In-Ears vs. Headphone (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

niiicola    posted on 26-10-2011 18:07
Hoi allemaal,

Ik las net een topic waar een beetje een discussie begon te ontstaan of je nou beter In Ears kan nemen of beter een koptelefoon. Ik ben hier zelf ook erg benieuwd naar! Graag jullie meningen/ervaringen!
Gewoon.

What do you think about In-Ears vs. Headphone ??

Vote :   

PhonoGraaf    posted on 26-10-2011 18:25
Allebij top, hangt ervan af waar je voorkeur ligt en wat je eisen zijn.
Effix    posted on 26-10-2011 18:28
1 member likes this  ik persoonlijk draai met koptelefoon, maar volgens mij heb je aan een goed stel in-ears ook heel wat !!
Djm-350 commin' !!
Winston    posted on 26-10-2011 19:09
Waar muziek erg luid is en je lang draait in-ears.

Waar muziek op 'beschaafd' volume draait, headphones.

In-ears voor gehoorbescherming.

Headphone voor comfort, hoef je niet continu op of in je oor te hebben, en zit je minder vast en gevangen aan je mixer.?

Qua geluidskwaliteit wint de in-ear het altijd, op zijn best gelijkstand.
Tic Toc
youngbeatsz    posted on 26-10-2011 19:09
mijn mening: ik heb de in-ears en de studioheadphone van beats by dr dre, en ik gebruik ze beiden, is te zien hoe ik me voel aan mn oren.. (klinkt raar) maar soms heb je een enorme druk op je oren en dan vind ik een headphone minder makkelijk. een opzetbare plug is in dit geval wel handig Winking my eye
Gery    posted on 26-10-2011 19:44
Ik heb de professionele variphone (op maat gemaakte) in-ears, ik zou niet meer zonder kunnen.

perfect afgesloten van luide omgevingen
geen last van slechte monitors met te veel hoge tonen (slechte installaties komen helaas nog teveel voor)
luistervolume ?'super stil' en toch nog deftig kunnen mixen
beter geluidsweergave als oordopjes + koptelefoon erboven?

mijn oren zijn mij veel waard, 't is pas met in-ears dat je echt volledig je gehoor goed kan beschermen Happy, laughing
oordopjes aandoen om vervolgens de monitor luider te zetten is niet echt een effectieve oplossing..

eerste keren was het wel beetje aanpassen, maar nu ik het gewoon ben kan ik echt niet meer zonder!
DJ - Producer
Ywe    posted on 26-10-2011 19:50
Is al heel veel over gezegd. Maar ik gebruik beide, thuis headphone, en in clubs in ears.
youngbeatsz    posted on 26-10-2011 23:26
in-ears beschadigen u oren ook meen ik me te herinneren van een spreker lang geleden
Ywe    posted on 26-10-2011 23:28
Tuurlijk, ligt er zelf aan hoe hard je het zet. Maar omdat ze beter isoleren dan headphones (en dan heb ik op maat gemaakte) hoeft het minder hard
ArTy    posted on 27-10-2011 09:46
Ik heb ook een tijdje aan in-ears gedacht, maar ik draai veel in danscaf? en kleine discotheken en dan vind ik het toch wel erg fijn om dat ding af en toe van me kop te hebben om met personeel, klanten en mede DJ's te lullen. Ik weet zelf niet of je goed kan communiceren als je in-ears in hebt dus heb de stap (nog) niet durven nemen en gewoon een nieuwe koptelefoon aangeschaft. Ook draai ik regelmatig samen met een andere DJ en dan lijken me in-ears ook niet echt fijn, dan moet je steeds die plug weer uit de mixer trekken als de ander gaat mixen. Nu geef ik mijn koptelefoon gewoon even af..

Ik denk dus dat in-ears voor mij persoonlijk (nog) niet handig zijn..
RenéKuppens    posted on 27-10-2011 09:51
.

Ik heb eerst een tijd gedraaid met HP.
Werkt prima maar ik ging meer draaien en kreeg te vaak een piep in mijn oren.

Vervolgens ben ik filterz gaan gebruiken onder mijn HP.
Dit is goed voor je oren maar ik werd niet goed van het lage gedreun in mijn oren omdat er stiekem
toch heel veel mid en hi weg genomen wordt door de filterz.

Daarna heb ik Sure slc3 gehaald en problem sovled.
Grootste nadeel aan in-Ear is dat je de zaal haast niet hoort...
User edit by RenéKuppens on 27-10-2011 @ 09:51:32 (2%)
niiicola    posted on 27-10-2011 13:15
Ik heb nog even rond gekeken en ik denk toch dat ik In-ears ga kopen. Tussen de 200 en 300 euro. Maar nu ben ik aan het twijfelen tussen de Sennheiser IE8, de Shure SE425 en de Sony MDR-7550. Welke kan ik het beste nemen. Ik draai vooral verschillende soorten house en hardstyle.
Gewoon.
Bootstrap    posted on 27-10-2011 13:38
Ik heb de stap naar in-ears nog niet durven maken. Omdat ik altijd samen met iemand draai wil ik goed kunnen communiceren en makkelijk kunnen wisselen van plek. Mijn oplossing om mijn oren te beschermen is om mijn Sennheiser HD25 te gebruiken icm Elacin ER15 oordoppen. Op die manier kan ik mijn headphone hard genoeg zetten om het zaalgeluid te overstemmen maar tegelijkertijd geen of weinig gehoorschade oplopen door de oordoppen met 15dB demping in te doen.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
niiicola    posted on 27-10-2011 16:27
Ik heb even met een Bax medewerker gechat, en blijkbaar is de Monster Turbine Pro Koper het beste voor me.
Gewoon.
Sandr    posted on 27-10-2011 17:14
Ik zelf heb een setje Shure SE425, erg over te spreken en voordeel is dat de kabel over de oren wegloopt zodat de kabels niet aan je oortjes hangen....
Play that funky music white boy....
niiicola    posted on 27-10-2011 18:58
Maar ik hoorde dat ze een beetje tegenvallen met de bass, klopt dat?
Gewoon.
Gery    posted on 27-10-2011 21:51
elk geluid beschadigd je gehoor.. of het nu van koptelefoon komt, in ears of monitor speaker.
de regel is ongeveer alsvolgt, je kan 8 uur blootstelling aan 80db verdragen zonder schade.

Per 3db dat het volume luider wordt, verdubbelt de geluidsdruk en dus halveert de blootstellingstijd.
Aan 95db kan je dus maximum een kwartier luisteren zonder schade.

Stel dat je in een club draait waar het zaalvolume 95db bedraagd.
Je draagt oordopjes van -15db

Je koptelefoon doet daar dan nog eens 10db bij om confortabel voor te beluisteren.

volume in je oren is dus 90db, aan dit volume mag je ongeveer drie kwartier luisteren
zonder schade..

Mijn in ears hebben een demping van -26db

onder dezelfde omstandigheden is het basis volume in mijn oren dan 69db.
Gezien je basisvolume meer als 3 keer zo zacht is ivm het oordoppen scenario,
hoef je je in ears maar een 6 tal db extra te laten produceren.

totaal volume is dus 75db. ?waar je langer als 8u mag naar luisteren zonder schade.

Als je ?cht je oren wil beschermen is dit de enige oplossing.?

Ik vind het trouwens een voordeel dat als mensen tegen je komen lullen je hen
makkelijker kan negeren terwijl ja aan het mixen bent. niks zo irritant als iemand
die je de grootste nonsense komt vragen terwijl je aan het mixen bent.

Als je echt met iemand wil spreken kan je het volume natuurlijk gewoon uit zetten
en dan kan je zeker iemand verstaan. Happy, laughing

verder raad ik wel op maat gemaakte in ears aan, die sluiten beter af en zullen
mogelijks je oren echt optimaal beschermen Happy, laughing
DJ - Producer
MichaelMiller    posted on 27-10-2011 22:22
Bedankt voor de goede post Gery,
hier hebben mensen wat aan..!
www.facebook.com/michaelmillerofficial
__MauMau__    posted on 27-10-2011 22:50
Idd! dit is nou lekker concrete info waar je wat aan hebt!
Ik wist dit zelf niet dus bedankt voor de post Gery!
Estacy    posted on 27-10-2011 23:35
Poster: Gery

Stel dat je in een club draait waar het zaalvolume 95db bedraagd.

ik denk dat 110 meer re?el is :p

vraagje: heb jij problemen met duizeligheid na t draaien? als ik in-ear oordopjes (gewoon voor de mp3) indoe en een beetje loop voel ik me vrij snel duizelig. omdat je niks meer van buiten hoort gaat je evenwicht naar de kl*te (bij sommige althans) geen last van?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Sandr    posted on 27-10-2011 23:51
Poster: niiicola
Maar ik hoorde dat ze een beetje tegenvallen met de bass, klopt dat?

Er zit geen extreme bass in, maar om te mixen heb ik dat zeker niet nodig en als ik niet mix speel ik meestal ook niks af, dit geeft toch even een bepaalde rust in je hoofd....

Ik was eerst ook van plan om in ears op maat te laten maken, ben nu echter aan het twijfelen omdat ik door mijn werk eigenlijk steeds minder ga draaien weet ik niet of ik het nog de moeite vind....

Play that funky music white boy....
Mod edit by Sandr on 27-10-2011 23:52 (69%)
Gery    posted on 28-10-2011 00:50
Poster: Estacy
ik denk dat 110 meer re?el is :p

vraagje: heb jij problemen met duizeligheid na t draaien? als ik in-ear oordopjes (gewoon voor de mp3) indoe en een beetje loop voel ik me vrij snel duizelig. omdat je niks meer van buiten hoort gaat je evenwicht naar de kl*te (bij sommige althans) geen last van?

waarschijnlijk.. daarom dat de uitkomt mogelijk nog slechter is voor je gehoor,
kan je maar beter maximaal beschermen Happy, laughing

Ik ging uit van gemiddeld 95 in danscafe's eigenlijk.

geen idee wat duizeligheid betreft, heb ze nog nooit gebruikt om mee te gaan lopen.
tot nu toe enkel om te draaien en het gras af te rijden. ? toch nog niet gewaar geworden.

ik gebruik deze:?http://variphone.com/nl/in-ear-monitors/elite-series/es5

en als ik aan het draaien ben heb ik nog als extra sennheiser hzr 62?accesoire:?
sennheiser hzr 62

zeer handig voor split cue op pioneer mengpanelen indien de master vrij zacht staat!
DJ - Producer
niiicola    posted on 28-10-2011 22:32
Neee, ik ben weer aan het twijfelen!!!
Wie kan er even duidelijk op een rijtje de plus- en minpunten zetten voor in-ears en hp's??
Gewoon.
Larsz    posted on 29-10-2011 12:32
Poster: niiicola
Neee, ik ben weer aan het twijfelen!!!
Wie kan er even duidelijk op een rijtje de plus- en minpunten zetten voor in-ears en hp's??

Ik denk dat dit echt een kwestie van voorkeur is, als jij al heel lang met HP draait zal het zeker wennen zijn om met in-ears te gaan draaien.

Als je in-ears wilt gebruiken moet je wel goede hebben, die goed afsluiten en comfortabel zitten. Dan kijk je al snel naar op-maat gemaakte, die al snel heel wat kosten. Voordeel van in-ears is dat je haar niet de war gaat Happy, laughing
Gery    posted on 29-10-2011 18:03
1 member likes this  PRO

- zachter geluidsniveau, beter voor de oren
- minder last van omgevings geluid
- preciezere geluidsweergave dan door een HP en oordopjes
- meer bewegingsvrijheid achter de decks
- geen warme, zweterige HP op je kop

CONTRA

- minder voeling met de ambiance en het publiek
- indien je niet op een goed (pioneer) mengpaneel draait zonder split/cue is het moeilijker om mixen
- aan en uit doen gaat niet altijd even vlot.
- je hoort het zaalvolume niet (moeilijk om goed volume af te stellen in begin van de avond)
- Als je een foutje maakt zoals de crossfader niet goed zetten ofzo kan het zijn dat je dit niet door hebt.
DJ - Producer
MichaelMiller    posted on 30-10-2011 00:04
@Gery Top! Daarom ga ik voor HP! (voorlopig........)
www.facebook.com/michaelmillerofficial
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

83 Users online: 9 Guests (74 Unknown)
Pages generated today : 10.026
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.796.772