Poster: Tekhead
Het is dan ook geen discussie over hoe goed of slecht het wel was, maar enkel dat de I Love Techno Party, de naam I Love Techno gewoon blijft gebruiken vanwege zijn grote, ook internationale bekendheid, dus commercieeele waarde, maar ze verneuken en kelderen hiermee wel het grootste indoor Techno festival van Europa, tot een bont allegaartje van snel verdwijnende stijlen en varianten.
Als je naar de ILT site gaat en de history affiche's gaat bekijken, dan zie je wat ik bedoel met dit festival verkloten, zo'n grote namen die de revue gepasseerd zijn, en dat zijn nog steeds grote namen in de technosc?ne, en als je dan ziet wat voor (met alle respect) hoop rommel, lawaai en eendagsvliegen-dj's ze laten komen, dan zeg ik alleen maar SHAME-ON-YOU LiveNation ! Deze kut-organisatie is er zelfs in geslaagd om het ILT icoon te doen wegblijven nl. Dave Clarke, degene die dit festival mee groot gemaakt heeft. Als men niet drastisch gaat veranderen is dit festival trouwens ten dode opgeschreven.
Een vergelijking met Ten Days off Techno, dat samenvalt met de Gentse Feesten, is enkel dat er daar vroeger ook alleen techno gedraaid werdt, en toen men na een x aantal jaren later ook andere stijlen liet meedoen waren de organisatoren zo correct om die naam te veranderen naar 10 days off, dit zijn tenminste niet van die uitmelkers gelijk LiveNation.
Heb voor de gelegenheid eens gekeken naar de affiches sinds 1995, en ik moet inderdaad zeggen: dat was andere koek. En het ergste is dat vele van deze dj's nog zeer actief zijn en zeker naar Belgi? te halen (met uitzondering van Daft Punk dan misschien) maar om een paar namen te noemen: Jeff Mills, Dave Clarke, Marco Bailey, Sven V?th, Rush, Richie Hawtin, Ricardo Villalobos, etc. Je gaat mij niet zeggen dat deze gasten niet te halen zijn. Als deze namen er volgend jaar niet op staan, zul je mij er niet meer zien.
Ik heb trouwens een stukje van de set van Chase & Status meegepikt, over de muziek ga ik me niet uitlaten, dat is gewoon mijn smaak niet, maar dat was geeneens een dj-set. Ze speelden gewoon een nummer uit, dan zat die Britse MC wat te lullen, en dan weer een nummer. Naar het schijnt trok Katy B ook op geen kloten, wat te verwachten was. In Belgi? hebben we dan een echt DnB-talent (Netsky, ook al ben ik geen fan) en die kunnen ze dan niet halen. Ik kan er eigenlijk niet goed bij, maar wie ben ik...?
Btw, voor de liefhebbers:
de volledige set van Crookers origineel, gedurfd, grotendeels eigen producties, geen dode momenten, gewoon sterk.