Poster: Laidback
Je kan je Iphone gewoon koppelen.
Hij zal dan vragen of je je aankopen van je itunes account over wilt zetten.
pas wel op, als je met een nieuwe itunes op SYNC of APPLY drukt dan is je iphone kwa muziek en films helemaal leeg!
persoonlijke tip:
Maak per muziek album een Playlist in Itunes aan.
doe dit alvorens je de Iphone voor het eerst synct.
hierna is het heerlijk overzichtelijk, omdat je in het iphone menu zelf kunt kiezen welke afspeel lijsten je wilt overzetten.
de HDD,
als je de HD alleen op mac gebruikt en ook echt alleen op mac dan kan je het beste op MAC OS extended (journaled) doen.
Gebruik je em ook op windows machines dan gewoon MS dos FAT formatten, issie wel wat slomer.
Ik heb er gelukkig niet veel muziek of video's opgezet, niet op m'n iphone, noch in itunes, maar er staan wel wat betaalde artikelen via itunes op, zoals muziek, maar meeste zijn apps en eigen gemaakte foto's.
Je zegt, maak een playlist aan per album in itunes, maar heb ook vele singles gekocht en gedownload, wat doe ik hier mee dan, ook een playlist/nr ? ?En die playlisten, toch aanmaken in itunes op de Macbook he, toch niet op m'n iphone, of wel ?
M'n externe HD is al gebruikt geweest, voor m'n oude ibook, nooit met een windows pc/laptop, en zal nu ook enkel gebruikt worden voor m'n Mac. Maar kan m'n Intel Mac die data van de G4 ibook wel lezen ?
Mijn vragen zijn precies van een Mac analfabeet, maar ik wil vanaf het eerste moment goed organiseren, sorteren en documenteren, zodat ik alles makkelijk terug vind.