Mixer vergelijkings overzicht
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lead    posted on 19-01-2006 16:37
Met de nieuwe DJM-800 kan het misschien onduidelijk zijn hoe de features van deze mixer zich verhouden tot de mixers die je momenteel al in de winkels kunt vinden.

Aan de hand van de specificaties heb ik een overzicht gemaakt die deze naast elkaar zet.

DJResource > Topics > Knowledge > Club Mixer Comparison Chart
Let the BASS be louder

What do you think about Mixer vergelijkings overzicht ??

Vote :   

Jorrit    posted on 19-01-2006 17:52
nice work! Winking my eye
Grappig, hoe de DJM-800 z'n concurrentie opeet wat betreft midi... (ook wel op meer dingen, maar dat midi zag er wel het meest spectaculair uit!
Lead    posted on 19-01-2006 17:53
De prijzen ga ik nog in dit overzicht erbij plaatsen, maar ik moet even op zoek gaan naar alle adviesprijzen, dat is het eerlijkste....

Webshop prijzen zijn geen goed erferentie punt.
Let the BASS be louder
Ramon72    posted on 19-01-2006 18:07
Poster: Lead
De prijzen ga ik nog in dit overzicht erbij plaatsen, maar ik moet even op zoek gaan naar alle adviesprijzen, dat is het eerlijkste....

Webshop prijzen zijn geen goed erferentie punt.

Heel netjes, want je moet wel weten wie wat "opeet", Jorrit!
Mod edit by Lead on 19-01-2006 18:17 (1%)
Illusion    posted on 19-01-2006 18:23
inderdaad 61 midi channels
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Jorrit    posted on 20-01-2006 14:20
Heel netjes, want je moet wel weten wie wat "opeet", Jorrit!

He, Hoezo?
Ik heb alleen gezegt dat de DJM de Xone opeet wat betreft midi kanalen.
Lead    posted on 20-01-2006 16:44
Ik begrrijp wel wat Greup bedoelt, je kunt een mixer van 1.100 niet altijd vergelijken met een toestel van 1.799,-.

Hoewel beide in de zelfde markt zitten.... zijn wel concurenten denk ik, maar qua prijs zitten ze op een ander nivo. Dan zou je mogen verwachten dat er meer features/functies op het duurdere toestel zitten.

BTW, ik heb inmiddels ook de prijzen erbij gezet en de links naar de product support pagina's van alle merken (klik maar op de logo's)
Let the BASS be louder
Collin    posted on 20-01-2006 17:25

Creatief , hoor Lead

ma wel handig om te lezen
Reind    posted on 20-01-2006 17:39
Nuo5 = 5 kanaals. Dat 5é kanaal is welliswaar geen fader maar een potje.... maar een verdomd handig kanaal voor dingen als een externe EFX, sampler e.d.

En de prijzen kloppen niet naar mijn mening (advies verkoop is anemlijk een prijs waarbij grote verschillen zitten en dat verschil per merk ook nog eens enorm varieerd) ik zou gewoon de gemiddelde prijs waarvoor ie in de winkel ligt nemen. Bij de ene is het verschil tussen advies verkoop 100€ en bij een ander is het ruim 400€ en dus krijg je een beetje een vertekend beeld. Ik zou gewoon een prijs van een webshop (een gemiddelde prijs zoals je bijvoorbeeld bij new-line vind) pakken en rond die dan desnoods iets af naar boven..... zo zou ik het doen tenminste. Als de Xone:92 echt bijna 2 ruggen had gekost zou geen hond die mixer ooit hebben aangeschaft. (en laten we hopen dat de DJM800 in de uiteindelijke verkoop prijs net zoveel scheelt als de xone 92 dat doet op de advies verkoop Winking my eye )

Ik heb hier bijna hetzelfde idee klaar liggen om op mijn site te pleuren maar ik heb hem iets uitgebreider genaakt en de DJM800 en 400 zijn er nog niet in verwerkt..... en die horen er gewoon in vanaf gister natuurlijk Winking my eye Daarnaast mis ik nog het 1 en ander bij bepaalde apparaten.

Poster: Djillusion
inderdaad 61 midi channels

Vraag is alleen wat moet je in godsnaam met zo ontiegelijk veel midi kanalen? Maar dat mag Jeroen me uitleggen als de 800 er is in maart (of april wat was het?) en hopelijk hier ook is langs komt met een exemplaar want ik ben stront nieuwschierig naar de 800 (en de 400 ook trouwens want die is in tegenstelling tot de DJM800 en wat we van Pioneer gewent zijn namelijk wel gewoon betaalbaar Winking my eye )

[edit : posts samengevoegd, geen reply geven op jezelf, gebruik EDIT]
User edit by Reind on 20-01-2006 @ 17:46:44 (19%)
Mod edit by Lead on 21-01-2006 17:02 (45%)
Lead    posted on 21-01-2006 17:06
Ik heb specifiek de advies prijzen gepakt. Immers, dat is de prijs die een importeur afgeeft en dus het meest geschikt om te vergelijken. Anders krijg je alle aanbiedingsprijzen acties etc.

Er is dus bewust gekozen om de prijzen bij de nederlandse importeurs op te vragen en deze te gebruiken, de importeur is tenslotte de beste bron voor die info.

En hoeveel korting er evt. op die prijs wordt gegeven zal afhankelijk zijn van de winkel. En dus niet interresant voor zo'n vergelijkingskaart... Want welke aanbiedingsprijs ga je gebruiken ?? Of moet degene die het schrijft gaan bepalen wat de gemiddelde markt prijs is ??

En nog meer dingen kunnen wel opgenomen worden in het overzciht, maar ik vraag me af of dit wel nodig is.... Wat mist er in dit overzichtje qua features dan ??
Let the BASS be louder
Reind    posted on 23-01-2006 04:11
Als ik van de week de complete tabel af gemaakt heb zal ik je een link sturen, pak je er maar uit waarvan jij denkt dat het nog nuttig is voor in jouw tabel.

Ik heb er een paar extra mixers in zitten (alle effect mixers die van een beetje kwaliteit zijn) en wat dingen als EQ bereik, fader lengte etc etc.

This is an old Topic

No new postings for 6.831 days.
 Post CommentThat would be 227.7 months
or a whopping 18.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

74 Users online: 3 Guests (71 Unknown)
Pages generated today : 9.235
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.737.858