muziektheorie voor dummies
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

youngbeatsz    posted on 05-12-2011 00:50
hallo,

ik ben al een tijdje bezig met draaien, en producen trekt nu ook meer en meer mn intresse,
ik maakte al een aantal mash-ups, maar daar is weinig 'muziek maken' aan.

nu, ik heb niets van kennis over muziektheorie, maar echt niets, zelfs de basis niet, het klinkt waarschijnlijk belachelijk, maar ik hoor zelfs vaak niet of het vals zit, nu zou ik graag mezelf muziektheorie gan leren. dit is denk ik makkelijkst met een boek, is muziektheorie voor dummies een goed boek waar ik iets mee ben om te producen? of is er een ander beter boek? of zelfs een gans andere methode?

m'n creativiteit is heel hoog, ik heb massa's idee?n, nu zou ik wel graag deze uitwerken. Winking my eye

alvast bedankt

What do you think about muziektheorie voor dummies ??

Vote :   

bambamstudio    posted on 05-12-2011 07:59
Er is geen leerboek voor producers, dus je zal naar piano of keyboardles moet zoeken ben ik bang. Jammer dat je te ver weg woont Winking my eye?www.keyboardles-eindhoven.nl
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
youngbeatsz    posted on 05-12-2011 11:24
Maar de basis voor muziektheorie kan ik wel uit zo n boek halen toch? Theorie omtrent toonladders e.d
MrQreeny    posted on 05-12-2011 11:32
MichaelMiller    posted on 05-12-2011 11:37
Ik wil niet vervelend doen, maar als je niet hoort of iets vals is, of dat bijvoorbeeld 2 beats gelijk lopen of niet, wordt het wel een heel stuk moeilijker om als DJ/Producer ver te komen.

Als je hard werkt en je gaat je inderdaad verdiepen in muziektheorie dan kan je heel veel plezier hebben en iets moois bereiken hoor.
Ikzelf heb me gitaar/drums/piano aangeleerd, met goede techniek en ben redelijk jong dus het is sowieso te doen als je het ook echt wilt en er wat voor wil doen. Ik weet niet hoe oud je bent, maar op school heb je vast toch ook wel muziekles? Daar komen meestal (zelfs op onze school waar in 3e, 4e en 5e klas in totaal?maar 9 mensen muziek hebben ofzo met een 63-jarige leraar die alleen maar bezig is met klassieke muziek) de basisdingen zoals toonladders, het beheersen van noten lezen e.d. aan de orde.

Zoals Marc (BamBamStudio) al zei...; Keyboard/pianoles is erg nuttig, vooral als je bezig wilt zijn met producen.
En boeken...... Op internet is ontzettend veel gratis te lezen. Je kan eens kijken naar boek van Danny Rampling,
maar dat is meer echt over presentatie e.d. als DJ, minder muziektheorie zelf. Is enige boek wat ik heb gekocht,
want op internet is alles wat je nodig hebt gratis en voor niets te lezen. Kwestie van zoeken.
Lang leve google!
www.facebook.com/michaelmillerofficial
youngbeatsz    posted on 05-12-2011 11:49
Gho ik ben 17, of iets onbeat is hoor ik wel maar echt voor productie heb ik wat meer kennis v noten en akkoorden ed nodig
MichaelMiller    posted on 05-12-2011 15:12
As I said; Pianoles o.i.d. & internet
www.facebook.com/michaelmillerofficial

This is an old Topic

No new postings for 4.901 days.
 Post CommentThat would be 163.4 months
or a whopping 13.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

93 Users online: 9 Guests (84 Unknown)
Pages generated today : 17.839
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.197.708