Voor het eerst draaien samen met Jorrit.
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

RoyBeware    posted on 12-01-2006 20:13
Hallo.

Ik moet samen met Jorrit op een Hardcore party gaan draaie.

Eerst zou ik het alleen doen, maar Jorrit wouw graag mee doen. en ik ben er wel blij mee, want ben nog een beginner.

Ik mix meestal Trance. Dat lukt me al vind ik het zelf heel goed te mixen.

Maar hebben jullie tips met Hardcore mixen? Ik heb het al een paar keer geprobeerd, maar lukt me nog niet zo erg. Het is 18 Feb. '06.

Omdat de beat ook erg snel gaat.

Ik heb ook nummers van 145 BPM is dast dan Hardstyle of kan dat ook Hardcore zijn? Want sommige zijn weer 170 BPM.

En het word me aan geraden om ZONDER BPM te mixen.

Maar dat lukt me al goed met trance, maar met hardcore niet.

Is het dan erg als ik het op die avond wel MET BPM doe?

Graag tips....

What do you think about Voor het eerst draaien samen met Jorrit. ??

Vote :   

trance    posted on 12-01-2006 20:21
mischien een rare vraag maar: je zegt dat je gaat mixen of bezig bent met mixen?
hoe wil je dan in godsnaam mixen zonder bpmConfused dat kan niet

want je kunt geen 2 nummers netjes in elkaar laten vloeien als je pitch niet gelijk is (dus allebeide nr's exact dezelfde snelheid hebben)... wat je wel kan doen is gewoon faderknippen, lijkt me voor jou het makkelijkste.

succes 18 feb 06
Dj_T.im    posted on 12-01-2006 20:31
ik denk dat hij bedoelt zonder beatcounter
Nvie    posted on 12-01-2006 20:32
Of in stilte mixen... een stukkie waar geen echte beats lopen...
Lead    posted on 12-01-2006 20:48
Ik denk ook dat hij beatcounter bedoeld. Lijkt me sowieso moeilijker om het met de beatcounter strak te zetten dan gewoon het de hoofdtelefoon.

Van 145 kun je nooit naar 170 draaien, dat verschil is te groot. Ik denk dat veel te groot is om te mixen, dat moet je wel doorstarten...
Let the BASS be louder
djmamo    posted on 12-01-2006 20:50
nee bij een break moment van de plaat... als je weet wanner dat moment is dan switch je subtiel de plaat door... maar bij hardcore is het wel gevaarlijk omdat meestal in die stukken de vetste stukken zitten dus die dingen die het publiek op zwepen......

of jelaat gewoon heel je plaat aflopen, of je probeert gewoon te mixen
www.moonentertainment.nl
Gupy    posted on 12-01-2006 21:00
Speel op safe...zeker als je de platen niet door en door kent.

Uit laten draaien totdat de beats bijna "kaal" beginnen te worden, dan pas de volgende er in.
Wat ik ook wel eens gedaan heb....en ik draai alleen Hardstyle als ik het vooraf niet weet....is op 3/4 van de plaat de volgende beatmachen en  die er lekker tussendoor vogelen met de x-fader of kanaal-fader. Dit laatste gaat wel snel vervelen.
Leon    posted on 12-01-2006 21:27
Hardstyle kun je eigenlijk mixen op 2 manieren.
Of via een overgang (dan de beat wegdraaien, dan mid of top etc) of via het hak en zaag gebeuren, dus op de goeie momenten de faders op en neer gooien

Bij hardcore wordt het meeste het hakken en zaag werk gebruikt. Als de 1 is gedaan wordt op een goed moment de ander erin gegooid. en wordt weer een soort nieuwe zwengel aan de beat gegeven zodat het lekker door ramt. Althans zo doe ik het
djreino    posted on 13-01-2006 14:03
gewoon veel oefenen en vanzelf gaat het beter.

succes op met dat feest
EclipX    posted on 13-01-2006 14:07
Zoek gewoon platen waar het begin zonder beats is, zoals een soort van intro, dan laat je terwijl het andere liedje speelt, die track spelen zodat je de intro hoort, en laat langzaam de fader van 't liedje dat op 't einde loopt stoppen.
trance    posted on 13-01-2006 15:10
Poster: EclipX
Zoek gewoon platen waar het begin zonder beats is, zoals een soort van intro, dan laat je terwijl het andere liedje speelt, die track spelen zodat je de intro hoort, en laat langzaam de fader van 't liedje dat op 't einde loopt stoppen.

dan nog moet je zorgen dat je deze 2 platen goed gepitcht hebt want als de enen sneller als de ander loopt, kom je niet uit qua maat. dan begint het nieuwe nr bijv: veel later op eerder dan gepland.
Basrose    posted on 13-01-2006 15:11
als je voor de eerste x hardcore draait moet je idd wennen aan het tempo... Ik zou proberen van te voren eerst een paar setjes te draaien dat je een beetje de feeling krijgt van een veel hogere bpm dan dat je gewend bent... En anders kom ik je wel helpen op t feesie :D
djmamo    posted on 13-01-2006 15:16
Poster: Leon

Bij hardcore wordt het meeste het hakken en zaag werk gebruikt. Als de 1 is gedaan wordt op een goed moment de ander erin gegooid. en wordt weer een soort nieuwe zwengel aan de beat gegeven zodat het lekker door ramt. Althans zo doe ik het

ja zo doe jij het maar dat wil niet zeggen dat het dan ook juist is...

meestal draai je de bas op het juiste moment weg en draai je de andere bas erin... en dan krijg je die klap van een andere bas.. dat wil niet zeggen dat het hak en zaag werk is....

bij hak en zaag werk heb je het over het algemeen bij apres-ski.. omdat daar de bpm's erg verschillen en dan gooi je op het juiste moment je plaat erin en schuif je de andere weg (snel) dat is hak en zaag werk (wanneer je je pitch niet gebruikt)

bij hardcore zou je toch nog moeten pitche of gewoon in de breek met de breek van een andere plaat beginnen

www.moonentertainment.nl
User edit by djmamo on 13-01-2006 @ 15:20:38 (100%)
EclipX    posted on 13-01-2006 17:51
Poster: DJ-BasRose
als je voor de eerste x hardcore draait moet je idd wennen aan het tempo... Ik zou proberen van te voren eerst een paar setjes te draaien dat je een beetje de feeling krijgt van een veel hogere bpm dan dat je gewend bent... En anders kom ik je wel helpen op t feesie :D

Ja, maar je hebt ook zoiets als voorbeluisteren he Happy, laughing
Basrose    posted on 13-01-2006 18:13
jah dat weet ik maar tis toch ff anders voor je gevoel of je nou op de 140 draait normaal en dan opeens 170 moet gaan draaien..
RoyBeware    posted on 13-01-2006 18:14
Poster: trance
mischien een rare vraag maar: je zegt dat je gaat mixen of bezig bent met mixen?
hoe wil je dan in godsnaam mixen zonder bpmConfused dat kan niet

want je kunt geen 2 nummers netjes in elkaar laten vloeien als je pitch niet gelijk is (dus allebeide nr's exact dezelfde snelheid hebben)... wat je wel kan doen is gewoon faderknippen, lijkt me voor jou het makkelijkste.

succes 18 feb 06

Kijk, ik bedoel niet ZONDEr BPM mixe, maar Jorrit zei dat ik zonder BPM moet mixen. Dus op gevoel. Dat dat het besten is. Maja ben al vlink aan het oefenen.

alleen bij trance wilt het lukken zonder naar de BPM te kijken en dan gelijk te trekken. Maar ik doe het maar op de avond zelf MET BPM...

En ik wil ook niet nummers van 145 BPM met 170 BPM mixen, maar ik vroeg me af of nummers van 145 BPM ook hardcore nummers kenne zijn.....?

User edit by RoyBeware on 13-01-2006 @ 18:16:07 (20%)
DjCheng    posted on 13-01-2006 18:22
Ik weet ni echt hoe het met Hardcore zit maar bij Hip Hop bijvoorbeeld kan dat uitlopen van 80 tot 130

House daarentegen is meer 120-130 (bij mij toch ) (meer 125-130 eigenlijk)
Lukaz    posted on 13-01-2006 18:38
hardcore kan heel goed 145 bpm zijn Happy, laughing maakt niet zo veel uit hoe snel ze gaan en als je het over 170  bpm  hebt misschien bedoel je ook wel terror in plaats van hardcoreHappy, laughing  hardcore mix ik puur op gevoel niet alleen de bpm gelijk zetten op gevoel maar ook als ik denk nu is het genoeg van die plaat dan kill ik hem meteen.. (wel op een gepast moment natuurlijk) vaak heb je dan niet door dat er dan al een andere plaat speelt,,
Leon    posted on 13-01-2006 20:47
Poster: djmamo

ja zo doe jij het maar dat wil niet zeggen dat het dan ook juist is...

meestal draai je de bas op het juiste moment weg en draai je de andere bas erin... en dan krijg je die klap van een andere bas.. dat wil niet zeggen dat het hak en zaag werk is....

bij hak en zaag werk heb je het over het algemeen bij apres-ski.. omdat daar de bpm's erg verschillen en dan gooi je op het juiste moment je plaat erin en schuif je de andere weg (snel) dat is hak en zaag werk (wanneer je je pitch niet gebruikt)

bij hardcore zou je toch nog moeten pitche of gewoon in de breek met de breek van een andere plaat beginnen

Nou hoeft niet altijd, ik mix vooral de hardstyle met de ene beat weg en de ander erin.
Als ik op hardcore party's kom let ik er wel eens op en vaker hoor je die ene plaat helemaal niet meer terug.
Dus hoeft niet alleen maar apres ski te zijn hoor
Leon    posted on 13-01-2006 20:50
Poster: TheTapDanceR
hardcore kan heel goed 145 bpm zijn Happy, laughing maakt niet zo veel uit hoe snel ze gaan en als je het over 170 bpm hebt misschien bedoel je ook wel terror in plaats van hardcoreHappy, laughing hardcore mix ik puur op gevoel niet alleen de bpm gelijk zetten op gevoel maar ook als ik denk nu is het genoeg van die plaat dan kill ik hem meteen.. (wel op een gepast moment natuurlijk) vaak heb je dan niet door dat er dan al een andere plaat speelt,,

nou je ziet ze wel vaker hakken op 145 bpm, maar meestal is het nog altijd hardstyle. Maar vanaf 155 ongeveer zit je wel al heel langzaam op de goeie weg
RoyBeware    posted on 14-01-2006 10:40
Oke, bedankt voor de tips.

This is an old Topic

No new postings for 7.060 days.
 Post CommentThat would be 235.3 months
or a whopping 19.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

121 Users online: 19 Guests (102 Unknown)
Pages generated today : 30.726
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.839.185