Pioneer DJM-400 2 Channel Beat Loop Mixer (2/7)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lead    posted on 19-01-2006 14:21
Pioneer kondigd vandaag aan de nieuwst mixer : De 2 kanaals Pioneer DJM400 mixer.

Hier is het persbericht dat is verstuurd :

Quote Pioneer Benelux BV :

Pioneer Launches the Compact DJM-400 2ch Mixer - with In-Loop Sampler and Digital Beat Effects - that’s Big on Performance

17 January 2006: Pioneer Europe today unveils its new compact 2ch mixer; the DJM-400. It offers a host of beat effects and an in-loop sampler that offers a new level of flair for creative remixing. Built around the same digital processing technology and high quality components used in Pioneer’s DJM-1000, the new unit is a reliable and robust performer with exceptional audio quality.

Pioneer is a recognised innovator in professional DJ products and we’ve created a high-quality compact 2 channel mixer that’s tailored to the demands of DJs mixing in bars and smaller clubs and those mobile artists who demand a reliable, robust and high-quality mixer. The digital beat effects and in-loop sampler combined with the digital circuitry ensure that this compact mixer lacks for nothing in the creativity it provides and the quality of the sound,’ comments Mark Grotefeld, European Marketing Manager, Pioneer Europe.

Although the smallest mixer in Pioneer’s range, the Pioneer DJM400 packs a wide variety of effects for creative mixing. The effects, that automatically detect the BPM of the music and sync to the beats include: Delay, Echo, Filter, Flanger, Phaser, Robot and Roll, all of which are processed at 24bits for the highest quality sound. In addition, by using the newly-adopted Beat Select Button, the DJM-400 automatically sets the effect time linked to the BPM for more intuitive play and responsive remixing.

The intelligent 96kHz/24bit sampler automatically detects the tempo of a track during playback, sampling it for four beats, then loops the sample. As the sampled audio is in sync with the beat of the track being played (no matter the tempo) the DJ is given more time to be creative. Samples are automatically beat matched and up to five samples can be stored in memory.

Each of the DJM-400’s channels has a 3-band Kill EQ which ranges from +9dB to -∞(infinity) for total control of the sound.

The DJM-400 has been designed with as a perfect partner for the MP3 compatible CDJ-200 both in terms of style and function. When combined, these units create a small, portable yet powerful and robust DJ setup that offers exceptional versatility and performance.

The DJM-400 has a wide range of features. Some of the additional highlights include:
• MIC/AUX switch: to select from either two MIC connections or one stereo LINE connection
• Fader Start: connect a Pioneer CDJ player with a control cable and playback can be started by simply sliding the cross fader or channel fader
• Cross fader curve adjust: adapts to the DJs mixing style
• Talk over: automatically attenuates the volume by -20db so an MC can talk over the track
• Peak Level Meter: Allows you to check the peak level of the input audio for each channel or the master

Maar natuurlijk heeft DJResource een mooi uitgebreid eigen stuk geschreven :

DJResource Topics > Mixers > Pioneer DJM-400

Richtprijs 549,- incl BTW.
Leverbaar : vanaf maart 2006

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 21-01-2006 17:17 (5%)

What do you think about Pioneer DJM-400 2 Channel Beat Loop Mixer ??

Vote :   

Rhino    posted on 07-03-2006 14:43
2 IZ: Dat klopt die zit er niet op.

RHINO:
je heb t twee master uitgangen die ook met de master worden geregeld.

daarbij kan je je monitoren niet onafhankelijk regelen ten opzichte van de matser.

Als je in een zaal draait dan staan je monitoren dus net zo hard als het zaal geluid en ben je dus doof aan het einde van de avond.

Daarbij is de mixer niet eens uitgevoerd met geballanceerde uitgangen , maar gewoon met tulpjes.

Vind ik nu ook niet echt pro moet ik zeggen, zeker niet als ze zo,n prijs durven vragen.

Voor een prijs van 550 euro mag je dergelijke zaken toch wel verwachten.

Komt allemaal een beetje speelgoed achtig over vind ik !

Je betaald kortom gewoon heel veel geld voor een handje vol effecten.

en volgens mij kan je voor 550 euro toch echt een betere uitrusting klrijgen

Graag niet reageren over het feit of het wel of niet zo is wat ik zeg,........ als iemand hem toch wil kopen voor die prijs , be my  guest.

User edit by Rhino on 07-03-2006 @ 14:48:49 (2%)
Camino    posted on 07-03-2006 15:02
is idd niet echt mooi afgewerkt, maar volgens mij is dit ook gedeeltelijk om ruimte te besparen... gelukkig heb je nog een volume regelaar op de versterker van je monitors!

Rhino    posted on 07-03-2006 15:04
deaf dj:gelukkig heb je nog een volume regelaar op de versterker van je monitors!

Rhino:ik niet niet hoor Happy, laughing , en daarbij kan je er vaak niet bij of je moet de hele tijd achter de kast aan een potmeter draaien.

User edit by Rhino on 07-03-2006 @ 15:04:57 (4%)
Lea_Phar    posted on 07-03-2006 15:47
quote:
Poster: Rhino

Vertel...

Ik ben nog steeds opzoek en op 1 of ander manier kom ik steeds terug op de Nuo3. Heb ook nog even aan de Mac 40v gedacht...

Bij deze valt de DJM-400 af

barthawk    posted on 07-03-2006 16:48
ik zie ook een stereo/mono switch boven de master out...iemand die weet waar dat voor dient.Confused

greetzzz

Camino    posted on 07-03-2006 16:56
dan krijg je een mono signaal er uit... de som van links en rechts. Niet echt interessant voor de meeste mensen lijkt me...
barthawk    posted on 07-03-2006 17:14
neej idd... maar als ik het goed begrijp gebruik je bij mono de 2 masteruitgangen, die je m.b.v. RCA -> Mono Jack kabel op een versterker etc. aansluit op 2 mono-ingangen. Bij stereo gebruik je zoals gewoonlijk maar een master uitgang. Beetje nutteloze functie lijkt me...iemand die weet waar dit goed voor kan zijn??
Camino    posted on 07-03-2006 17:21
volgens mij schakelt hij ze gewoon allebij over naar mono, maar weet het niet zeker (heb er tenslotte nog nooit mee gedraaid :P). Ik denk dat dit misschien nuttig is voor Cafe's enzo waar dat er overal rondom speakers hangen, en niet gewoon een standaard 2-punts installatie...
barthawk    posted on 07-03-2006 17:32
ok..idd daar zie ik wel wat in...maar ik ga dat verder toch niet gebruiken....weet iemand of hij al ergens te koop is??...hij zou in maart uitkomen maar tot nu toe is hij alleen op bestelling te leveren....

en Lead...jij had hem(DJM-400) toch een paar weken terug al in huis....ik heb je een hoop zien schrijven over de 800 maar wat zijn jou bevindingen van de 400?? of heb ik er eergens overheen gelezen?

greetzzz

Peety_G    posted on 07-03-2006 17:57

Daarbij is de mixer niet eens uitgevoerd met geballanceerde uitgangen , maar gewoon met tulpjes.

Vind ik nu ook niet echt pro moet ik zeggen, zeker niet als ze zo,n prijs durven vragen.

Voor een prijs van 550 euro mag je dergelijke zaken toch wel verwachten.

Komt allemaal een beetje speelgoed achtig over vind ik !

Je betaald kortom gewoon heel veel geld voor een handje vol effecten.

Dit is ook het voornaamste argument voor mij: het komt allemaal een beetje speelgoed achtig over. Ik ga dan maar voor de DJM-600, ookal sluit ik er bijna nooit monitor speakers op aan en de XLR gebruik ik alleen omdat de monitors die ik thuis heb XLR aansluitingen hebben.

Ik hou gewoon niet van het idee dat als je ooit nog een keer een feestje geeft en je wil je mengpaneel gebruiken dat je er dan geen fatsoenlijke PA-installatie op aan kan sluiten. Zeker niet voor een mengpaneel van 550 euro.

Mod edit by Lead on 18-03-2006 00:44 (32%)
barthawk    posted on 08-03-2006 16:42
Poster: Peety_G

Dit is ook het voornaamste argument voor mij: het komt allemaal een beetje speelgoed achtig over. Ik ga dan maar voor de DJM-600, ookal sluit ik er bijna nooit monitor speakers op aan en de XLR gebruik ik alleen omdat de monitors die ik thuis heb XLR aansluitingen hebben.

Ik hou gewoon niet van het idee dat als je ooit nog een keer een feestje geeft en je wil je mengpaneel gebruiken dat je er dan geen fatsoenlijke PA-installatie op aan kan sluiten. Zeker niet voor een mengpaneel van 550 euro.

ieder z'n ding...voor thuis lijkt het me gewoon een perfecte mixer met effecten. en wat betreft die uitgangen...ik gebruik toch alleen maar de RCA uitgang  op mijn mixers..speciale booth uitgang e.d. is voor mij dan toch niet van toepassing.

en wat betreft rhino...i'll be his guest

barthawk    posted on 17-03-2006 20:54
ik heb op de japanse pioneer pro dj site nog een schematische weergave gevonden van de beat sampler en de effecten van de djm-400...er staat ook nog iets over de 96khz/24 bit processor maar dat is uiteraard in het japans..... voor de liefhebbers   http://www.pioneer.co.jp/cdj/products/mixer/djm400.html

Lead    posted on 18-03-2006 00:42
Poster: barthawk

en Lead...jij had hem(DJM-400) toch een paar weken terug al in huis....ik heb je een hoop zien schrijven over de 800 maar wat zijn jou bevindingen van de 400?? of heb ik er eergens overheen gelezen?

Ik vind het jammer dat het nieuws van de DJM-800 de DJM-400 heeft ondergesneeuwd. Ik vind het een fijne mixer, voelt goed aan en er zitten vollop speeltjes op.
  • 6 Effecten
  • InLoop Sampler
  • 5 Auto Loop Samplers die automatisch sync-en met de track die speelt
  • 24bit/96kHz digitale technologie zoals in de DJM-1000 (zelfde D/A converters en zelfde 32bit DSP)
Je kunt de InLoop Sampler op het andere kanaal terug laten komen zodat je volume met de fader regelt, of je speelt hem af op (of half onder) het originele geluid.
De effecten zijn dezelfde als op de DJM-800. Door gebruik te maken van de 5 knoppen van de Auto Loop Sampler kun je de tijdinstelling instellen waarbij je stappen kunt overslaan (heeft de DJM-800 niet).

De EQ's zijn Isolators die exact gelijk is qua werking en klank als de isolators die op de DJM-1000 zitten.

Al met al denk ik dat het een hele goede en leuke mixer is. Ja hij is duurder dan en boel andere 2 kanaals mixer, maar ik denk ook dat hij je dingen geeft die andere niet doen.

Je hoeft nu thuis geen DJM-800 te hebben om de effect-sectie onder de knie te krijgen Winking my eye

je heb t twee master uitgangen die ook met de master worden geregeld.

daarbij kan je je monitoren niet onafhankelijk regelen ten opzichte van de matser.

De DJM-400 is niet gemaakt voor verhuur of installatie, maar is juist gemaakt zodat mensen thuis gewend kunnen raken aan de effecten en kunnen profiteren van de R&D die gedaan om de DJM-1000/800 te ontwikkelen.
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 18-03-2006 00:47 (55%)
barthawk    posted on 18-03-2006 12:05
ok thanks lead voor de info.....ik zal nog ff 2 weken moeten wachten totdat ik hem kan kopen
dane86    posted on 18-03-2006 13:44
Die twee masteruitgangen zijn voor mij ideaal voor het thuisgebruik. Op 1 uitgang kan mijn stereo en de andere uitgang kan mijn mp3 speler om op te nemen (kan rechtstreeks opnemen in 320 kbps mp3. Zo kan ik prima mixen opnemen. Dat je de twee uitgangvolumes niet apart kan regelen is dan niet van toepassing want op de mp3speler kan ik de input instellen voor het opnemen.
Winston    posted on 18-03-2006 14:59
Poster: DeafDJ
volgens mij schakelt hij ze gewoon allebij over naar mono, maar weet het niet zeker (heb er tenslotte nog nooit mee gedraaid :P). Ik denk dat dit misschien nuttig is voor Cafe's enzo waar dat er overal rondom speakers hangen, en niet gewoon een standaard 2-punts installatie...

Op zich een goed argument, alhoewel ik dat niet zo sterk vindt. Als er meer speakers hangen handel je dat meer af bij de versterkers. Ik heb een klein beetje gezocht op het net maar heb niets bijzonders gevonden. Maar hier zijn er wat:

1. Je hebt een mono PA system (pech)
2. Je bent doof aan 1 kant (nog meer pech)
3. Je gebruikt een sub woofer (mono) en gewone speakers (stereo). Gaat in dit geval niet op want dan wordt er gewerkt met 1 stereo en 1 mono uitgang, terwijl het hier gaat om stereo of mono.
4. Er zit een mono input effector na je mixer (gebeurt zeer zelden).

Ik vindt dat ik nog steeds geen goede verklaring heb gevonden waarom de pioneer ontwerpers dat nodig vinden. De mono / stereo switch zit trouwens bij meerdere modellen Pioneer mixers (inclusief de bekende DJM 600 en de nieuwe DJM 800), maar het was me niet eerder opgevallen.

Tic Toc
User edit by Winston on 18-03-2006 @ 15:03:58 (9%)
Lead    posted on 18-03-2006 15:44
Pioneer denkt waarschijnlijk : thuis wordt er toch meestal maar 1 setje speakers gebruikt. Apart regelbare monitor hebben mensen dan vaak toch niet nodig.
Let the BASS be louder
Winston    posted on 18-03-2006 19:57
@ Lead: Zonet ging het over 2 dingen van de DJM 400:

- 2 RCA master outputs, geen booth output
- de mono / stereo switch boven de 2 master outputs aan de achterkant

Over het eerste zijn sommigen het eens dat het moet kunnen o.a. ik met mijn meerdere speakersets voor thuisgebruik. Anderen vinden het weer niets.

Maar aan welke behoefte denkt Pioneer om van stereo, mono geluid te maken?
En een goed antwoord is heel moeilijk te vinden als het om thuisgebruik gaat.

In studio's heb je aparte mono uitgangen bij bepaalde studio mixers voor effecten, recording, sub mixen e.d.
In clubs heb je soms een aparte mono uitgang voor lichtbesturing.

De beste verklaring die ik heb gevonden is nog steeds dat je mono wilt in een kleinere ruimte, omdat in zeldzame gevallen er sprake is van extreme separatie van geluiden in een track, waardoor monitoring moeilijker wordt. Ik vindt dit wel een tikkie overdreven voor een mixer voor thuisgebruik, en zonder rec en monitor out.
Tic Toc
User edit by Winston on 18-03-2006 @ 23:56:20 (63%)
Lead    posted on 19-03-2006 11:19
Stero/Mono schakelaar zit al sinds mensenheugenis op Pioneer mixers. Ik weet ook niet waarom... In ieder geval zit dat schakelaartje mij nooit in de weg Winking my eye

Je hoeft het natuurlijk nooit te gebruiken (net als ik)
Let the BASS be louder
Winston    posted on 19-03-2006 15:09
Poster: Peety_G
Ik hou gewoon niet van het idee dat als je ooit nog een keer een feestje geeft en je wil je mengpaneel gebruiken dat je er dan geen fatsoenlijke PA-installatie op aan kan sluiten.

Kan natuurlijk wel met adaptor of aangepaste kabels.
Tic Toc
Winston    posted on 19-03-2006 15:21
@Lead

De Pioneer jongens zijn wel duur maar niet dom, dus ik loop nog steeds met het gevoel dat ik iets belangrijks niet weet.

Een andere verklaring is dat de mixer wordt gebruikt door een DJ die lid is van een band. De mixer wordt dan aangesloten op een PA mixer die de DJ mixer gewoon moet beschouwen als een instrument die net zoals alle anderen mono binnenkomt bij de PA mixer. Iets soortgelijks zou je ook kunnen doen met battle opstellingen, zodat het publiek het geluid meer van links krijgt van de DJ die links bezig is op het podium.

Voorlopig zijn de verklaringen van DeafDJ en van de separatie de beste verklaringen, alhoewel vergezocht, want je merkt het verschil nauwelijks. Ik geef het zoeken naar een betere verklaring maar op.

Als mijn mixer die mogelijkheid had liet ik het gewoon op stereo.

Tic Toc
Rhino    posted on 23-03-2006 09:57
Quote winston:Een andere verklaring is dat de mixer wordt gebruikt door een DJ die lid is van een band. De mixer wordt dan aangesloten op een PA mixer die de DJ mixer gewoon moet beschouwen als een instrument die net zoals alle anderen mono binnenkomt bij de PA mixer. Iets soortgelijks zou je ook kunnen doen met battle opstellingen, zodat het publiek het geluid meer van links krijgt van de DJ die links bezig is op het podium.
Rhino:dat lijkt mij al helemaal onlogisch.
waarom zou een stereo bron mono moeten binnen komen op een live/studio tafel?
ten eerste hebben dergelijke tafels gewoon altijd 2 stereo kanalen.\zijn die niet meer voorhanden dan gebruik je gewoon 2 mono kanalen op de live/studio mixer waarop de djm 400 binnen zou kunnen komen.
kan 1 pan hard left , kan 2 pan hard right en daar is u stereo !
daarbij zou ik niet een reden kunnen bedenken waarom je van een stereo signaal dat bedoeld is al stereo signaal een mono signaal zou willen maken .
dus dat kan niet de verklaring zijn
Ook in een battle chain zijn de signalen gewoon stereo !
Happy, laughing
Dus misschien moeten we het gewoon eens  aan pioneer vragen
Lead    posted on 23-03-2006 10:22
Ja, bel Pioneer klantenservice 0900-PIONEER Thumbs Up

Let the BASS be louder
Winston    posted on 23-03-2006 22:44
@Rhino:
Klopt dat ik het ver heb gezocht. Maar dat komt dus omdat ik geen goede verklaring voor heb waarom je van stereo signaal mono wil maken.

Waarom een stereo bron mono moet aankomen op een live/studio mixer is omdat normaal geluid van instrumenten mono via een microfoon binnenkomen. Om niet alle instrumenten en vocals op elkaar te mixen gebruikt men de pan knopjes van de kanalen. Dit, separatie, is ook de bedoeling van stereo, dat het echt klinkt i.p.v. geluiden van verschillende bronnen, die allemaal komen uit 1 punt. Dat gebeurt meestal heel subtiel. Verder gaat mijn kennis ook niet. In de film wereld is men verder gegaan met eerst dolby stereo en nu ook surround.

Als er dus een DJ lid is van de band wil je misschien ook mono als je live mixer niet voldoende kanalen heeft. De DJ's die lid zijn van een band doen niet veel meer dan voor een scratchje of sampletje zorgen. De DJ set is in dit geval dus vergelijkbaar met een gewoon instrument. Je wilt dat misschien ook niet op een ander geluid mixen op de live mixer dus pan je hem een stukkie naar links of rechts op de live mixer, zoals ook met de andere instrumenten en vocals.

Maar ik vindt het ook een beetje vergezocht want je kan meestal, echt bijna altijd, ook gewoon pannen op een stereo ingang van een live / studio mixer.

Bij battles en tag teams is inderdaad alles normaal stereo. Ik gaf alleen maar aan dat het zou kunnen als je dat wilt.

De DJM 400 heeft toevallig geen pan effecten, maar de DJM 600 e.a. wel. Ik vraag me af wat ervan overblijft in de mono toestand.
Als je nieuws hebt van Pioneer hoor ik het graag.
Tic Toc
User edit by Winston on 23-03-2006 @ 23:05:30 (42%)
BURN    posted on 17-04-2006 10:42
Ik heb eigenlijk wat advies nodig. Heb op dit moment CDJ's800, 'n EFX-500 en 'n Numark mengpaneel, 3-channel. Wilde eigenlijk een DJM-600 maar de komst van de 400 en 800 heeft mij confused. 800 is onbetaalbaar. De 400 is dan niet hmaal te vergelijken met de 600 als het aankomt op channels... kweet nu niet welke te nemen des te meer omdat de 400 nieuw te betalen is en de 600 een tweedehandsje wordt, ben bang voor gerotzooi.

Heeft de DJM-400 send/return opties voor mijn EFX-500?

Weten jullie goede 2ehands zaakjes, bestaat dat? Of ben je echt afgwezen op speurders en marktplaats?

Nog 'n vraag over de 400, in een ander forum een uitgebreidde discussie over het dig/ana signaal bij deze mixer. Stel je maakt gebruik van een CDJ en de 400 heeft geen digitale ingangen; wat is het voordeel dan van deze convertiekermis? Het signaal wordt in de CDJ omgezet, in de DJM 2x... basicly mix je digitaal, is dat zow fijnConfused

Thx 4 reacties...

199 Users online: 23 Guests (176 Unknown)
Pages generated today : 44.484
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.432.858