Behringer Djx 900 Usb
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Freder1978    posted on 06-12-2011 15:38
Ik ben aan vernieuwing toe met mijn mixer en denk de Djx 900 usb aan te kopen.? Wat vinden jullie van deze mixer en is het prijs kwaliteit de moeite waard?

PRO MIXER DJX900USB
Professional 5-Channel DJ Mixer with infinium ?Contact-Free? VCA Crossfader, Advanced Digital Effects and USB/Audio Interface
Professional 5-channel ultra-low noise DJ mixer with stylish, black design
45-mm infinium ?contact-free' optical crossfader with adjustable tension and fader curve for years of use
State-of-the-art 24-bit digital effects with advanced parameter control
Built-in USB interface for recording and playback of any digital music file. Works with your PC or Mac computer?no setup or drivers required
Intelligent dual auto-BPM counter with time and beat sync display
3-band kill EQ and precise level meters with peak hold function per channel
Additional 3-way kill switches with extremely steep frequency separation
Awesome adjustable XPQ stereo surround effect
VCA-controlled faders for utmost reliability and noise-free performance
Adjustable crossfader curve for all mixing styles
Monitor function with master/cue balance control and split option
Auto-talkover function with separate depth control
High-quality components and exceptionally rugged construction ensure long life

What do you think about Behringer Djx 900 Usb ??

Vote :   

Diion    posted on 06-12-2011 15:52
Hi,?

Zelf heb ik de DJX 750 van behringer in combinatie met m'n pioneer cdj's ?1000 mk3.

De djx 750 is eigenlijk hetzelfde excl. usb en waarschijnlijk nog een aantal aspecten.

Ik draai er zelf met veel plezier mee, en ik denk dat jeje moet afvragen wat je er mee van plan bent, ik draai er zelf uiteraard thuis mee, maar neem ook vaak mijn complete set mee als ik op feestjes moet draaien waar nog niets staat, naar mijn idee is het een prima ding, ?als je eisen niet te hoog zijn.

Mijn vraag is: ?Wat wil je er mee gaan doen & wat heb je nu staan?

D
-FLoriZ-    posted on 06-12-2011 17:02
Ik heb deze mixer met een aantal dagen hier staan (althans, staat al wel op zolder maar ik krijg 'm pas met een aantal dagen), ik ga 'm dan even goed testen en dan zou ik je verder advies kunnen geven op basis van mijn bevindingen.
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
Blackaround    posted on 06-12-2011 21:39
Ik zou zeggen als je maar 2 kanalen nodig hebt, kijk naar de djm400 ?
Heb al slechte reacties gelezen van die 750 van behringer.
Aziaat    posted on 07-12-2011 14:38
Heb zelf ook de 750 van Behringer en je moet jezelf echt gewoon afvragen wat je eist van jouw mixer.
Wil je een stevige mixer die je niet in de steek kan laten met goede effectenbak dan is deze mixer NIETS voor jou... (slechte reacties)
Wil je een simpele 4kanaals mixer die een prettig en vertrouwd gevoel met zich meegeeft en bovendien voor een prikje te koop is. Dan is deze mixer perfect (goede reacties)

@ TS: Over de 900 kan ik niets zeggen, wel kan ik zeggen dat de 750 goed zijn werk doet zolang je niet teveel eist van een mixer. Anders moet je zkr eens kijken naar Reloop (ongeveer zelfde prijsklasse dacht ik)
Freder1978    posted on 15-12-2011 10:03
Ik ben gewoon op zoek naar een leuke mixer waar een aantal mogelijkheden op zitten die het draaien verfraaien, ik heb momenteel een Jb Systems beat 6, maar de faders beginnen te kraken en de koptelefoon input begint zijn tol te eisen. Het is vooral voor thuisgebruik en voor af en toe een verjaardagsfeestje.

Ik dacht aan de Djx 900 omdat ik denk, prijs kwaliteit is dit degelijk materiaal.

Ik dacht eerst eveneens aan de djm 400, maar ik draai met platendraaiers en cd spelers dus opteer ik toch voor minstens een 4 kanaals mixer.

Rilano    posted on 15-12-2011 14:41
als je toch deze richting in gaat zou ik eens naar de bihringer?ddm 4000 kijk heb hem zelf ook en wil egemijk niets anders meer
(op djm 800/900/2000 misschien na dan) maar is echt perfect alles wat je kan bedenken zit erop.
party and get wasted
Diion    posted on 15-12-2011 21:49
Maar ''een aantal mogelijkheden die het draaien verfraaien'', dat is nogal breeduit gezegd, als je voor jezelf nagaat wat je precies voor eisen stelt word het een stuk makkelijker, voor thuis en af entoe feestjes is het echt een prima mixer, maar de effecten zijn ?nou niet echt denderend ofzo. de echo is leuk maar veel meer gebruik ik er ook niet.

Denk idd dat de ddm 4000 ook geen verkeerde keuze is
D
Nostradamus    posted on 18-12-2011 14:14
ik zou zo zeggen, gewoon ff op de tanden bijten en voor een deftige clubmixer gaan als je nu al klaagt van je jb systems mengtafel, ga je op die tehringer ook al vrij snel klagen.

behringer heeft nogal snel last van krakende faders zoals jb systems. Het rare eraan is bij jb dat er als je ze binnen doet voor te vervangen, direct alps faders van hetzelfde type als van op een rodec mx 180 worden ingestoken.
Sandr    posted on 18-12-2011 18:11
Kijk naar een Reloop RMX 40 ofzo. Betaal je wat meer maar heb je een kwalitatieve 4 kanaals mixer met wat extras om het draaien te verfraaien..

De effecten Behringer zijn niet echt geweldig, alsmede de kwaliteit van de mixer.

Voordeel van de Behringer is dat je 2 jaar omruil garantie hebt, bij een defect krijg je dus direct een nieuwe...
Play that funky music white boy....
Freder1978    posted on 19-12-2011 09:32
Iedereen bedankt voor jullie bijdrage, maar ben dit weekend toch de Behringer Djx 900 gaan halen, we zullen wel zien hoe we het er vanaf brengen, maar het is toch nog altijd een hobby.? Ik begrijp dat er zeker beter materiaal voor beetje meer geld te vinden is maar ik verdien er geen geld mee, dus moet het amateuristisch blijven.

Moet wel zeggen dat mij booth er op verbeterd is, ziet er profi uit.? Foto's volgen nog

grtz

This is an old Topic

No new postings for 4.742 days.
 Post CommentThat would be 158.1 months
or a whopping 13 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

60 Users online: 9 Guests (51 Unknown)
Pages generated today : 12.991
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.360.374