rekordbox/itunes tag info uitwisselen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

youngbeatsz    posted on 23-11-2011 20:14
hallo,

ik las hier al wat over de indeling van de cd map enzo, en zou graag wat proberen, nu wou ik graag de bpm invoegen in mn itunesnrs, dit omdat ik alles brand op schijfjes via itunes. nu, in rekordbox kon ik via de bridge functie, m'n itunes playlists importeren in rekordbox, maar nu is mn vraag hoe ik de info die rekordbox eraan toevoegd, meerbepaalt het bpm, automatisch toevoeg aan het nummer, en dat het bpm automatisch verschijnt bij de track-info in itunes, en meer nog, hoe ik het bpm ook op mn hoesjes kan branden bij info. alvast bedankt.

What do you think about rekordbox/itunes tag info uitwisselen ??

Vote :   

durko    posted on 24-11-2011 17:07
Ik weet niet of het kan in itunes, maar kun je die info niet laten vermelden in de id3 tag? Net als bijvoorbeeld de naam van het nummer en de bitrate. Meestal kun je die info namelijk rechtstreeks importeren voor op je cdhoesje (in ieder geval bij nero)
youngbeatsz    posted on 24-11-2011 21:38
Geloof inderdaad dat het kan, maar wil dat niet allemaal manueel moeten toevoegen, maar gewoon die info importeren vanuit rekordbox
DJ_OB    posted on 25-11-2011 20:30
Je kunt is kijken naar het programma Mixmeister BPM analyser. Dat is een simpel programma die BPM berekent en dit aan de id3 tag toevoegd.?

Wat ik doe als ik nieuwe muziek download is deze eerst door BPM analyzer halen en daarna toevoegen aan itunes. Werkt prima Happy, laughing

youngbeatsz    posted on 25-11-2011 20:50
probleem is dat ik muziek koop via itunes dus staat zowiso al eerst eens in itunes
Lead    posted on 25-11-2011 20:53
Rekordbox schrijft de ID3 tags, maar BPM is geen officiele tag, die wordt dus niet herkend door alles.

Ook zit een track eenmaal in iTunes, dan kijkt itunes nooit meer naar detags, dat gebeurt alleen bij importeren van tracks. Wat je wil kan niet in iTunes, Apple staat niet toe dat Rekordbox informatie in de iTunes library update.
Let the BASS be louder
DJ_OB    posted on 25-11-2011 22:25
Is het muziek kopieren uit je bibliotheek, verwijderen uit de bibliotheek en dan na het gebruiken van BPM Analyzer terugzetten een optie?

Niet ideaal maar altijd nog sneller (mits je het met veel bestanden tegelijk doet) dan handmatig aanpassen.
Lead    posted on 25-11-2011 23:26
1 member likes this  De tag die Rekordbox gebruikt voor het tempo is volgens mij ook niet gelijk aan de tag die iTunes gebruikt.

Ik gebruik itunes daarom helemaal niet, ik beheer liever zelf mijn bestanden Winking my eye
Let the BASS be louder
youngbeatsz    posted on 25-11-2011 23:35
ja misschien is het ook niet echt nodig eigenlijk, de bpm hoor ik wel als ik bezig ben. wel jammer deels maarja
mag een slotje op
DJ_OB    posted on 26-11-2011 01:06
Heb even snel lopen zoeken op google, en heb misschien een oplossing gevonden (niet zelf getest dus)

Het hele probleem in itunes is zoals Lead al noemde dat aanpassingen aan de id3 tags niet automatisch uitgelezen worden.

Op deze site:?http://www.mmartins.com/mmartins/bpmdetection/bpmdetection.asp staat dat deze info wel wordt geupdate na het gebruiken van get info.

Als je al je tracks door BPM analyzer haalt en vervolgens in itunes ze allemaal selecteerd en op get info drukt en daarna direct zonder aanpassingen te maken op ok klikt zou de informatie geupdate moeten zijn.

Verder zou Beatunes:?www.beatunes.com/ het automatisch moeten doen. Zeker een programma dat ik ook eens ga testen.

Mocht je dit gaan proberen post je dan even of het werkt?
User edit by DJ_OB on 26-11-2011 @ 01:12:02 (18%)
youngbeatsz    posted on 26-11-2011 11:17
ben nu dus bezig met m'n hele itunesbibliotheek door beatunes trial te halen, ziet er goed uit, de bpm komt inderdaad automatisch in itunes, is wel nog vet programma'tje, ik ga het alvast kopen! Happy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 4.916 days.
 Post CommentThat would be 163.9 months
or a whopping 13.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

178 Users online: 34 Guests (144 Unknown)
Pages generated today : 50.969
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.723.921