Pioneer DJM-400 2 Channel Beat Loop Mixer (3/7)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lead    posted on 19-01-2006 14:21
Pioneer kondigd vandaag aan de nieuwst mixer : De 2 kanaals Pioneer DJM400 mixer.

Hier is het persbericht dat is verstuurd :

Quote Pioneer Benelux BV :

Pioneer Launches the Compact DJM-400 2ch Mixer - with In-Loop Sampler and Digital Beat Effects - that’s Big on Performance

17 January 2006: Pioneer Europe today unveils its new compact 2ch mixer; the DJM-400. It offers a host of beat effects and an in-loop sampler that offers a new level of flair for creative remixing. Built around the same digital processing technology and high quality components used in Pioneer’s DJM-1000, the new unit is a reliable and robust performer with exceptional audio quality.

Pioneer is a recognised innovator in professional DJ products and we’ve created a high-quality compact 2 channel mixer that’s tailored to the demands of DJs mixing in bars and smaller clubs and those mobile artists who demand a reliable, robust and high-quality mixer. The digital beat effects and in-loop sampler combined with the digital circuitry ensure that this compact mixer lacks for nothing in the creativity it provides and the quality of the sound,’ comments Mark Grotefeld, European Marketing Manager, Pioneer Europe.

Although the smallest mixer in Pioneer’s range, the Pioneer DJM400 packs a wide variety of effects for creative mixing. The effects, that automatically detect the BPM of the music and sync to the beats include: Delay, Echo, Filter, Flanger, Phaser, Robot and Roll, all of which are processed at 24bits for the highest quality sound. In addition, by using the newly-adopted Beat Select Button, the DJM-400 automatically sets the effect time linked to the BPM for more intuitive play and responsive remixing.

The intelligent 96kHz/24bit sampler automatically detects the tempo of a track during playback, sampling it for four beats, then loops the sample. As the sampled audio is in sync with the beat of the track being played (no matter the tempo) the DJ is given more time to be creative. Samples are automatically beat matched and up to five samples can be stored in memory.

Each of the DJM-400’s channels has a 3-band Kill EQ which ranges from +9dB to -∞(infinity) for total control of the sound.

The DJM-400 has been designed with as a perfect partner for the MP3 compatible CDJ-200 both in terms of style and function. When combined, these units create a small, portable yet powerful and robust DJ setup that offers exceptional versatility and performance.

The DJM-400 has a wide range of features. Some of the additional highlights include:
• MIC/AUX switch: to select from either two MIC connections or one stereo LINE connection
• Fader Start: connect a Pioneer CDJ player with a control cable and playback can be started by simply sliding the cross fader or channel fader
• Cross fader curve adjust: adapts to the DJs mixing style
• Talk over: automatically attenuates the volume by -20db so an MC can talk over the track
• Peak Level Meter: Allows you to check the peak level of the input audio for each channel or the master

Maar natuurlijk heeft DJResource een mooi uitgebreid eigen stuk geschreven :

DJResource Topics > Mixers > Pioneer DJM-400

Richtprijs 549,- incl BTW.
Leverbaar : vanaf maart 2006

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 21-01-2006 17:17 (5%)

What do you think about Pioneer DJM-400 2 Channel Beat Loop Mixer ??

Vote :   

barthawk    posted on 17-04-2006 17:47
Poster:

Nog 'n vraag over de 400, in een ander forum een uitgebreidde discussie over het dig/ana signaal bij deze mixer. Stel je maakt gebruik van een CDJ en de 400 heeft geen digitale ingangen; wat is het voordeel dan van deze convertiekermis? Het signaal wordt in de CDJ omgezet, in de DJM 2x... basicly mix je digitaal, is dat zow fijnConfused

Thx 4 reacties...

het hele interne gebeuren van de djm 400 en 800 is digitaal....is voor de effecten en geluidskwaliteit....want die is beter dan van een 600. verschil hier in van de 400 ten opzichte van de 800 is dat 400 geen digitale ingangen heeft...de 800 weer wel.

hieronder de digitale processor die wordt gebruikt....

BURN    posted on 18-04-2006 13:50
Send/return voor effectenbox zoals de EFX-500... xie et nergens gementioned dus k ben bang vannie maar weet jij dat Lead?

DJ_Inspiration    posted on 19-04-2006 11:44
Is er al iemand die deze in bezit heeft? Ben toch wel eens benieuwd naar enige reacties ervan..
Lead    posted on 19-04-2006 14:20
Nope, DJM-400 heeft GEEN send/return mogelijkheid.
Let the BASS be louder
BillyArd    posted on 19-04-2006 16:12
je zou dat wel met een omweg kunnen doen aangezien de master evenredig is aan de booth op deze mixer.

wat je dus kan doen is , booth out naar FX in(send) en dan het terugkomend signaal van de FX bak terug laten komen op een fader.

tweede optie is een splitter kopen voor de headphone, headphone out (je kan m nog regelen ook met de headphone potmeter)naar FX in , FX in terug naar channel fader
(optie 2 zou ik zelf aansluiten )

Een optie die ik graag zou proberen :Headphone split naar loopsampler in, vervolgens fx selecteren op in- loopsampler en daarmee de mogelijkheid om je fx in loop te zetten, dit zou een verbeterde vorm van een hold functie kunnen zijn .

Hold =Freeze van de parameter, je FX in loop zetten is als hold alleen met die verstanden dat je de paramaters kan blijven beinvloeden door bijvoorbeeld je kaoss te beroeren.

de loop pakt de nieuwe parameter weer op en creeert zo een varierend patroon.

Maar of laatste insteek ook echt goed werkt weet ik niet , zouden we moeten proberen.

De eerste twee zijn zeker een optie , al is het een alternatieve !

Succes met pielen !

Happy, laughing

User edit by BillyArd on 19-04-2006 @ 16:28:19 (3%)
dane86    posted on 19-04-2006 16:28
Poster: DJ_Inspiration
Is er al iemand die deze in bezit heeft? Ben toch wel eens benieuwd naar enige reacties ervan..

Ik ben een beginnend dj dus ik heb niet echt vergelijkingsmateriaal, maar ik heb maandag een half uurtje staan spelen met de een cdj200 en cdj800 aangesloten op een djm 400.

Ik vond hem erg makkelijk werken, ik heb nog nooit iets gedaan met cd spelers en mixers, maar ik merkte wel dat ik de djm en de effecten zo door had. Ik wist binnen no time wat leuke toepassingen te vinden op de muziek.

Geluid klonk prima, alhoewel ik het niet getest heb op een grote speakerset, dus ik weet niet of dit wat zegt. Effecten zijn makkelijk manipuleerbaar door de beat selectie knopjes. In-loop sampler lukte nog niet echt om die te gebruiken, dit vereist misschien wat meer oefening, maar voor de beginner is dit een zeer makkelijk te gebruiken en goed verzorgd mengpaneel.

Ik ga het gebruiken met 2 cdj800's dus voor mij zijn de twee kanalen genoeg. Ik zou zelfs op de dubbele mic ingang nog een pc kunnen aansluiten, deze heeft immers geen uitgebruide eq nodig, aangezien je de eq van het programma op de pc kan gebruiken.

Dit was wel maar een korte impressie. Ik heb hem getest bij de nieuwe feedback winkel in eindhoven, ik zie dat je in limburg woont (ik zie nu limburg in belgie, misschien toch niet zo dichtbij), dus ik zou zeggen, ga er een keer langs.

[edit: opmaak aangepast tbv de leesbaarheid]
User edit by dane86 on 19-04-2006 @ 16:30:24 (5%)
Mod edit by Lead on 20-04-2006 23:53 (4%)
BillyArd    posted on 19-04-2006 16:31

User edit by BillyArd on 19-04-2006 @ 16:33:25 (97%)
barthawk    posted on 19-04-2006 19:27
Poster: DJ_Inspiration

ik heb hem sinds vandaag thuis staan ik zal van het weekend even een uitgebreide reactie posten......

BURN    posted on 19-04-2006 22:34
Volgens mij kan ik beter voor 'n tweedehands DJM-600 gaan...

... eerst maar 'ns een staatslot kopen

Frisbee    posted on 20-04-2006 16:29
Poster: barthawk

het hele interne gebeuren van de djm 400 en 800 is digitaal....is voor de effecten en geluidskwaliteit....want die is beter dan van een 600.

De 600 is intern ook voor een groot deel digitaal hoor. De routing is digitaal (cue, send-return etc.) en alles gaat door ADC voor de effecten. De vu-meters worden ook met een dsp aangestuurd.

Het is alleen geen 24bit/96khz 32 bit dsp. Maarja wat moet je met die extreem hoge resolutie als je met vinyl draait of met 16 bit 44.1khz cds... Je maakt mij niet wijs dat er iemand is die het verschil hoort tussen de djm600/400 of 800.
User edit by Frisbee on 20-04-2006 @ 16:30:13 (1%)
Lead    posted on 20-04-2006 23:52
Poster: Frisbee
Je maakt mij niet wijs dat er iemand is die het verschil hoort tussen de djm600/400 of 800.

Het is niet de 600/400 en de 800, maar de vergelijking gaat tussen de de DJM-600 en de DJM-400/800. Beide laatste hebben dezelfde 32bit DSP/24bit AD/DA converters. Er is geen waarneembaar verschil in klank tussen de 400 en de 800, maar als je de 600 ernaast hoort moet je het verschil wel horen. Dit is helemaal duidelijk als je de DJM-800 digitaal aansluit. Ik heb een A/B vergelijk tussen de 600 en de 800 al een aantal keer gedaan/gehoort dus spreek uit ervaring.
Let the BASS be louder
Frisbee    posted on 21-04-2006 11:52
Ok, zelf heb ik ook wel eens een blinde ABX vergelijking gedaan op de volgende manier:

1) CD-speler -> DJM600 -> PC
2) CD-speler -> PC

Tussen beide opnames hoor ik geen verschil (mixer op 0dB uitgestuurd). Je zou dan kunnen zeggen dat de vervorming van de 600 zo weinig is dat je het niet hoort. Bij de 400 of de 800 is het verschil (dat je al niet kunt horen) dus nog kleiner. Het lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk dat je verschil hoort tussen:

CD-speler --- analoog --> DJM400 ----> PC
CD-speler --- digitaal ---> DJM800 ----> PC
User edit by Frisbee on 21-04-2006 @ 14:13:01 (100%)
Lead    posted on 21-04-2006 14:00
Ligt aan je PC en nog veel belangrijker aan je speakers. Die zijn wellicht de zwakste schakel in dit geheel.

Tussen DJM-400 en DJM-800 is geen hoorbaar verschil merkbaar.
Let the BASS be louder
Frisbee    posted on 21-04-2006 14:31
Dat mijn pc en speakers in dit geval de zwakste schakel zijn zou goed kunnen. Hoewel het goede speakers zijn en ik dit ook met de Sennheiser HD25 heb getest.

Toch ben ik van mening dat de verschillen in geluidskwaliteit zeer klein zijn, en je alleen met dure monitors EN 2 dezelfde tracks verschil zou kunnen horen. Met 2 verschillende tracks is het verschil al niet meer te horen, en luister je eigenlijk alleen nog maar naar de kwaliteit van de cd.
barthawk    posted on 21-04-2006 22:34
inmiddels heb ik hem al een aantal uurtjes kunnen uitproberen...

effecten> deze klinken erg goed, zijn makkelijk te gebruiken (ook voor mij zonder al te veel DJM ervaring) verder wat beter uitgewerkt dan op de 600....Samen met de beat bank kun je erg gave effecten creëren.

Geluidskwaliteit> is verder gewoon top, komt een goede sound uit...

bouw> solid as a rock...de bekende pioneer kwaliteit....en de lay out en opbouw is gewoon top...

verder past hij perfect bij mijn cdj-200's....ook goed te combineren met de bekende fader-start. daarmee kun je altijd wel leuke dingen doen...

BURN    posted on 26-04-2006 12:49
Ik ga het houden op een DJM 600... misschien een beetje off-topic maar wat zijn de allerbelangrijkste dingen waar ik op moet letten bij tweedehands aanschaffen van een DJM-600Confused
robbeh    posted on 27-04-2006 08:29
klopt het dat ik een Master/Cue fadertje/podmeter mis in de cue sectie?
ik zie enkel een level meter voor de cue en niet de functie om de balans tussen cue en mix te regelen..?

Lead    posted on 27-04-2006 10:31
Dat klopt, je kunt die mix niet regelen tussen Cue en Master... Maar je kunt snel genoeg schakelen met de knopjes. Dat vind ik zelf net zo'n functie als Split... Gebruik ik nooit Winking my eye

Let the BASS be louder
robbeh    posted on 27-04-2006 11:25
ik draai voornamelijk thuis, en wil/durf i.v.m. de buren de monitors nooit te hard te zetten dus mix voor een grootdeel via mn HP's. En dan is zo'n balansregeling tussen cue en master wel lekker..
dane86    posted on 27-04-2006 22:48
Ik wil deze mixer kopen, maar is hij al ergens verkrijgbaar?
Lead    posted on 28-04-2006 00:44
Ja, hij ligt al in de winkels...
Let the BASS be louder
dion    posted on 28-04-2006 11:12
het lijkt mij een heel leuk mixertje
barthawk    posted on 28-04-2006 16:03
Poster: dion
het lijkt mij een heel leuk mixertje

is ook een hele leuke...kheb hem zelf nu ook.....je kan er goed mee uit de voeten en de effecten zijn top
BillyArd    posted on 28-04-2006 16:16
Nog ff over de split functie dat kan wel gewoon, staat in de tekst.

zie :

Pioneer DJM-400 Headphones Select Section

PFL Headphones Pre-Listening
By pressing 1 of these buttons you select a channel to be routed to the headphones.

When Master is pressed you can also press CH-1 or CH-2 to split the Headphones so you hear the Master signal on the Right and CH-1 or CH-2 (or both) on the Left side. This make pre- listening of a mix very easy.

robbeh    posted on 30-04-2006 19:57
@ billyard

ik had het ook niet zo zeer over een splitcue functie, maar de functie om de balans/verhouding tussen de master en hetgeen wat gecue-ed staat, te wijzigen.
je kunt nu kanaal 1 en 2 stereo voorbeluisteren of in split-mode,
maar in beide gevallen worden ze op het volle volume over de HP's weergegeven.
zo heeft bijvoorbeeld een djm-600 in de headphone sectie boven de "level" potmeter
een "mixing" potmeter.
Deze ontbreekt jammer genoeg op de djm-400, hoewel ik denk dat na enige oefening dit systeem net zo fijn zal werken.
 Reply on last page

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

244 Users online: 14 Guests (230 Unknown)
Pages generated today : 34.456
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.422.830

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use