Funkysounds.nl
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

IvarioD    posted on 05-11-2011 16:43
Deze website is bedoeld voor mixtapes en muziek nieuws. Elke maand brengen we een nieuwe officiele mixtape uit de gemaakt is door steeds een andere DJ. Dit kan een bekende DJ zijn uit de House scene of een minder bekende DJ met wel de skills maar niet de mogelijkheid om zijn werk te promoten. Funkysounds heeft het afgelopen jaar flinke vooruitgang geboekt en inmiddels hebben we per mixtape maandelijks zo'n 30000 downloads. De mixtapes zijn altijd van goede kwaliteit en lekker om bijvoorbeeld op je IPOD of in je auto te luisteren.?

Check de site hier: Funkysounds.nl

De nieuwste mixtape kan je hier downloaden: Funkysounds Volume 10

Laat ons weten wat je van het concept vindt!?
Best House Mixtapes: http://www.funkysounds.nl

What do you think about Funkysounds.nl ??

Vote :   

niiicola    posted on 05-11-2011 16:46
Maak anders even een voorsteltopic aan, waarin je zegt wie je bent en wat je doet enz. Wel zo fijn om te weten tegen wie je praat!
Gewoon.
Larsz    posted on 05-11-2011 16:50
-edit-
User edit by Larsz on 05-11-2011 @ 16:50:58 (95%)
IvarioD    posted on 05-11-2011 17:25
@niiicola bij deze :D heb ik mezelf voorgesteld:?////www.djresource.eu/Forum/topic/22377/
jeroenvs    posted on 07-11-2011 15:13
Vind het wel een erg leuk initiatief Happy, laughing. En ook erg handig voor zoals je zegt in de auto (heb net rijbewijs en auto dus komt goed van pas )
Drumworks    posted on 07-11-2011 23:15
zeker wel een leuke site!! weer eens wat anders als the drugghouseCool lekkere positief klinkende mixen, en zeker geen spam! zou ik misschien mogen weten met welke gear of programma's deze mixen zijn gemaakt, of is dit steeds anders?
The beats are still banging :)
User edit by Drumworks on 07-11-2011 @ 23:16:42 (92%)
MrQreeny    posted on 08-11-2011 12:45
Ik ben aan het genieten, maar ik mis 1 dingetje. Een tracklist!!!
Ben ik hem nog niet tegengekomen of is die er niet:P?
'Music is the universal language of mankind...'
Drumworks    posted on 08-11-2011 12:46
dat is een goede! die zou ik ook wel willen ja
IvarioD    posted on 09-11-2011 23:22
@rickydadrum Gear is steeds anders, sommige zullen hem live op DJ gear mixen, anderen misschien in ableton of een ander editing programma. Daar laten we de artiesten helemaal vrij in. Net als in muziekkeuze trouwens.

@MrQreeny @rickydadrum dan?moet je bij de makers zijn, niet bij mij :D sommige DJ's kiezen ervoor om wel een tracklist te geven, andere niet. Je kunt proberen een mail te sturen naar de makers, misschien dat ze je de tracklist willen opsturen. Ik heb hem iig niet.

MrQreeny    posted on 10-11-2011 10:47
Oke, ik zou hem nu niet pers? willen, maar het zou wel een toevoeging zijn. Dus als ik jou was zou ik gewoon 'eisen' dat ze het erbij zetten, want waarschijnlijk was het gewoon gemakzucht om het niet te doen. Zoveel werk is het niet...
Ashley    posted on 10-11-2011 10:56
1 member likes this  
Poster: MrQreeny
Oke, ik zou hem nu niet pers? willen, maar het zou wel een toevoeging zijn. Dus als ik jou was zou ik gewoon 'eisen' dat ze het erbij zetten, want waarschijnlijk was het gewoon gemakzucht om het niet te doen. Zoveel werk is het niet...

Ik geef ook liever niet mijn tracklists vrij en dat is meer omdat ik vaak heel erg lang op zoek ben naar bepaalde platen, ik steek er veel tijd in om exclusieve tracks te vinden. Als andere dj's de mix vet vinden en de tracklist zo kant en klaar op hun bordje krijgen kunnen ze die zo over nemen, vind ik gewoon een beetje zonde Happy, laughing
Soms is het dus ook een bewuste keuze en niet alleen maar luiheid..
Maar wat nou als het lukt, mama?
GMLAB    posted on 10-11-2011 11:19
Poster: Ashley
Ik geef ook liever niet mijn tracklists vrij en dat is meer omdat ik vaak heel erg lang op zoek ben naar bepaalde platen, ik steek er veel tijd in om exclusieve tracks te vinden. Als andere dj's de mix vet vinden en de tracklist zo kant en klaar op hun bordje krijgen kunnen ze die zo over nemen, vind ik gewoon een beetje zonde Happy, laughing

Ik hou wel van sets met tracklists. Het is altijd weer verfrissend om er achter te komen welke tracks er draaien die je nog niet kende.
Maar?ik ben niet iemand die letterlijk een tracklist 100% zou overnemen. Bovendien krijgt de producer/the creatives een kans om hun naamsbekendheid te krijgen, inplaats van dat de DJ met alle eer strijkt. Geef ze beide een kans zou ik zeggen.
Ik als producer/dj hou daar graag rekening mee.
ACCOUNT REMOVED
Drumworks    posted on 10-11-2011 11:33
ik vind niet dat een tracklist verplicht hoeft te zijn, het zou een leuke toevoeging zijn. in de mixen op funkysounds.nl zitten erg lekkere nummers verwerkt waarvan meerdere mensen graag de titels zouden weten. misschien wil de een het niet omdat dan de exclusivieteit van de plaat eraan gaat, maar ik zie het als een kans om die ene dikke track zo vaker terug te horen in discotheken, clubs enz. het is maar net hoe je het ziet en wat je ermee zou willen doen, maar het zou een erg leuke toevoeging zijn!Cool
MrQreeny    posted on 10-11-2011 12:24
Poster: Ashley

Als ik me niet vergis draai jij ook wat minder commercieel, dan is dat misschien wat logischer. Die mentaliteit vind ik overigens wel jammer, want dat 'zoveel-mogelijk-voor-mezelf-houden-cultuurtje' heerst gewoon teveel naar mijn mening. Het gaat toch niet alleen om de platen, je hoort het verschil heus wel als een goede dj en een slechte dj dezelfde tracks zouden mixen.?Maar ik snap je punt aan de ene kant wel hoor, ik sta er een beetje dubbel in.

Overigens staat het ook tussen haakjes en zou ik het nooit ?cht verplichten, maar wel dringend een aanzoek doen. Want als ik weet dat de tracklists erbij staan ga ik zeker vaker luisteren om hier en daar nieuwe, lekkere bootlegjes te kunnen ontdekken. Ik denk dat je het ook zo kan zien: De dj in kwestie wil zijn mix gepost hebben? (= promotie) Dan willen wij graag informatie (want dat trekt bezoekers!).

Ik heb trouwens alleen die Volume 10 geluisterd en die vond ik redelijk commercieel (wat niet wegneemt dat die best netjes was Winking my eye )

Poster:?GMLAB
Maar?ik ben niet iemand die letterlijk een tracklist 100% zou overnemen. Bovendien krijgt de producer/the creatives een kans om hun naamsbekendheid te krijgen, inplaats van dat de DJ met alle eer strijkt. Geef ze beide een kans zou ik zeggen.
Ik als producer/dj hou daar graag rekening mee.

Wij snappen elkaar! Inderdaad ook het punt dat er wel wat credits mogen naar de producer!
User edit by MrQreeny on 10-11-2011 @ 12:27:11 (30%)
IvarioD    posted on 10-11-2011 15:25
Ik snap de argumenten?van beide kanten wel. Maar ik kan niet een DJ gaan verplichten om een tracklist te leveren want wat er dan gaat gebeuren is?op het moment dat een DJ geen tracklist wil geven hij/zij de mix niet meer kan maken. En dat is in strijd met het concept, dus laten we DJ's er gewoon vrij in. Als je kijkt naar alle volumes zul je zien dat er bij sommige wel tracklists aanwezig zijn. Zo zit hij er bijvoorbeeld bij volume 5 wel bij.?

Daarbij heeft?het niet leveren van een tracklist heeft ook voordelen, mensen gaan bijvoorbeeld beter luisteren naar de tape om erachter te komen welke track het is. Ze gaan het vragen aan vrienden, die op die manier ook weer het bestaan van funkysounds ontdekken als ze hiermee nog niet bekend zijn. Dat is dus goede promotie voor ons. Wellicht gaan mensen contact opnemen met de artiest, om er op die manier achter te komen welke track het is. Dus promotie voor de artiest. We zullen het dus zo voortzetten als het is, en als de DJ ervoor kiest om de tracklist niet te geven respecteren we dat!
Rusafli    posted on 10-11-2011 17:51
Plaats je overigens de mixen met toestemming van de gebruikte artiesten ? Je hebt immers behoorlijk wat downloads en bezoek op je site ?
IvarioD    posted on 10-11-2011 18:44
@Rusafli Voor alle officiele volumes worden de DJ's door ons benaderd met de vraag of ze exclusief voor funkysounds een mixtape willen maken. Het nieuws wat er verder op staat wordt geplaatst en de betrokken artiest wordt ervan op de hoogte gesteld dat het erop staat. Dus de mixen zijn allemaal 'met toestemming'. Wat dus logisch is omdat we ze zelf gevraagd hebben om een tape voor ons te mixen
Rusafli    posted on 10-11-2011 19:54
Het is niet altijd logisch, maar top dat je zo goed hebt geregeld.?Cool

Poster: IvarioD
@Rusafli Voor alle officiele volumes worden de DJ's door ons benaderd met de vraag of ze exclusief voor funkysounds een mixtape willen maken. Het nieuws wat er verder op staat wordt geplaatst en de betrokken artiest wordt ervan op de hoogte gesteld dat het erop staat. Dus de mixen zijn allemaal 'met toestemming'. Wat dus logisch is omdat we ze zelf gevraagd hebben om een tape voor ons te mixen

IvarioD    posted on 10-11-2011 22:44
Poster: Rusafli
Het is niet altijd logisch, maar top dat je zo goed hebt geregeld.?Cool

Ik snap je. In ieder geval gaat er niks zonder overleg met de maker. Gezien copyright etc. daar willen we geen problemen mee krijgen :D
IvarioD    posted on 15-11-2011 13:01
Btw! Voor mensen die het interessant vinden om hun mixtape op funkysounds te zien verschijnen. Gewoon even mailen via het contact formulier...als hij een beetje lekker is! droppen we hem online!
Lead    posted on 15-11-2011 14:53
Alleen gaat iedereen er hier even aan voorbij dat je wel toestemming kunt geven om het mixwerk te publiceren, echter kan de DJ nooit zomaar de rechten afdragen van alle tracks die gebruikt worden (mits het niet uitsluitend eigen producties zijn).

Het lijkt erop dat je de mixen zelf host, dit zou betekenen dat je aan het her-produceren bent.... dit zou niet helemaal legaal zijn. Je bent dan actief copieren aan het promoten.

Ik snap dat het doel is om DJs te promoten middels hun mixen, maar Brein ziet dat toch anders vrees ik (terwijl ik het een leuk en mooi initiatief vindt)
Let the BASS be louder
main    posted on 15-11-2011 15:03
ik denk dat je hiervoor beter mixcloud kunt gebruiken, geen idee hoe ze het daar geregeld hebben, maar het werkt wel
GMLAB    posted on 15-11-2011 15:12
House-Mixes.com veel beter Thumbs Up

- Geen gezeur met regels
- Geen limits in upload en lengtes van tracks/mixes.
- Veel feedback
- Group invites
- Promotions
- Embed tracklist player

Dus.......
ACCOUNT REMOVED
IvarioD    posted on 15-11-2011 17:06
Poster: Lead
Alleen gaat iedereen er hier even aan voorbij dat je wel toestemming kunt geven om het mixwerk te publiceren, echter kan de DJ nooit zomaar de rechten afdragen van alle tracks die gebruikt worden (mits het niet uitsluitend eigen producties zijn).

Het lijkt erop dat je de mixen zelf host, dit zou betekenen dat je aan het her-produceren bent.... dit zou niet helemaal legaal zijn. Je bent dan actief copieren aan het promoten.

Ik snap dat het doel is om DJs te promoten middels hun mixen, maar Brein ziet dat toch anders vrees ik (terwijl ik het een leuk en mooi initiatief vindt)

Uiteraard hebben we bij het starten van het concept even gecheckt hoe het zit met rechten etc. O.a. door te bellen met stichting brein. Gelukkig voor ons is eer geen wet waarin gesproken wordt over mixtapes. Wel is er de wet voor bescherming van intellectuele eigendommen. Mixtapes vallen onder intellectueel eigendom van de dj die het heeft gemixt en niet onder de artiesten waarvan tracks zijn. Vandaar dus dat wij ze vrij kunnen distribueren zonder er rechten over af te hoeven dragen :D

Poster: main
ik denk dat je hiervoor beter mixcloud kunt gebruiken, geen idee hoe ze het daar geregeld hebben, maar het werkt wel

mixcloud werkt op een heel andere manier en is veel minder persoonlijk, je kunt het ook niet vergelijken met funkysounds.

Poster: GMLAB
House-Mixes.com veel beter Thumbs Up

- Geen gezeur met regels
- Geen limits in upload en lengtes van tracks/mixes.
- Veel feedback
- Group invites
- Promotions
- Embed tracklist player

Dus.......

Ik denk dat je het doel van het concept niet begrijpt...
User edit by IvarioD on 15-11-2011 @ 20:01:04 (54%)

This is an old Topic

No new postings for 4.924 days.
 Post CommentThat would be 164.1 months
or a whopping 13.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

92 Users online: Lead & 9 Guests (82 Unknown)
Pages generated today : 89.307
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.477.681