Poster: Ashley
Ik geef ook liever niet mijn tracklists vrij en dat is meer omdat ik vaak heel erg lang op zoek ben naar bepaalde platen, ik steek er veel tijd in om exclusieve tracks te vinden. Als andere dj's de mix vet vinden en de tracklist zo kant en klaar op hun bordje krijgen kunnen ze die zo over nemen, vind ik gewoon een beetje zonde 
Soms is het dus ook een bewuste keuze en niet alleen maar luiheid..
Als ik me niet vergis draai jij ook wat minder commercieel, dan is dat misschien wat logischer. Die mentaliteit vind ik overigens wel jammer, want dat 'zoveel-mogelijk-voor-mezelf-houden-cultuurtje' heerst gewoon teveel naar mijn mening. Het gaat toch niet alleen om de platen, je hoort het verschil heus wel als een goede dj en een slechte dj dezelfde tracks zouden mixen.?Maar ik snap je punt aan de ene kant wel hoor, ik sta er een beetje dubbel in.
Overigens staat het ook tussen haakjes en zou ik het nooit ?cht verplichten, maar wel dringend een aanzoek doen. Want als ik weet dat de tracklists erbij staan ga ik zeker vaker luisteren om hier en daar nieuwe, lekkere bootlegjes te kunnen ontdekken. Ik denk dat je het ook zo kan zien: De dj in kwestie wil zijn mix gepost hebben? (= promotie) Dan willen wij graag informatie (want dat trekt bezoekers!).
Ik heb trouwens alleen die Volume 10 geluisterd en die vond ik redelijk commercieel (wat niet wegneemt dat die best netjes was

)
Poster:?GMLAB
Maar?ik ben niet iemand die letterlijk een tracklist 100% zou overnemen. Bovendien krijgt de producer/the creatives een kans om hun naamsbekendheid te krijgen, inplaats van dat de DJ met alle eer strijkt. Geef ze beide een kans zou ik zeggen.
Ik als producer/dj hou daar graag rekening mee.
Wij snappen elkaar! Inderdaad ook het punt dat er wel wat credits mogen naar de producer!