Hallo mensen,
ik heb een vraag. Vannacht kon ik niet slapen dus ging ik maar een eind weg mixen.
Tijdens het mixen kwam ik erachter dat mijn muziek collectie niet meer zo overzichtelijk is als dat het ooit was. Dat komt natuurlijk doordat ik elke week wel nieuwe tracks koop, en niet altijd even consequent ben in het toedelen van die nummers.
Nu is mijn vraag hoe ik het beste het hele techno spectrum (tech-house tot hard-tech) kan sorteren, zonder dat er te veel overlapt. Zoals al duidelijk is heb ik enorm veel soorten techno op mijn laptop staan, wat soms wel voor verwarring kan zorgen. En hard-techno door een tech-house setje wil niet al te best klinken.
Ik sorteerde eerst op BPM. Nadeel hiervan is dat je dan nog steeds veel verschillende soorten techno door elkaar hebt staan, en ik regel het tempo in Traktor. Ik voer dus zelf het tempo op e.d.
Later begon ik op verschillende stijlen te sorteren. Hard-tech bij elkaar, tech-house bij elkaar, duistere techno, normale techno... Werkte eerst heel goed tot je collectie uitgroeid tot 300 tracks. Er is namelijk heel veel overlapping. Normale techno kan ook heel duister klinken bijvoorbeeld, en techno kan ook meer richting de hard-techno gaan.?
Dus, heeft iemand nog idee?n? Ik wil niet in afspeellijsten gaan werken omdat ik niet vast wil zitten aan een geplande tracklist. Dat vind ik het einde van creativiteit in een mix.
Verder is die mix van vannacht te horen?op Mixcloud en Soundcloud. Heb het alleen met een koptelefoon gedaan omdat ik de buren niet om 2 uur 's nachts nog wil lastig vallen, dus het kan zijn dat er wat foutjes in zitten. Links zitten in de Hidden Message.
Hidden Message
Reply to view the Secret Message