Poster: EclipX
Zoek gewoon platen waar het begin zonder beats is, zoals een soort van intro, dan laat je terwijl het andere liedje speelt, die track spelen zodat je de intro hoort, en laat langzaam de fader van 't liedje dat op 't einde loopt stoppen.
Poster: Leon
Bij hardcore wordt het meeste het hakken en zaag werk gebruikt. Als de 1 is gedaan wordt op een goed moment de ander erin gegooid. en wordt weer een soort nieuwe zwengel aan de beat gegeven zodat het lekker door ramt. Althans zo doe ik het
Poster: DJ-BasRose
als je voor de eerste x hardcore draait moet je idd wennen aan het tempo... Ik zou proberen van te voren eerst een paar setjes te draaien dat je een beetje de feeling krijgt van een veel hogere bpm dan dat je gewend bent... En anders kom ik je wel helpen op t feesie :D
Poster: trance
mischien een rare vraag maar: je zegt dat je gaat mixen of bezig bent met mixen?
hoe wil je dan in godsnaam mixen zonder bpmdat kan niet
want je kunt geen 2 nummers netjes in elkaar laten vloeien als je pitch niet gelijk is (dus allebeide nr's exact dezelfde snelheid hebben)... wat je wel kan doen is gewoon faderknippen, lijkt me voor jou het makkelijkste.
succes 18 feb 06
Poster: djmamo
ja zo doe jij het maar dat wil niet zeggen dat het dan ook juist is...
meestal draai je de bas op het juiste moment weg en draai je de andere bas erin... en dan krijg je die klap van een andere bas.. dat wil niet zeggen dat het hak en zaag werk is....
bij hak en zaag werk heb je het over het algemeen bij apres-ski.. omdat daar de bpm's erg verschillen en dan gooi je op het juiste moment je plaat erin en schuif je de andere weg (snel) dat is hak en zaag werk (wanneer je je pitch niet gebruikt)
bij hardcore zou je toch nog moeten pitche of gewoon in de breek met de breek van een andere plaat beginnen
Poster: TheTapDanceR
hardcore kan heel goed 145 bpm zijnmaakt niet zo veel uit hoe snel ze gaan en als je het over 170 bpm hebt misschien bedoel je ook wel terror in plaats van hardcore
hardcore mix ik puur op gevoel niet alleen de bpm gelijk zetten op gevoel maar ook als ik denk nu is het genoeg van die plaat dan kill ik hem meteen.. (wel op een gepast moment natuurlijk) vaak heb je dan niet door dat er dan al een andere plaat speelt,,
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.