Samenstellen timecode set (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

jochemke    posted on 28-12-2011 18:38
hey allemaal,?

de afgelopen dagen/uren heb ik rond gekeken en opgezocht over alles wat met timecode te maken heeft. Alleen nu is het me nog niet helemaal duidelijk en omdat het om een redelijke grote uitbreiding gaat zou ik jullie raad toch wel willen vragen om mij te helpen bij het samen stellen van een set. Ik heb zelf al een mengpaneel en 2 cd spelers en een midi controller. Maar nu zou ik me graag 2 draaitafels aanschaffen. Van wat ik al heb gelezen heb ik vernomen dat mijn traktor pro pakket nutteloos is als ik draaitafels met timecode ga gebruiken. Dus ook het software pakket zal erbij moeten. mijn budget is ongeveer 1000-1500 euro. Ik was aan het twijfelen om cdj's te kopen maar vind draaitafels zelf echt wel iets hebben en als ik draaitafels koop heb ik ook meteen een externe geluidskaart zodat ik op feestjes/fuiven mijn collectie op men laptop kan meenemen en geen bakken cd's/platen. (is dit dan een verstandige keus om geen pioneers te kopen en wel draaitafels met timecode set? )

Alvast bedankt

What do you think about Samenstellen timecode set ??

Vote :   

jeroenvs    posted on 31-12-2011 10:07
En raar dat ik nu weer antwoord met dit heb er al een tijdje problemen mee (antwoord met jochemke en wordt gepost onder jeroenvs wie dat is weet ik niet)
kobuz    posted on 31-12-2011 13:29
Poster: Tekhead
Op papier ja, werk er enkele jaren mee onder dezelfde omstandigheden en dan praten we nog eens. Ik heb ook Oems gehad, weet duidelijk waarover ik spreek ! Vreemd dat de pioneer oems tot de laatste schroef worden afgebroken en zelfs gerenomeerde merken als Denon zijn crap tov Pioneer, maar een merk dat al meer dan 30 jaar DE referentie is, alles al bewezen heeft, na meer dan 2 decennia's oud nog altijd perfect werkt (de mijn zijn 23 en 27 jaar oud) is ineens prul t.o. een superoem !
Als je geen ervaring hebt met beide kan je er ook niet over meepraten.
O ja en verkoop je OEMS maar eens terug, zal je heel hard verschieten !

De Technics worden toch niet als prul neergezet? Je hebt oems gehad en weet waar je over spreekt, wat is jou negatieve ervaring dan ermee? En welke superOEM was dat? Daar ben ik wel benieuwd naar. Die van mij gaan inmiddels 4 jaar mee (Acura's), zijn regelmatig mee op pad geweest (in flightcase uiteraard) en nog nooit problemen mee gehad.?

Nogmaals, niks ten nadelen van de technics, dat zijn gewoon goede draaitafels, maar een staat van dienst is geen reden om niet naar alternatieve te kijken naar mijn mening, zeker niet als het alternatief geen kans heeft gehad om eens staat van dienst op te bouwen. Daarnaast vind ik de vergelijking die je geeft ook vreemd. Omdat andere oem producten troep zijn kan deze oem geen kwaliteit hebben?
User edit by kobuz on 31-12-2011 @ 13:30:15 (3%)
Tekhead    posted on 31-12-2011 15:11
ik heb niet gezegd dat de oem TT's crap zijn. Ik heb een Synq en een AA gehad, je interpreteerd mijn antwoord verkeerd Kobuz. Ik bedoelde enkel dat vele hier (die nog nooit met TT's hebben gewerkt, laat staan met een Technics) een mening hebben dat de OEMS beter zijn en bla bla, en dat zij wel het alternatief zijn voor de Technics, maar dat elk merk of type spelers van Pioneer geen alternatief heeft dat beterkoop is, welk merk of type ook (zie maar eens naar vele hun mening over de Gemini CDJ-700, die is nog niet uit en is al compleet de grond ingeboord),?alleen Pioneer is goed. Je hebt alternatieven ook voor Pioneer, net als voor andere standaards, dit is wat ik bedoel, niet dat het oem slecht is !
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Cyspoz    posted on 31-12-2011 18:49
Poster: jeroenvs
Mijn excususes voor het nietr beantwoorden van je vraag, ik ga deze gebruiken om mee te nemen naar prive feestjes maar op fuiven speel ik voornamelijk met cds of dan binnenkort timecode cds.

Als je bij prive feestjes geen mega grote geluidinstallatie gebruikt die tot heel diep in het laag gaat, dan kan een SuperOEM draaitafel prima zijn werk doen.
Met Technics zit je gegarandeerd goed mits je er twee kan vinden in goede staat.
kobuz    posted on 03-01-2012 16:44
Poster: Tekhead
ik heb niet gezegd dat de oem TT's crap zijn. Ik heb een Synq en een AA gehad, je interpreteerd mijn antwoord verkeerd Kobuz. Ik bedoelde enkel dat vele hier (die nog nooit met TT's hebben gewerkt, laat staan met een Technics) een mening hebben dat de OEMS beter zijn en bla bla, en dat zij wel het alternatief zijn voor de Technics, maar dat elk merk of type spelers van Pioneer geen alternatief heeft dat beterkoop is, welk merk of type ook (zie maar eens naar vele hun mening over de Gemini CDJ-700, die is nog niet uit en is al compleet de grond ingeboord),?alleen Pioneer is goed. Je hebt alternatieven ook voor Pioneer, net als voor andere standaards, dit is wat ik bedoel, niet dat het oem slecht is !

Excuses, ik kreeg inderdaad het idee dat je de oems tov de technics maar niks vindt. Uiteindelijk komt het erop neer voor de TS dat het verstandig is beiden even te testen.?

@Cyspoz, heb je al wel eens gehad dat een oem ging rondzingen of brommen door de geluidsinstallatie? Ik niet namelijk (draaide er jaren geleden nog wel eens op jump/hardcore feestjes op) en ben wel benieuwd wanneer dat nu echt optreedt.
Dolivieira    posted on 03-01-2012 18:28
Het zijn allebij goede draaitafels en voldoen allebij prima. Ligt er aan wat je gewend ben. Mijn voorkeur gaat echter wel naar Technics SL1200/1210s
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Dolivieira    posted on 03-01-2012 18:32
Het zijn allebei goede draaitafels en voldoen allebei prima. Ligt er aan wat je gewend ben. Mijn voorkeur gaat wel naar SL1200/1210 MK2s en hoger.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s

This is an old Topic

No new postings for 4.878 days.
 Post CommentThat would be 162.6 months
or a whopping 13.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

169 Users online: 28 Guests (141 Unknown)
Pages generated today : 60.505
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.733.457