CDJ2000's Firmware 4.04 / 4.05 issues?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

BtM909    posted on 30-09-2011 01:30
Peeps, volgende is mijn setup:
2x CDJ2000's
1x USB stick
1x netwerkkabel direct connected met de spelers

ik heb de 4.04 en de kort daarop verschenen 4.05 geinstalleerd. Sinds dat moment is het echt drama met de spelers. Ik maak veel cue-punten on-the-fly en die sla ik dan ook direct op. Zowel op Player 1 als Player 2.

Na ongeveer 5 minuten locken de spelers 1 voor 1 en dat is dus elke keer tijdens zo'n schrijfactie. Eerst gaat speler 1 locken (waar de USB ook inzit), stopt het afspelen van de track. Speler 2 is dan nog 10-15 seconden aanspreekbaar totdat die ook volledig lockt.

Grap is dat ik het kan reproduceren. Heb het inmiddels ook met een andere CDJ getest. Pre 4.04 gaat altijd goed; na de upgrade gaat het problemen opleveren.

Iemand dit al vaker gezien? Ik heb al creatief lopen Googlen, maar kom dit probleem eigenlijk nergens tegen Cool

What do you think about CDJ2000's Firmware 4.04 / 4.05 issues? ??

Vote :   

Lead    posted on 30-09-2011 21:49
Hi BtM909,

Als het reproduceerbaar is, zou ik wel geinterreseerd zijn in een filmpje ervan. Ik kan het dan wel doorsturen om te kijken of ik iets kan vinden. Ik het er nog niet eerder van gehoord in ieder geval dus heb er nog geen ervaring mee.

Als deck 1 (met usb) vast loopt kan het dat player 2 nog zo'n 15 seconden door gaat, dat is het buffer geheugen wat hij dan nog een keer leeg kan spelen. Een heel stuk verder spoelen is in die 15 seconden maar deels mogelijk denk ik.

Gooi het filmpje (als mogelijk) even via wetranfer naar me toe (niet via Youtube oid), stuur me even een PM dan kan ik je een mail adres sturen.
Let the BASS be louder
BtM909    posted on 01-10-2011 02:11
No problem Happy, laughing

Zal ff creatief aan de slag. Heb nog wat andere dingetjes, maar dat hoor je dan ook!
Yorick    posted on 03-10-2011 16:23
Wat voor USB stick gebruik je?
Denk namelijk dat de Lees & Schrijf snelheid te langzaam is.
Had dit probleem, toen ik een ''merk'' usb stick er in deed had ik nergens problemen mee.
djcanta    posted on 04-10-2011 14:24
De grootte van de USB-stick is ook van belang; bij een USB-stick van bijv. 64GB zal je meer problemen ondervinden dan bij een USB-stick van bijv. 4 GB. En heb je alleen muziek op je USB-device staan wat met REKORDBOX is voorbereid? Als je meerdere bestanden op je stick hebt staan, bijv. PDF, EXCEL / WORD, ZIP-jes / EXE-bestanden.. verzin 't maar; daar wordt je stick niet beter op. Een schone stick / schijf gebruiken voor je muziek is altijd 't beste.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
BtM909    posted on 07-10-2011 02:13
Poster: Lead
Hi BtM909,

Als het reproduceerbaar is, zou ik wel geinterreseerd zijn in een filmpje ervan. Ik kan het dan wel doorsturen om te kijken of ik iets kan vinden. Ik het er nog niet eerder van gehoord in ieder geval dus heb er nog geen ervaring mee.

Heb inmiddels twee filmpjes, zal ze morgen even van m'n camera afhalen en wetransferen. Het probleem begint zich (gelukkig) ook bij meerdere gebruikers voor te doen. Zal je daar sowieso alvast een PM van sturen Happy, laughing

Poster: Yorick
Wat voor USB stick gebruik je?
Denk namelijk dat de Lees & Schrijf snelheid te langzaam is.
Had dit probleem, toen ik een ''merk'' usb stick er in deed had ik nergens problemen mee.

Poster: djcanta
De grootte van de USB-stick is ook van belang; bij een USB-stick van bijv. 64GB zal je meer problemen ondervinden dan bij een USB-stick van bijv. 4 GB. En heb je alleen muziek op je USB-device staan wat met REKORDBOX is voorbereid? Als je meerdere bestanden op je stick hebt staan, bijv. PDF, EXCEL / WORD, ZIP-jes / EXE-bestanden.. verzin 't maar; daar wordt je stick niet beter op. Een schone stick / schijf gebruiken voor je muziek is altijd 't beste.

Bedankt voor het meedenken, maar ik gaf al in m'n startpost aan dat het probleem reproduceerbaar is en vanaf 4.05 problemen geeft. De test is uitgevoerd op brand new spelers en direct na de update onstaat het probleem. Voor de liefhebbers: ik gebruik een 64GB Corsair Survivor GTR stick die alleen RekordBox bestanden bevat en alleen voor mijn muziek wordt gebruikt. Wat ik ook niet heb vermeld in de startpost is dat ik dit met elke mp3 en elke USB stick heb.

User edit by BtM909 on 07-10-2011 @ 02:17:53 (2%)
Larsz    posted on 07-10-2011 08:12
Misschien is er een schrijffout geweest in het geheugen van je CDJ, heb je al geprobeerd down te graden naar 4.04 en dan weer up te graden naar 4.05?
Yorick    posted on 07-10-2011 10:26
Misschien kan je het filmpje ook hier posten..
Kunnen we mee kijken wat het eventueel zou kunnen zijn..
BtM909    posted on 07-10-2011 18:05
Poster: Larsz
Misschien is er een schrijffout geweest in het geheugen van je CDJ, heb je al geprobeerd down te graden naar 4.04 en dan weer up te graden naar 4.05?

Met de officiele firmware releases kan je niet downgraden Smile

Poster: Yorick
Misschien kan je het filmpje ook hier posten..
Kunnen we mee kijken wat het eventueel zou kunnen zijn..

Ik wacht eerst Lead z'n reactie af... Hij vroeg om dat even via PM's te doen. Ik ben niet de enige, want er zijn inmiddels al wat filmpjes op YT beland met hetzelfde probleem.
User edit by BtM909 on 07-10-2011 @ 19:52:19 (3%)
BtM909    posted on 13-10-2011 20:50
Lead toevallig al tijd gehad om naar m'n PM's te kijken?

This is an old Topic

No new postings for 4.960 days.
 Post CommentThat would be 165.3 months
or a whopping 13.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

196 Users online: 23 Guests (173 Unknown)
Pages generated today : 52.076
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.725.028