Poster: Larsz
Zijn geen wettelijke regels omtrent afschrijving goederen, dus je zou in principe uit kunnen gaan van een restwaarde van 0 en je CDJ in 1 jaar helemaal afschrijven. Weet niet of dit helemaal kan/mag want ik denk dat CDJ's wel een langere levensduur hebben :P.
Ik denk dat mijn accountant wel weet waar hij over praat als hij zegt dat ik dure DJ spullen niet in ??n keer mag afschrijven?

Tevens hier nog een interessante bron voor je gevonden Larsz:?
http://belastingdienst.nl/zakelijk/ondernemen_investeren/ondernemen_investeren-03.htmlMisschien zou je volgende keer eerst even kunnen nagaan of wat je zegt klopt. Zo voorkom je dat andere gebruikers een fout beeld krijgen?
Poster:?Danielvb
Bedrijven kunnen de Btw terug krijgen. Maar ze kunnen hun hele aankoop ook aftrekken zodat ze er geen inkomsten belasting over betalen. Ervan uitgaand dat alle winst het inkomen voor de eigenaar is.
Nouja terug krijgen is misschien niet helemaal juist. Je kan het verrekenen. Als je minder dan 1800 euro (zoiets ongeveer) BTW hoeft te betalen in een jaar hoef je ook niet alles van je BTW af te staan.
De hele aankoop in ??n keer aftrekken kan dus ook niet in alle gevallen zoals hier boven besproken is