fl studio: mix channels in mixer rerouten
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Zebix    posted on 01-11-2011 16:16
Hey

Weet er iemand het volgende:

Ik heb een kick en clap in aparte mix channel met elk reverb en nog paar andere dingen op.. nu zou ik graag willen dat ik die 2 channels nog is in 1 channel kan steken om dan daarop mijn peak controller te zetten om dan een sidechain op een synth uit te voeren.. is dit mogelijk of moet ik gewoon 2 compressors op mijn synth zetten en dan aan een compressor een peak controller van de kick en de andere die van de clap?

Alvast bedankt!

What do you think about fl studio: mix channels in mixer rerouten ??

Vote :   

main    posted on 01-11-2011 18:35
het is mogelijk, maar omslachtig.. wat je doet: link je kick en clap channel door 1 channel (klik op: link to this track only). nu kun je op het channel waar je kick en clap op staan de peak controller zetten.
heb nu even weinig tijd om t uit te typen, als het niet duidelijk is zal ik het later even uitgebreid neer zetten voor je.
Larsz    posted on 01-11-2011 19:34
Waarom wil je uberhaupt iets sidechainen met de kick EN clap?
Sebasz    posted on 01-11-2011 19:46
Gewoon Grossbeat gebruiken voor sidechaining, epic win?Cool
main    posted on 01-11-2011 19:56
Poster: Sebasz
Gewoon Grossbeat gebruiken voor sidechaining, epic win?Cool

limiter = epic win
Lucalicious    posted on 01-11-2011 20:36
ik wou net zeggen, gewoon je limiter gebruiken
Jayro    posted on 01-11-2011 20:50
inderdaad gebruik de compressor van de fruity limiter, dan kan je je sidechain ook nog sterker of zwakker maken.
Larsz    posted on 01-11-2011 21:04
Grossbeat wat een master plugin Cool die sidechain is echt nice je kan precies de 'sidechain curve' instellen en het volume waarmee het geluid moet ducken.?

Avicii gebruikt het ook Happy, laughing
User edit by Larsz on 01-11-2011 @ 21:04:29 (3%)
main    posted on 01-11-2011 22:49
Poster: Larsz
Grossbeat wat een master plugin Cool die sidechain is echt nice je kan precies de 'sidechain curve' instellen en het volume waarmee het geluid moet ducken.?

grossbeat is leuk, voor geluidseffecten.

het doel van een sidechain (in mijn ogen) is een deel van de sound weghalen zodat hij de andere sound (waar hij op sidechaint) niet wegdrukt. in andere woorden: je maakt ruimte voor bijvoorbeeld je kick, en niet voor andere sounds. met grossbeat ram je meteen alles weg..

edit: dus als avicii het gebruikt als sidechain is het goed?
User edit by main on 01-11-2011 @ 22:49:20 (12%)
Larsz    posted on 02-11-2011 09:06
Poster: main
grossbeat is leuk, voor geluidseffecten.

het doel van een sidechain (in mijn ogen) is een deel van de sound weghalen zodat hij de andere sound (waar hij op sidechaint) niet wegdrukt. in andere woorden: je maakt ruimte voor bijvoorbeeld je kick, en niet voor andere sounds. met grossbeat ram je meteen alles weg..

edit: dus als avicii het gebruikt als sidechain is het goed?

Je bent bekend met de sidechain optie van van Grossbeat??Cool Die doet namelijk precies dat, en is ook nog eens goed customizeable.?

En dat is een beetje onjuiste conclusietrekking van jouw kant, ik zeg alleen dat er ook professionele producers zijn die het gebruiken om even aan te geven dat het voor sidechaining prima geschikt is.
main    posted on 02-11-2011 09:11
ja, en nee

niet op de manier dat een limiter dit doet, probeer maar eens een sidechain te maken met je limiter, en vergelijk dit met de grossbeat sidechain.
Bloedworst    posted on 02-11-2011 10:17
Grossbeat is voornamelijk geschikt voor glichs en schrets en tempo variaties en gates. Sidechainen doe je in mijn ogen met en comp en dan ook eigenlijk om en frequentie probleemen op te lossen tussen bijvoorbeeld kick en bass.
User edit by Bloedworst on 02-11-2011 @ 10:34:07 (4%)
Jayro    posted on 02-11-2011 15:44
ik zou gross beat niet overal voor gebruiken, die sidechained veel te hard. Is wel handig voor wooshes e.d ja. maar alsnog blijf ik het met compressor het mooist en best vinden.
Zebix    posted on 02-11-2011 21:49
Poster:?main
het is mogelijk, maar omslachtig.. wat je doet: link je kick en clap channel door 1 channel (klik op: link to this track only). nu kun je op het channel waar je kick en clap op staan de peak controller zetten.?
heb nu even weinig tijd om t uit te typen, als het niet duidelijk is zal ik het later even uitgebreid neer zetten voor je.

Wat je nu zegt is wat ik juist probeer te voorkomen? of begrijp ik je verkeerd?
Ik wil eerst effecten zetten op mijn kick(ch1) en clap (ch2) en dan zou ik ch1 en ch2 willen linken naar ch3 waar ik dan mijn peak controller op zet

Poster:?Larsz
Waarom wil je uberhaupt iets sidechainen met de kick EN clap?

Omdat ik dat nu wil? Ik wil mijn eigen stijl hebben en dit gaat alleen maar door te proberen niet? dus deze keer doe ik het niet 'zoals het hoort te zijn' of whatever

Poster:?Jayro
inderdaad gebruik de compressor van de fruity limiter, dan kan je je sidechain ook nog sterker of zwakker maken.

Ik gebruik die fruity compressor momenteel en link dan de controller naar de treshold (en dan kan ik verzwakken/versteken via die ratio en gain knoppen), ik denk dat ik dat heb van djluxx zijn tutorials (of ben ik mis)?

Die limiter snap ik niet echt.. ik moet die maar eens bekijken dan :D

Poster: Larsz
[...]

Ik wist niet dat avicii fl studio gebruikte? of is die plugin ook in logic/cubase/... ? en hoe weet je dit :D ?
Larsz    posted on 02-11-2011 22:17

Avicii gebruikt ook de peakcontroller Winking my eye gewoon even stoeien met de settings dan kom je er vast wel uit. Probeer anders alleen je kick te gebruiken voor de sidechain en dan met de settings beetje spelen, krijg je ook unieke sound.
User edit by Larsz on 02-11-2011 @ 22:18:29 (100%)
main    posted on 02-11-2011 22:24
Poster: Zebix
div>

Wat je nu zegt is wat ik juist probeer te voorkomen? of begrijp ik je verkeerd?
Ik wil eerst effecten zetten op mijn kick(ch1) en clap (ch2) en dan zou ik ch1 en ch2 willen linken naar ch3 waar ik dan mijn peak controller op zet

Omdat ik dat nu wil? Ik wil mijn eigen stijl hebben en dit gaat alleen maar door te proberen niet? dus deze keer doe ik het niet 'zoals het hoort te zijn' of whatever

Ik gebruik die fruity compressor momenteel en link dan de controller naar de treshold (en dan kan ik verzwakken/versteken via die ratio en gain knoppen), ik denk dat ik dat heb van djluxx zijn tutorials (of ben ik mis)?

Die limiter snap ik niet echt.. ik moet die maar eens bekijken dan :D

Ik wist niet dat avicii fl studio gebruikte? of is die plugin ook in logic/cubase/... ? en hoe weet je dit :D ?

iets breder: kick op ch1, clap op ch2, beiden gelinkt naar channel 3 (peak controller). de sound die je wilt sidechainen op ch4, waarvan je de compressor of limiter? linkt naar de peakcontroller op ch3.
Zebix    posted on 02-11-2011 22:33
Nice! wist dat niet van avicii :D?

en @main ik heb het gevonden :D thanks.. zat steeds met rechtermuisknop op die insert te drukken ipv da knopje onder de volume slider :D thanks!
User edit by Zebix on 02-11-2011 @ 22:33:23 (1%)
main    posted on 02-11-2011 22:49
haha, kan gebeuren! graag gedaan
Luxx    posted on 03-11-2011 12:48
ik kan er wellicht een video over maken. de Grossbeat sidechain is overigens niet optimaal. je hoort vaak een vreemde klik bij de pieken van de sidechain. ik gebruik het ook vaak, daar niet van, maar het word op het einde meestal toch nog vervangen door een peak controller sidechain. je hoort een heel duidelijk verschil tussen de twee methodes
www.mothermusic.nl

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

258 Users online: 132 Guests (126 Unknown)
Pages generated today : 83.223
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.880.260