Poster: Sebasz
Gewoon Grossbeat gebruiken voor sidechaining, epic win?
Poster: Larsz
Grossbeat wat een master plugindie sidechain is echt nice je kan precies de 'sidechain curve' instellen en het volume waarmee het geluid moet ducken.?
Avicii gebruikt het ook
Poster: main
grossbeat is leuk, voor geluidseffecten.
het doel van een sidechain (in mijn ogen) is een deel van de sound weghalen zodat hij de andere sound (waar hij op sidechaint) niet wegdrukt. in andere woorden: je maakt ruimte voor bijvoorbeeld je kick, en niet voor andere sounds. met grossbeat ram je meteen alles weg..
edit: dus als avicii het gebruikt als sidechain is het goed?
Poster:?main
het is mogelijk, maar omslachtig.. wat je doet: link je kick en clap channel door 1 channel (klik op: link to this track only). nu kun je op het channel waar je kick en clap op staan de peak controller zetten.?
heb nu even weinig tijd om t uit te typen, als het niet duidelijk is zal ik het later even uitgebreid neer zetten voor je.
Poster:?Larsz
Waarom wil je uberhaupt iets sidechainen met de kick EN clap?
Poster:?Jayro
inderdaad gebruik de compressor van de fruity limiter, dan kan je je sidechain ook nog sterker of zwakker maken.
Poster: Larsz
[...]
Avicii gebruikt het ook
Poster: Zebix
div>
Wat je nu zegt is wat ik juist probeer te voorkomen? of begrijp ik je verkeerd?
Ik wil eerst effecten zetten op mijn kick(ch1) en clap (ch2) en dan zou ik ch1 en ch2 willen linken naar ch3 waar ik dan mijn peak controller op zet
Omdat ik dat nu wil? Ik wil mijn eigen stijl hebben en dit gaat alleen maar door te proberen niet? dus deze keer doe ik het niet 'zoals het hoort te zijn' of whatever
Ik gebruik die fruity compressor momenteel en link dan de controller naar de treshold (en dan kan ik verzwakken/versteken via die ratio en gain knoppen), ik denk dat ik dat heb van djluxx zijn tutorials (of ben ik mis)?
Die limiter snap ik niet echt.. ik moet die maar eens bekijken dan :D
Ik wist niet dat avicii fl studio gebruikte? of is die plugin ook in logic/cubase/... ? en hoe weet je dit :D ?