Playlist's in Itunes voor gebruik dj softwar
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Tekhead    posted on 17-09-2011 17:20
Hoi dj's,?

Ongelooflijk maar Waar !

Ik heb besloten van weldra ook software aan te schaffen als aanvulling, niet vervanging, van huidige set-up en wil itunes gebruiken om muziek naar software te exporteren. Om het ineens goed te doen, dacht ik, om aan elke CD/LP/EP die je importeert of toevoegd in itunes een eigen playlist te geven, maar wat moet ik dan doen met mixen en single tracks, hoe sorteer ik die het best zodat de software en eventuele controller(s) ook hen meteen herkend ??

Ik wil het ineens goed en juist doen zodat ik geen gezeik en extra werk heb achteraf.
THX
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
User edit by Tekhead on 05-11-2011 @ 23:39:42 (27%)

What do you think about Playlist's in Itunes voor gebruik dj softwar ??

Vote :   

Laidback    posted on 17-09-2011 18:01
Je kan je Iphone gewoon koppelen.
Hij zal dan vragen of je je aankopen van je itunes account over wilt zetten.

pas wel op, als je met een nieuwe itunes op SYNC of APPLY drukt dan is je iphone kwa muziek en films helemaal leeg!

persoonlijke tip:

Maak per muziek album een Playlist in Itunes aan.
doe dit alvorens je de Iphone voor het eerst synct.
hierna is het heerlijk overzichtelijk, omdat je in het iphone menu zelf kunt kiezen welke afspeel lijsten je wilt overzetten.

de HDD,

als je de HD alleen op mac gebruikt en ook echt alleen op mac dan kan je het beste op MAC OS extended (journaled) doen.

Gebruik je em ook op windows machines dan gewoon MS dos FAT formatten, issie wel wat slomer.
User edit by Laidback on 17-09-2011 @ 18:02:54 (52%)
DJ_OB    posted on 17-09-2011 18:35
Als je je iphone koppelt gaat het volgens mij niet automatisch goed toch?

Hij zal hem toch eerst moeten formatteren naar mac formaat? Zo ging dat vroeger in ieder geval.

Maargoed maakt niet uit. Kun je prima doen alleen zal hij dan wel alle muziek e.d. die op je iphone staat verwijderen zodat hij daarna met de bibliotheek van je mac kan synchroniseren.?

succes Winking my eye
Tekhead    posted on 17-09-2011 23:26
Poster: Laidback
Je kan je Iphone gewoon koppelen.
Hij zal dan vragen of je je aankopen van je itunes account over wilt zetten.

pas wel op, als je met een nieuwe itunes op SYNC of APPLY drukt dan is je iphone kwa muziek en films helemaal leeg!

persoonlijke tip:

Maak per muziek album een Playlist in Itunes aan.
doe dit alvorens je de Iphone voor het eerst synct.
hierna is het heerlijk overzichtelijk, omdat je in het iphone menu zelf kunt kiezen welke afspeel lijsten je wilt overzetten.

de HDD,

als je de HD alleen op mac gebruikt en ook echt alleen op mac dan kan je het beste op MAC OS extended (journaled) doen.

Gebruik je em ook op windows machines dan gewoon MS dos FAT formatten, issie wel wat slomer.

Ik heb er gelukkig niet veel muziek of video's opgezet, niet op m'n iphone, noch in itunes, maar er staan wel wat betaalde artikelen via itunes op, zoals muziek, maar meeste zijn apps en eigen gemaakte foto's.
Je zegt, maak een playlist aan per album in itunes, maar heb ook vele singles gekocht en gedownload, wat doe ik hier mee dan, ook een playlist/nr ? ?En die playlisten, toch aanmaken in itunes op de Macbook he, toch niet op m'n iphone, of wel ?

M'n externe HD is al gebruikt geweest, voor m'n oude ibook, nooit met een windows pc/laptop, en zal nu ook enkel gebruikt worden voor m'n Mac. Maar kan m'n Intel Mac die data van de G4 ibook wel lezen ?

Mijn vragen zijn precies van een Mac analfabeet, maar ik wil vanaf het eerste moment goed organiseren, sorteren en documenteren, zodat ik alles makkelijk terug vind.
Dolivieira    posted on 19-09-2011 09:13
Ik gebruik mijn HD gewoon op Fat32. En over die iPhone die kan je gewoon aan je mac hangen. Heb zelf een iPod Touch 4G is gewoon een iPhone zonder belfunctie en GPS?dus werkt het zelfde . En je kan instellen dat je je de muziek handmatig wil synchroniseren. Mocht het zo zijn dat wat DJ_OB zegt waar zijn, heb je als het goed is nog alles op je de windows computer staan, waar je hem eerder me gesynchroniseerd hebt. En om je vraag te antwoorden ik denk van wel omdat de taal die de iBook gebruikt het zelfde is. Ik neem aan dat je geen programma's geinstalleert heb staan met op je externe HD.??

Ook kan je Syncmate voor je MBP aanraden. Daar kan je alle devices die er maar bestaan met je Mac syncen. iPhones, iPads, iPods, Windows Mobile devices, Andriod devices, Blackberrys, Palm Machines enz enz. Alles kan gesynchroniseerd worden. Let wel op want Syncmate kost $39,95. Dus z'n 29 euro is dat. Maar dan heb je ook wat. En met Apps is het zo dat als je ze eenmaal gekocht hebt kan je ze altijd weer downloaden maar dan gratis. iTunes en de Appstore weet precies wat je gekocht hebt.

Oh Ja en NTFS kan je niet gebruiken voor een Mac. Mac is alleen Fat16, Fat32 en HPF+
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 21-09-2011 @ 20:17:24 (53%)
Tekhead    posted on 20-09-2011 17:26
thx dennis, mooi en duidelijk
Tekhead    posted on 05-11-2011 23:41
Update, topic aangepast !
Larsz    posted on 06-11-2011 12:15
Als je Traktor gaat gebruiken, die heeft een iTunes import functie die erg geod werkt. Je ziet dan je hele library, je playlists, genres, en je kan overal in zoeken. Alle xml waardes van iTunes worden dan ook correct weergeven, echter;

Poster:?Larsz
iTunes moet je niet gebruiken voor id3 tag editing, want iTunes slaat alles enkel op in een .xml library file die al je files 'overlapt'. Als je met iTunes namelijk een cd brandt of je computer formateert en alles opnieuw importeert heb je ook geen id3 tags, die staan puur in iTunes en dus niet in het bestand zelf.

Alle id3 tags los editen kan inderdaad met een simpele editor maar dat is wel ontiegelijk veel werk. Je kan inderdaad alles op cd branden en gewoon goede tracklists maken Happy, laughing.

Aldus mijn post in een ander topic.
Tekhead    posted on 07-11-2011 00:07
En als ik een IPOD nano 3G (teruggekregen na 2 jaar na een diefstal) ?met een verouderde itunesversie (ook voor Mac) gaan aansluiten op m'n MBP, gaat die dat herkennen ? En kan ik de playlist op de ipod ook aanpassen naar nieuwe versie ?

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

145 Users online: 24 Guests (121 Unknown)
Pages generated today : 3.944
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.740.459