wat beroemde artiesten. Uit die kicks haal je dan het low en die layer je dan met een sub. Deze bijvoorbeeld: ////www.djresource.eu/Forum/topic/denied/ Dan weet je zeker dat je een kwaliteitskick hebt met veel low en toch origineel.
- In de climax vind ik de main synth niet rauw genoeg, probeer die wat feller en aggresiever te maken.

Hoop dat je er wat aan hebt.
MichaelMiller    posted on 30-01-2012 22:42
@Jayro Bedankt! Hier hebben we zeker wat aan! We kunnen ons ook goed vinden in vrijwel alle punten.
We gaan er z.s.m. aan werken. 'Dank u zeer'.

This is an old Topic

No new postings for 4.852 days.
 Post CommentThat would be 161.7 months
or a whopping 13.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

141 Users online: 18 Guests (123 Unknown)
Pages generated today : 57.326
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.793.841