wanneer gear exclusief btw kopen?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Drumworks    posted on 16-11-2011 20:58
hallo, ik heb maar 1 korte vraag: wanneer kun je dj gear exclusief btw kopen?
The beats are still banging :)

What do you think about wanneer gear exclusief btw kopen? ??

Vote :   

Estacy    posted on 16-11-2011 21:02
als je een bedrijf hebt dat DJ gear nodig heeft. zoals een club, bar, drive in. Als particulier niet mogelijk.

maar je koopt het meen ik inc btw, en?dat btw bedrag kun je later terugvorderen
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
User edit by Estacy on 16-11-2011 @ 21:03:33 (74%)
Drumworks    posted on 16-11-2011 21:04
oke, bedankt!! ik was al benieuwd waarom ik eigenlijk bij bijna alle sites het bedrag exclusief btw zag staan.Cool
The beats are still banging :)
AdenFarleigh    posted on 18-11-2011 22:30
Btw betaal je inderdaad vooruit, mits ingeschreven bij KvK (en dat kan ook als Professioneel DJ wanneer je de papieren hebt) en kun je naderhand terugvorderen.
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
Yorick    posted on 19-11-2011 05:28
Heerlijk altijd 19 procent goedkoper ben ik uit. Ben zzp'er
Vinnyo    posted on 19-11-2011 10:35
Poster: Yorick
Heerlijk altijd 19 procent goedkoper ben ik uit. Ben zzp'er

Ik ook, dat scheelt toch toch een heel stuk..?Smile
Sebasz    posted on 19-11-2011 15:40
Nouja.... Goedkoper... Je krijgt natuurlijk nooit zomaar wat he. Die 19% heb je eigenlijk al betaald maar kun je nu alleen verrekenen.

Daarbij moet je ook opletten dat je de meeste DJ gear niet meteen als uitgaven mag opgeven bij je balans (als je een bedrijfje hebt). Zit een afschrijving op van 2, 3 of 4 jaar ofzo. Dus stel dat je in dat jaar 10000 euro verdient en je koopt voor cdj2000 en djm800 mag je dat niet in een keer aftrekken van je omzet. Elk jaar mag je een deel daarvan aftrekken.
Larsz    posted on 19-11-2011 16:09
Poster: Sebasz
Nouja.... Goedkoper... Je krijgt natuurlijk nooit zomaar wat he. Die 19% heb je eigenlijk al betaald maar kun je nu alleen verrekenen.

Daarbij moet je ook opletten dat je de meeste DJ gear niet meteen als uitgaven mag opgeven bij je balans (als je een bedrijfje hebt). Zit een afschrijving op van 2, 3 of 4 jaar ofzo. Dus stel dat je in dat jaar 10000 euro verdient en je koopt voor cdj2000 en djm800 mag je dat niet in een keer aftrekken van je omzet. Elk jaar mag je een deel daarvan aftrekken.
 Zijn geen wettelijke regels omtrent afschrijving goederen, dus je zou in principe uit kunnen gaan van een restwaarde van 0 en je CDJ in 1 jaar helemaal afschrijven. Weet niet of dit helemaal kan/mag want ik denk dat CDJ's wel een langere levensduur hebben :P.
User edit by Larsz on 19-11-2011 @ 16:10:33 (14%)
Estacy    posted on 19-11-2011 17:11
maar levensduur en afschrijving staat niet gelijk aan mekaar he.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Danielvb    posted on 19-11-2011 17:38
Bedrijven kunnen de Btw terug krijgen. Maar ze kunnen hun hele aankoop ook aftrekken zodat ze er geen inkomsten belasting over betalen. Ervan uitgaand dat alle winst het inkomen voor de eigenaar is.
Sebasz    posted on 20-11-2011 22:34
Poster: Larsz
Zijn geen wettelijke regels omtrent afschrijving goederen, dus je zou in principe uit kunnen gaan van een restwaarde van 0 en je CDJ in 1 jaar helemaal afschrijven. Weet niet of dit helemaal kan/mag want ik denk dat CDJ's wel een langere levensduur hebben :P.

Ik denk dat mijn accountant wel weet waar hij over praat als hij zegt dat ik dure DJ spullen niet in ??n keer mag afschrijven?Cool

Tevens hier nog een interessante bron voor je gevonden Larsz:?
http://belastingdienst.nl/zakelijk/ondernemen_investeren/ondernemen_investeren-03.html

Misschien zou je volgende keer eerst even kunnen nagaan of wat je zegt klopt. Zo voorkom je dat andere gebruikers een fout beeld krijgen?Smile

Poster:?Danielvb
Bedrijven kunnen de Btw terug krijgen. Maar ze kunnen hun hele aankoop ook aftrekken zodat ze er geen inkomsten belasting over betalen. Ervan uitgaand dat alle winst het inkomen voor de eigenaar is.

Nouja terug krijgen is misschien niet helemaal juist. Je kan het verrekenen. Als je minder dan 1800 euro (zoiets ongeveer) BTW hoeft te betalen in een jaar hoef je ook niet alles van je BTW af te staan.
De hele aankoop in ??n keer aftrekken kan dus ook niet in alle gevallen zoals hier boven besproken is Smile
Mod edit by Sebasz on 20-11-2011 22:39 (100%)

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

100 Users online: 25 Guests (75 Unknown)
Pages generated today : 4.337
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.740.852