Ik wil niet vervelend doen, maar als je niet hoort of iets vals is, of dat bijvoorbeeld 2 beats gelijk lopen of niet, wordt het wel een heel stuk moeilijker om als DJ/Producer ver te komen.
Als je hard werkt en je gaat je inderdaad verdiepen in muziektheorie dan kan je heel veel plezier hebben en iets moois bereiken hoor.
Ikzelf heb me gitaar/drums/piano aangeleerd, met goede techniek en ben redelijk jong dus het is sowieso te doen als je het ook echt wilt en er wat voor wil doen. Ik weet niet hoe oud je bent, maar op school heb je vast toch ook wel muziekles? Daar komen meestal (zelfs op onze school waar in 3e, 4e en 5e klas in totaal?maar 9 mensen muziek hebben ofzo met een 63-jarige leraar die alleen maar bezig is met klassieke muziek) de basisdingen zoals toonladders, het beheersen van noten lezen e.d. aan de orde.
Zoals Marc (BamBamStudio) al zei...; Keyboard/pianoles is erg nuttig, vooral als je bezig wilt zijn met producen.
En boeken...... Op internet is ontzettend veel gratis te lezen. Je kan eens kijken naar boek van Danny Rampling,
maar dat is meer echt over presentatie e.d. als DJ, minder muziektheorie zelf. Is enige boek wat ik heb gekocht,
want op internet is alles wat je nodig hebt gratis en voor niets te lezen. Kwestie van zoeken.
Lang leve
google!