Apple macbook for producing and DJ (4/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

dance2mix    posted on 26-10-2011 18:36
Beste mensen,

Ik weet nu zeker dat ik een macbook pro ga kopen voor eerst maar eens oefenen met produceren, maar nu nog ff een vraagje. Wat is het slimste om te? doen, een 15 inch macbook pro kopen ( veel mensen zeggen dat 13 inch te klein is ) en gewoon een goede koptelefoon of een 13 inch met geluids kaart en speakers??
Want ik denk alvast een beetje vooruit dus ik dacht dan kan ik met een macbook ook nog vooruit met een ddj-t1 lijkt me maar is 13' ook te klein hiervoor?

?Ik heb nu 1800 euro te besteden, zeer lang gespaard als 13 jarige en nu eindelijk mentaal zover om het uit te geven dus ik hoop heel erg op nuttige opmerkingen maar nutteloze zijn ook zeer welkom Happy, laughing

Alvast bedankt iedereen d(^_^)b
CDJ 850 K- DJM 700 K - HDJ 500 K - Event 20/20 BAS
User edit by dance2mix on 26-10-2011 @ 18:38:04 (28%)

What do you think about Apple macbook for producing and DJ ??

Vote :   

djmstr223    posted on 02-11-2011 15:30
Poster: dance2mix
hmm ja, maar heb jij advies voor een setje van 500 euro?

Nee sorry, ik heb zelf alleen ervaring met mijn bluesky exo2 setje en mijn vaders rogers ls3/5a en zijn ls5jes.
www.bramvanbergen.nl
dance2mix    posted on 02-11-2011 16:35
oh oke Happy, laughing maar heb jij nog een mening over de krk rp8?
Toppertje    posted on 02-11-2011 17:18
Poster: Mellebeats
Dit soort topics helpen je niet zo vaak verder, het brengt je juist op meer vragen. Je vraagt advies en je krijgt goed persoonlijk advies van een paar eigenwijze gasten, naar mijn mening moet je kopen waar jij je goed bij voelt.

Nee, dit voegt veel waarden toe man! Ow nee sorry... Gast!!!

Ik denk dat de informatie weldegelijk van waarden was voor deze jongen.
Ik heb dingen van een hoop kanten uitgelgegd en verschillende opties besproken.

Wie ben jij om andere zo te beoordelen? Er staat geen 'mod' oid onder je naam, en die zullen dit niet eens op deze manier zeggen. Dus als jij. Melle, een probleem hebt met mijn manier van informatie delen, stuur je maar lekker een PM!

@dance2mix

Al enig idee wat je wilt gaan doen?
Ik ben Snoey, Admin reageert niet op mijn verzoek.
dance2mix    posted on 02-11-2011 17:41
Jep, ik denk toch om te beginnen met een mac mini Cool?en dan logic express omdat ik echt heel graag later met logic wil werken, gewoon duurste processor ( niet t? duur beginnen natuurlijk, @ mellebeats, Heb ik ook geleerd van mijn topic! )?en dan later ram toevoegen, heeft iemand ervaring met logic express want dat is nog het enige echte onzekere.

Ik vind mac nu het zekerste omdat ik nog geen computer en produceer expert ben en ik wil graag door kunnen blijven gaan en niet te veel daarop letten, dan richt ik?me liever op het leren producen.

En ik ga dit weekend ook mijn dj set?Op marktplaats zetten?voor 150 euro Happy, laughing ka'ching :P
djmstr223    posted on 02-11-2011 18:52
oh oke Happy, laughing maar heb jij nog een mening over de krk rp8?

Nee sorry, daar heb ik nooit goed genoeg naar kunnen luisteren.
www.bramvanbergen.nl
dance2mix    posted on 02-11-2011 19:29
En wat vind je van? mijn idee?
djmstr223    posted on 02-11-2011 19:32
En wat vind je van? mijn idee?

Super, een mac mini is nog een redelijk beest. geen idee hoe ze het in z'on klein ding kunnen stoppen. Happy, laughing

Weet je al wat voor monitoren je gaat kopen?
www.bramvanbergen.nl
anciano    posted on 02-11-2011 20:02
Hoi Dance2Mix,

Ik ben zelf in het bezit van een Macbook pro +Taktor S4 om te draaien, Ipad 2 om lekker te rommelen en een MacMini

2,5-GHz dual-core Intel Core i5 (wel met 8gb geheugen) krk 5 en Ableton suite. Ableton werkt erg goed met de MacMini, nog geen problemen gehad.?Dus een?MacMini is een goede keus (je kunt?hem lekker overal mee naar toe nemen)Cool
??

dance2mix    posted on 02-11-2011 22:01
ik had nog een vraagje voor de ableton gebruiker, ik heb ableton nu gedownload ( demo )? maar ik vind het nog best lastig, komt dat omdat het ook gebruikt kan worden als live software? En weet iemand iets van logic express?

Ik denk toch dat ik voor de krk rp8 ga Happy, laughing
MoXeGy    posted on 02-11-2011 22:24
Je kan ableton ook in session view gebruiken, deze interface zal je iets meer aanspreken Winking my eye
voor de rest zitten alleen sommige functies op? een andere plek zoals de effecten chain.
User edit by MoXeGy on 02-11-2011 @ 22:25:18 (98%)
Dolivieira    posted on 02-11-2011 23:09
Als je?Ableton een beetje door krijgt,?Tutorials zat op?internet en op de site zelf. Is het hartstikke simpel.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
dance2mix    posted on 03-11-2011 07:03
Oke bedankt ik zal dan maar even een hoop tutorials kijken en dan komt het vast wel goed :D
Toppertje    posted on 03-11-2011 17:33
ik had nog een vraagje voor de ableton gebruiker, ik heb ableton nu gedownload ( demo )? maar ik vind het nog best lastig, komt dat omdat het ook gebruikt kan worden als live software? En weet iemand iets van logic express?

Ik denk toch dat ik voor de krk rp8 ga Happy, laughing

Ableton gaat met zijn interface een hele andere weg op.

Voordeel van Ableton is dat je heel veel vrijheid hebt met het bewerken van samples en dat het mogelijkheden heel uitgebreid zijn. Je kan namelijke ook dj mixen maken (wat tegenwoordig veel bekende dj's in Ableton doen). Verder kan je ook tracks editen of stukjes uit tracks halen voor het maken van een remix.

Daarom vind ik Ableton een programma voor gevorderden, omdat je verdwaald raakt in de mogelijkheden.
Daarnaast moet je leren warpen, dat je wel snel leert als je goed kan beatmatchen.

Verder vind ik de pianorol nog al vervelend en je moet goed het verschil weten tussen audio en midi files.
(in je midi kan je in de pianoroll noten tekenen die een bepaalde plugin aanstuurt)

Je kan het nog steeds gebruiken en leren, want het programma is erg goed.

Toch gebruik ik liever FL studio, want ik maak tracks veel sneller en makkelijker in dat programma.

Maar toch gebruik Ableton voor heel veel andere dj gerelateerde dingen.

Als je begint met tutorials, zal ik eerst algemene dj tutorials zoeken.

Belangrijke dingen als

Sample packs
Vst's

Hoe maak je patterns
Hoe voeg je drums toe in je track
Hoe maak je een melodie
Wat is een vst
Hoe gebruik je een vst
Wat is automation?
Waar zijn plugins voor bedoeld?
Enz enz

De kracht van Ableton zit hem vooral in de goede plugins zoals compressie, eq en delay.
Want dat zijn de makkelijkste die ik ook ooit gebruikt heb.
dance2mix    posted on 03-11-2011 18:01
Ja, oke ik raakte een beetje verdwaald in het doolhof genaamt 'ableton' ( joking )

maar inderdaad, het is volgens mij inderdaad een heel breede software met mogelijkheden die alle kanten opkunnen, maar heeft NIEMAND hier ervaring of een mening over logic express? Cool?Zou ik zeer waarderen ! Cool
User edit by dance2mix on 03-11-2011 @ 18:01:57 (12%)
Dolivieira    posted on 03-11-2011 18:50
Logic express ga je tegen beperkingen aanlopen. WIl je met Logic werken zou ik het volledige pakket gebruiken. Dat is net als je met Cubase LE gebruikt of met Ableton Intro. Hte zijn ?geen volledige software pakketen. Volgens mij heeft FL ook zo'n afgeslangte versie.
dance2mix    posted on 04-11-2011 19:56
hmm ja, dat is natuurlijk ook wel shit, maar is de beste optie dan alleen fl studio, want ik heb een sterke voorkeur naar logic maar die is wel super duur of is dat normaal?
djmstr223    posted on 04-11-2011 22:10
hmm ja, dat is natuurlijk ook wel shit, maar is de beste optie dan alleen fl studio, want ik heb een sterke voorkeur naar logic maar die is wel super duur of is dat normaal?

Ik zou ableton gaan gebruiken. als je het eenmaal door hebt ( 2 daagjes pielen Happy, laughing kun je er zoveel mee. de effecten en vaste plugins zijn ook super. Psst. dowload gewoon een torrent in het begin Happy, laughing pas als je tegen je eerste release aan loopt kopen.
www.bramvanbergen.nl
Dolivieira    posted on 05-11-2011 13:46
Ik denk dat ze het hier niet op prijs stellen om torrent als advies te geven.
djmstr223    posted on 05-11-2011 14:59
Poster: Dolivieira
Ik denk dat ze het hier niet op prijs stellen om torrent als advies te geven.

Begrijp ik, maar toch als je een computer van 600 euro koopt zoek je het niet om ook nog software van 500 euro te kopen terwijl je nog niet eens weet wat je wil gebruiken.
www.bramvanbergen.nl
Unidentified    posted on 05-11-2011 15:33
Daarom bestaan er dus demo's, die in de meeste gevallen gratis zijn (enkel bij Cubase heb je een dongle nodig die 25 euro ofzo kost)
djmstr223    posted on 05-11-2011 15:52
Poster: Unidentified
Daarom bestaan er dus demo's, die in de meeste gevallen gratis zijn (enkel bij Cubase heb je een dongle nodig die 25 euro ofzo kost)

dat klopt, maar wat maakt het uit als je een torrent gebruikt. zolang je nog geen releases hebt boeit het volgens mij niet veel.
www.bramvanbergen.nl
Toppertje    posted on 05-11-2011 18:28
Het blijft illegaal, maar niemand op dit forum is van de politie.

En laten we nou niet doen alsof het niet gebeurd.

Uiteindelijk de mensen die serieus ermee aan de slag gaan, hebben liever een gekochte versie.
Voor mij was het de stabiliteit en voor het updaten zonder te veel gedoe.

En alsof een demo, waarin je niet een je projecten kan opslaan, bepaald of je dat wilt kopen.

Zou zonde zijn om een paar 100 euro te besteden aan iets dat je na 3 maanden vervangt.

En daarnaast, illegaal downloaden van software is bij wet verboden en is dus eigen risico.

Dus laten wij ons gewoon gedragen als normale mensen en niet alsof we de wet handhaven.

Ik snap dat het als bedrijf klote is als mensen je product kopie?ren, maar aangezien hier niemand werkt bij een soort gelijk bedrijf, hoeven we iemand niet te veroordelen hier.

Larsz    posted on 05-11-2011 18:41
Poster: Toppertje
Het blijft illegaal, maar niemand op dit forum is van de politie.

En laten we nou niet doen alsof het niet gebeurd.

Uiteindelijk de mensen die serieus ermee aan de slag gaan, hebben liever een gekochte versie.
Voor mij was het de stabiliteit en voor het updaten zonder te veel gedoe.

En alsof een demo, waarin je niet een je projecten kan opslaan, bepaald of je dat wilt kopen.

Zou zonde zijn om een paar 100 euro te besteden aan iets dat je na 3 maanden vervangt.

En daarnaast, illegaal downloaden van software is bij wet verboden en is dus eigen risico.

Dus laten wij ons gewoon gedragen als normale mensen en niet alsof we de wet handhaven.

Ik snap dat het als bedrijf klote is als mensen je product kopie?ren, maar aangezien hier niemand werkt bij een soort gelijk bedrijf, hoeven we iemand niet te veroordelen hier.

Downloaden van software is gewoon toegestaan mits voor evaluatiegebruik. Je mag dus niks opslaan of renderen, of buiten huiselijke kringen tentoonstellen/laten horen.
Toppertje    posted on 05-11-2011 20:01
Waarom zou je via een torrent een demo binnenhalen? Terwijl de demo gewoon op de site van de ontwikkelaar staat? Als je goed leest, begrijp je dat het onderwerp gaat over het bewust downloaden van een illegaal programma om geen geld uit te geven aan een legale versie.?

Iedereen heeft de mogelijkheid, alleen je moet het zelf weten.
En in Nederland is het geen probleem, want de controle is er niet.

Dus voor dance2mix een geheel vrije keuze.

This is an old Topic

No new postings for 5.046 days.
 Post CommentThat would be 168.2 months
or a whopping 13.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

240 Users online: 149 Guests (91 Unknown)
Pages generated today : 79.344
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.876.381