nieuwe logic pro vs logic studio (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

maartenw    posted on 08-12-2011 23:55
beste djr,

in de mac app store staat dat er een nieuwe logic pro uit is... Maar op de apple staat er nog steeds Logic studio. Wat is hier het verschil tussen?

Alvast bedankt,

What do you think about nieuwe logic pro vs logic studio ??

Vote :   

LouisCasper    posted on 13-12-2011 18:45
Poster: maartenw
klinkt duidelijk, ik ben ook maar een beginneling met het produceren en ik snap er ook helemaal niks van. Ik weet niet eens wat en DAW is. Maar Ableton is wel heel duur, en is Logic echt zo moeilijk? ik dacht noujuist dat logic niet zo moeilijk zou zijn omdat het van Apple is, en apple staat bekend om zijn gebruiksvriendelijkheid...

DAW betekent Digital Audio Workstation, daar vallen dus alle programma's in de richting van Logic Pro, Ableton, Reason, Fruity Loops, Cubase etc. onder. Ik ben begonnen met Ableton en toen ik overstapte op Logic moest ik gigantisch wennen. Bij Ableton is het bijvoorbeeld fijn dat je links onder een venstertje hebt waar uitleg staat over waar je je muis op hebt. Ook wordt de pianoroll in Ableton als fijner ervaren, maar in principe is het dus gewoon altijd een kwestie van wennen. Dit is voor beginners natuurlijk?extreem handig als je nog niet helemaal bekend bent met de software. Bij Logic word je, naar mijn mening, direct in het diepe gegooid om het maar zo te zeggen. Nogmaals: probeer zoveel mogelijk DAW's uit en maak dan pas je keuze. Natuurlijk heeft de ene DAW wat betere effecten en heeft de andere DAW een iets betere engine, maar het is een blijft hoe dan ook puur je eigen smaak. Als jij met een achterhaald flutprogramma gigantische tracks kan bouwen, zal niemand je vertellen dat je het anders moet doen.
http://www.louiscasper.com
Yvaroz    posted on 13-12-2011 19:03
Gewoon een dikke hit scoren met garage band :p
Nothing is Impossible
Unidentified    posted on 13-12-2011 20:29
Justice deed dat zo, weet niet of ze het nog steeds gebruiken...
Yvaroz    posted on 14-12-2011 00:26
Maar is deze versie het waard om te kopen of niet? Als je dan later meer vst's erbij koopt...
Nothing is Impossible
LouisCasper    posted on 14-12-2011 10:08
Poster: Yvaroz
Maar is deze versie het waard om te kopen of niet? Als je dan later meer vst's erbij koopt...

Je bedoelt Logic Pro? Ja, die is het waard om te kopen. Logic heeft van zichzelf al flink wat goede VST's en plug-ins waar je op het begin al meer dan genoeg aan hebt.
Larsz    posted on 14-12-2011 10:57
Poster: Look
Doet me denken aan een tweet van Funkagenda van gisteravond:

Desondanks begint zo ongeveer iedereen met vengeance en de Sylenth, dus ik zou me er niet teveel van aantrekken. Echter, als je tracks wil releasen bij bijvoorbeeld Toolroom Records, kom dan dus niet aan met tracks waarin teveel vengeance en Sylenth (presets) zitten!

Er is een verschil tussen kant en klaar fx pakken en een sylenth presetje erover dan zelf je synths maken, layeren, en je fx editen he.. Ik gebruik ook Sylenth en Vengeance samples maar dat hoort bijna niemand.
LouisCasper    posted on 14-12-2011 11:24
Poster: Larsz
Er is een verschil tussen kant en klaar fx pakken en een sylenth presetje erover dan zelf je synths maken, layeren, en je fx editen he.. Ik gebruik ook Sylenth en Vengeance samples maar dat hoort bijna niemand.

Klopt, ik doelde ook op het klakkeloos overnemen van presets. Vandaar dat ik dat er tussen haakjes bij heb gezet.
Yvaroz    posted on 14-12-2011 18:35
Poster: Look
Je bedoelt Logic Pro? Ja, die is het waard om te kopen. Logic heeft van zichzelf al flink wat goede VST's en plug-ins waar je op het begin al meer dan genoeg aan hebt.

Ja ik had Ableton intro gekocht omdat me sterk aangeraden werd die te kopen(dus eerst maar even intro, om uit te proberen), maar ik vind de opzet van Logic veel fijner, dus ga ik Ableton gewoon voor andere dingen gebruiken, om loops te maken ofzo, en Logic meer voor het producen, ook heb ik FL al een paar jaar in gebruik wat ik nu ook wel zat ben, dus vandaar de overstap
Nothing is Impossible
User edit by Yvaroz on 14-12-2011 @ 18:36:13 (5%)
Toppertje    posted on 14-12-2011 19:56
Werk nu jaren met FL Studio (ooit begonnen met reason en ook gewerkt met Ableton).

Geen 1 van alles is perfect, alleen kan ik FL het snelst mijn idee?n uitvoeren.
Heb wel een hekel aan de patterns, het zou wat meer op de ableton of reason arrangement view mogen lijken.

Ableton is ook heel fijn, vooral hun eigen EFX plugins en tools zijn super.

Reason vond ik hun eigen dealy, reverb enz en synth heel fijn. Alleen geen VST support en nog al lastige interface, met dat rack scherm. Arrangement is dan wel weer super.

Met Cubase geen ervaring, trekt me ook niet aan.
Logic trekt me wel aan, maar dan vooral omdat Nicky Romero er mee werkt, en ik zijn muziek erg tof vind.

Ik denk erover na een Virus TI te kopen, nu heb ik vernomen dat hardware synths en FL Studio nou niet een fijne combinatie zijn.

Ik weet uit praktijk ervaring dat Cubase en de Virus prima samen gaan en heb gelezen dat logic en virus ook goed samen werken.

Ik ben Snoey, Admin reageert niet op mijn verzoek.
Yvaroz    posted on 14-12-2011 20:05
Ook Hardwell en Joeysuki werken hiermee :D
Nothing is Impossible
bambamstudio    posted on 14-12-2011 21:01
Jongens, hou eens op met die die die en hij werkt er ook mee. Dat zegt helemaal niets over hun producties. Of je nu een kladblok koopt bij de hema, kringloop of hij een speciaalzaak, je DAW blijft dat kladblok waar je je ideeen mee schets en opslaat. Het merk papier maakt niet uit.
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Yvaroz    posted on 14-12-2011 23:05
Poster: bambamstudio
Jongens, hou eens op met die die die en hij werkt er ook mee. Dat zegt helemaal niets over hun producties. Of je nu een kladblok koopt bij de hema, kringloop of hij een speciaalzaak, je DAW blijft dat kladblok waar je je ideeen mee schets en opslaat. Het merk papier maakt niet uit.

ik deed er zelf aan mee, ik zal stoppen, maar ik moet toch even zeggen dat ik dit een mooie uitspraak/vergelijking vind.
Nothing is Impossible
User edit by Yvaroz on 14-12-2011 @ 23:05:20 (1%)
Toppertje    posted on 15-12-2011 00:51
Poster: bambamstudio

Je noemt zelf al de 'sound engine', iets wat FL wat het vaakst bekritiseerd wordt.?

Bij bepaalde genres werkt het ene DAW beter dan bij de andere (eigen waarneming, kunnen andere anders over denken)

Ik kan me heel goed voorstellen, dat wanneeer iemand de muziek van Hardwell geweldig vind, dat het eerst waar zij op letten welk spul zij gebruiken om een zelfde soort muziek te maken.?

Ik ben Snoey, Admin reageert niet op mijn verzoek.
maartenw    posted on 15-12-2011 17:22
is er ook een soort handleiding voor Logic want ben dus nog echt een beginner in het producen.
maartenw    posted on 16-12-2011 15:43
is er ook een soort handleiding voor Logic want ben dus nog echt een beginner in het producen. Of zit dat al inbegrepen in het programma ?
bambamstudio    posted on 16-12-2011 16:45
Al vraag je het 20x, je krijgt echt niet sneller antwoord. Iedere stukje legale sofwtare heeft een handleiding hoe het programma werkt, er staat niet in hoe je je een hit schrijft...
Yvaroz    posted on 16-12-2011 16:59
En er zijn over bijna elk programma tutorials dus daar kan je dan ook weer van leren, ook heeft apple vaak seminars, misschien over logic ook?
Nothing is Impossible
bambamstudio    posted on 16-12-2011 18:25
Apple heeft zelfs geen goede support voor Logic, dus denk maar niet dat hun ook seminars gaaft over logic
Yvaroz    posted on 17-12-2011 17:03
oh dacht ik, maar youtube staat vol met filmpjes erover
Nothing is Impossible
Flux    posted on 22-12-2011 17:18
Edit foutje. Thumbs Up
User edit by Flux on 23-12-2011 @ 11:38:25 (98%)
Flux    posted on 23-12-2011 11:38
Ik heb hem nu gedownload en geinstalleerd. Waar kan ik nu alle packs downloaden en installeren? Wat ik vernam was dat er nog 50GB gratis aan packs geinstalleerd kon worden?
En heb ik iets aan die packs als ik house muziek wil maken? Want ik hoor nu alleen maar loops van gitaren etc.
JeBoyKie    posted on 23-12-2011 16:22
Poster: Flux
span>Ik heb hem nu gedownload en geinstalleerd. Waar kan ik nu alle packs downloaden en installeren? Wat ik vernam was dat er nog 50GB gratis aan packs geinstalleerd kon worden?
En heb ik iets aan die packs als ik house muziek wil maken? Want ik hoor nu alleen maar loops van gitaren etc.

Persoonlijk gebruik ik ze niet heel veel, bijna totaal niet...
Flux    posted on 23-12-2011 23:54
Welke packs zou ik dan moeten downloaden en eventueel kopen?
bambamstudio    posted on 24-12-2011 09:44
Als je nu gewoon eens begint met muziekmaken....

This is an old Topic

No new postings for 4.997 days.
 Post CommentThat would be 166.6 months
or a whopping 13.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

247 Users online: 143 Guests (104 Unknown)
Pages generated today : 73.792
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.870.829