DJ Big Sign - From Hiphop to DUBSTEP [Mixtape
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

BigSign    posted on 10-11-2011 00:23
Yoo DJ's,

Ik heb net even een lekkere dubstep mixtape opgenomen van een uur lang. En het is echt een mixtape met een uur lang super harde dubstep tracks, ikzelf vindt de overgangen echt master klinken!!!. Als je niet van dubstep houd, check hem dan ook even en let goed op de overgangen. Must have voor op je iPod!!. Comments are welcome!! Cool

http://soundcloud.com/dj-big-sign/dj-big-sign-from-hiphop-to

User edit by BigSign on 10-11-2011 @ 00:24:22 (1%)

What do you think about DJ Big Sign - From Hiphop to DUBSTEP [Mixtape ??

Vote :   

PhonoGraaf    posted on 10-11-2011 00:53
Zeker een goede mix, mooie selectie ook.?Cool
Maar vond er af en toe wel een abrupte overgang in zitten.
Vivado    posted on 10-11-2011 08:56
Ik heb hem geshared op facebook!
Facking harde mix man !
Dolivieira    posted on 10-11-2011 09:42
Niet mijn ding. Ryan. Dubstep is niet echt mijn cup of tea.

Maar je heb wel grote stappen vooruit gedaan, Man. ?Wist je nog dat we die discussie/onenigheid hadden over het mixen en gear in het begin. Ga zo door. Je ben op de goede weg. Hoe heb je deze gemaakt met de CDJs. Of op de. computer.?

Hij klinkt wel lekker creepy. Hoe Dubstep moet klinken.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
BigSign    posted on 10-11-2011 13:20
@Dolivieira: Ik heb echt zeer veel geoefend de laatste tijden. Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik nog niet zo lang met dubstep bezig bezig ben, en dat dit mijn eerste mixtape is wat met dubstep temaken heeft. Ik heb deze mix ofc met mijn CDJ's gemaakt! Cool. En niet iedereen is een dubstep liefhebber, dat is nou eenmaal zo. Het is iets waar je van moet houden en aan moet wennen. Maar sowieso thanks voor je compliment! Cool.

@Vivado: Ohhh thanks man echt nice dat je hem geshared hebt!, zie ook dat je comment bij de mix op soundcloud gezet hebt. Big up! Cool
Dolivieira    posted on 10-11-2011 13:24
Nou weet ik waarom je Hotcues wil hebben. Met deze style van muziek en ook met Hip Hop zijn Hot cues zeker geen overbodige luxe.
BigSign    posted on 10-11-2011 14:34
@Dolivieira: Dat heb je helemaal goed! Cool
Dolivieira    posted on 10-11-2011 17:13
Wat je ook kan overwegen is Traktor Scratch Pro of Duo. Dan kan je timecode draaien in samen werking met je CDJ en DJM. Het draaien blijft exact hetzelfde want je blijf de zelfde handelingen uitvoeren als je met CDs draait. Voordelen van Traktor Scratch is grote collectie tracks op je computer. 8 Hotcue`s en of Hotloops per deck. Sample Decks. 30 EFFECTEN. Zo kan ik wel door gaan. Je hoeft dan je CDJs niet meer te verkopen.

Het is maar een suggestie.

Alle grote Hiphop en Dubstep DJ gebruiken Traktor Scratch of Serato Scratch. Maar Serato is wel een poepie duurder.
LouisCasper    posted on 10-11-2011 20:43
Vette mix hoor! Ikzelf ben niet zo thuis in de dubstep maar ik kan de meeste platen wel waarderen! Ik wist trouwens niet dat je in Baarn woonde? Daar kom ik zo'n beetje elke dag haha!
http://www.louiscasper.com
BigSign    posted on 10-11-2011 21:51
@Look haha kerel, je kent me wel je hebt me voor een tijd terug nog op msn gesproken! Winking my eye
LouisCasper    posted on 11-11-2011 10:11
Ja klopt, maar ik had me nooit gerealiseerd dat je in Baarn woonde haha
http://www.louiscasper.com
PhonoGraaf    posted on 11-11-2011 21:24
Veel grote dubstep/drum 'n bass dj's gebruiken nu inderdaad software, en ik denk dat voor dit genre Serato nog het beste is. Misschien iets duurder maar je hebt een perfect overzicht aangezien alle waveforms onder elkaar gezet kunnen worden. Vooral bij dubstep is dit handig omdat daar nog wel eens afwijkende patronen in zitten.
BigSign    posted on 12-11-2011 04:06
@PhonoGraaf: Ik moet je heel eerlijk bekennen dat ik eigenlijk helemaal NIKS weet van serato en dergelijke.. Cool Is voor mij weer heel iets nieuws, heeft iemand toevallig een goed filmpje van hoe het precies werkt en wat het allemaal kan?. Misschien denk ik er dan nog wel is over na! Cool
Dolivieira    posted on 12-11-2011 08:42
Moet je maar even bij Native instruments kijken en dan bij dj Craze, Shiftee en Rafik, Randy. dat is dan Traktor.
Gewoon ff google die namen en het verschijnt van zelf in google en dan wordt je automatische door gelinkt naar de filmpjes (Youtube). Tuurlijk scratchen deze jongens als de beste. Maar het gebruik van Cues en Loops daar moet je naar kijken. ?Ook zijn het meestal Draaitafels maar het kan ook met CDJs?

http://www.youtube.com/watch?v=aCA4yiPfFIg

Dit is een filmpje van een spaanse HipHop Dubstep DJ met de Pioneer DJM T1. Deze mengtafel is niks meer dan een DJm met ingebouwde X1.
http://www.youtube.com/watch?v=mJ03qgjy7XA

Sorry Phonograaf maar ik heb Serato Scratch Live en ik heb Traktor Scratch Pro. En ik vind Traktor veel meer bieden dan Serato.
User edit by Dolivieira on 12-11-2011 @ 09:06:40 (100%)
Tekhead    posted on 13-11-2011 02:21
Poster: BigSign
@Dolivieira: Ik heb echt zeer veel geoefend de laatste tijden. Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik nog niet zo lang met dubstep bezig bezig ben, en dat dit mijn eerste mixtape is wat met dubstep temaken heeft. Ik heb deze mix ofc met mijn CDJ's gemaakt! Cool. En niet iedereen is een dubstep liefhebber, dat is nou eenmaal zo. Het is iets waar je van moet houden en aan moet wennen. Maar sowieso thanks voor je compliment! Cool.

Dubstep Confused?? Dan had je dit jaar op I love techno moeten zijn, een volledige zaal met dubstep dj's, jezus wat een afgrijselijke muziek zeg, sorry hoor maar dubstep is hopelijk van snel voorbijgaande aard. (is mijn persoonlijke mening hoor, weet wel dat er vele zijn die dit goed vinden)
Mijn mening over je mix geven doe ik niet, omdat ik het een afgrijselijke hoop lawaai vind en het dus niet objectief genoeg kan beoordelen (kan hier geen uur naar luisteren) Ik bedoel dit helemaal niet negatief, zeg alleen mijn eerlijke mening, sorry
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
User edit by Tekhead on 13-11-2011 @ 02:25:17 (34%)
MoXeGy    posted on 13-11-2011 11:41
Ik wil je niet aanvallen, maar wat voor een waarde heeft jouw post Tekhead?
Ik snap best dat je het afgrijselijke muziek vind en daardoor geen feedback kan geven, maar post dan niets in zijn topic. Ik snap ook niet echt wat je hiermee duidelijk wil maken.(dat je dubstep afgrijselijk vind?)
Tekhead    posted on 13-11-2011 20:47
Poster: MoXeGy
Ik wil je niet aanvallen, maar wat voor een waarde heeft jouw post Tekhead?
Ik snap best dat je het afgrijselijke muziek vind en daardoor geen feedback kan geven, maar post dan niets in zijn topic. Ik snap ook niet echt wat je hiermee duidelijk wil maken.(dat je dubstep afgrijselijk vind?)

Wat waarde heeft jouw post dan ?
Ik heb de moeite genomen om hem een deel te beluisteren, maar omdat ik die dubstep zo een afgrijselijke stijl vind heb ik afgehaakt. Ik wou enkel laten weten dat ik tenminste de moeite heb gedaan om zijn mix te beluisteren. Dat hij niet zoveel is met m'n comment weet ik ook wel, maar hij weet nu wel dat er tenminste iemand geluisterd heeft naar zijn mix en dat is nog altijd beter dan niks luisteren maar wel reageren Happy, laughing
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
BigSign    posted on 13-11-2011 20:50
@Tekhead: Ik accepteer je mening dat hoort nou eenmaal bij het leven, maar je hoeft het niet zo op die manier te brengen. Zeg gewoon dat je niet van dubstep houd dat is genoeg. Winking my eye
PhonoGraaf    posted on 13-11-2011 21:36
Lijkt me allemaal duidelijk... Winking my eye

@ Dolivieira, ik gebruik zelf ook vooral Traktor maar zie ook zeker de voordelen van Serato. Dat je bijvoorbeeld de waveforms onder elkaar kunt zetten vind ik een pluspunt van Serato. Maar zoals jij al zegt wegen alle voordelen van Traktor dik op tegen die van Serato. Alleen al het feit dat Traktor meer effecten en samplebanks heeft is voor mij al genoeg.?

Toch vind ik het heel begrijpelijk dat dj?s kiezen voor Serato. Ik vind het zelf geweldige software om genre's met afwijkende ritmes door elkaar te mixen, dat lukt mij wat minder bij Traktor.

Filmpjes:

Serato: 1, 2, 3
Traktor: 1, 2
MoXeGy    posted on 13-11-2011 22:54
@tekhead, toevallig heb ik de mix al lang van te vooren beluisterd alleen nog niet genoeg om hem feedback te geven gezien ik?een waardevolle post wil maken,?maar laten we dit topic verder niet vervuilen want ook dit heeft geen toevoeging aan het topic.

Mijn feedback komt dus waneer ik tijd heb Happy, laughing

Update: Niet verkeerd voor de eerste keer! er zitten wel een aantal overgangen in die de drukke kant zijn en soms klopt de beatmatch nog niet helemaal.
User edit by MoXeGy on 14-11-2011 @ 11:23:09 (52%)
Dolivieira    posted on 14-11-2011 12:19
Poster: PhonoGraaf

@ Dolivieira, ik gebruik zelf ook vooral Traktor maar zie ook zeker de voordelen van Serato. Dat je bijvoorbeeld de waveforms onder elkaar kunt zetten vind ik een pluspunt van Serato. Maar zoals jij al zegt wegen alle voordelen van Traktor dik op tegen die van Serato. Alleen al het feit dat Traktor meer effecten en samplebanks heeft is voor mij al genoeg.?

Niks mis met Serato. Die heeft ook sample banks tegenwoordig. 6 stuks. Maar ik vind Traktor gebruiksvriendelijker. Ook vind ik Serato iets drukker voor de oog kwa indeling. Persoonlijke mening. Het zijn beide goede programma's. Maar Serato is veel duurder. Serato schijnt weer iets beter HID te werken met de CDJs van pioneer.?

Maar back on topic dan maar maar weer.
BigSign    posted on 16-11-2011 00:02
Please post some more comments!! Cool

This is an old Topic

No new postings for 4.928 days.
 Post CommentThat would be 164.3 months
or a whopping 13.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

175 Users online: 11 Guests (164 Unknown)
Pages generated today : 8.704
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.817.163