ik las hier al wat over de indeling van de cd map enzo, en zou graag wat proberen, nu wou ik graag de bpm invoegen in mn itunesnrs, dit omdat ik alles brand op schijfjes via itunes. nu, in rekordbox kon ik via de bridge functie, m'n itunes playlists importeren in rekordbox, maar nu is mn vraag hoe ik de info die rekordbox eraan toevoegd, meerbepaalt het bpm, automatisch toevoeg aan het nummer, en dat het bpm automatisch verschijnt bij de track-info in itunes, en meer nog, hoe ik het bpm ook op mn hoesjes kan branden bij info. alvast bedankt.
What do you think about rekordbox/itunes tag info uitwisselen ??
Vote :
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
Ik weet niet of het kan in itunes, maar kun je die info niet laten vermelden in de id3 tag? Net als bijvoorbeeld de naam van het nummer en de bitrate. Meestal kun je die info namelijk rechtstreeks importeren voor op je cdhoesje (in ieder geval bij nero)
Rekordbox schrijft de ID3 tags, maar BPM is geen officiele tag, die wordt dus niet herkend door alles.
Ook zit een track eenmaal in iTunes, dan kijkt itunes nooit meer naar detags, dat gebeurt alleen bij importeren van tracks. Wat je wil kan niet in iTunes, Apple staat niet toe dat Rekordbox informatie in de iTunes library update.
Heb even snel lopen zoeken op google, en heb misschien een oplossing gevonden (niet zelf getest dus)
Het hele probleem in itunes is zoals Lead al noemde dat aanpassingen aan de id3 tags niet automatisch uitgelezen worden.
Op deze site:?http://www.mmartins.com/mmartins/bpmdetection/bpmdetection.asp staat dat deze info wel wordt geupdate na het gebruiken van get info.
Als je al je tracks door BPM analyzer haalt en vervolgens in itunes ze allemaal selecteerd en op get info drukt en daarna direct zonder aanpassingen te maken op ok klikt zou de informatie geupdate moeten zijn.
Verder zou Beatunes:?www.beatunes.com/ het automatisch moeten doen. Zeker een programma dat ik ook eens ga testen.
Mocht je dit gaan proberen post je dan even of het werkt?
ben nu dus bezig met m'n hele itunesbibliotheek door beatunes trial te halen, ziet er goed uit, de bpm komt inderdaad automatisch in itunes, is wel nog vet programma'tje, ik ga het alvast kopen!
Create your FREE ACCOUNT now !
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as: Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.
Create your account to get involved with the Community
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.