Draaitafels kopen, waar op letten
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

jochemke    posted on 04-09-2011 16:34
Hey iedereen,

Ik zou graag een setje draaitafels bij aankopen en deze dan met timecode besturen. Maar van draaitafels weet ik niet veel af. Dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het vinden van een degelijke setje draaitafels. Ik zou liefst direct drives hebben (aangezien ik heb gelezen dat deze over het algemeen beter maar iets duurder zijn). En wat heb je eigenlijk nodig als je timecode wil gaan met 2 draaitafels?

Mijn budget is nu maximum 500 euro

alvast bedankt

What do you think about Draaitafels kopen, waar op letten ??

Vote :   

Aziaat    posted on 04-09-2011 16:47
Vrees dat het krap wordt met 500 euro.
Al?, nieuw toch, tweedehands vind je een degelijk setje voor 300 euro. Voor 300 euro erbij kun je Traktor Scratch duo kopen met vinyl, audio 6, software, ... alles erbij Happy, laughing
Het kan goedkoper als je met andere software wil draaien, maar de meeste hier zijn resoluut voor Traktor (mezelf incluis).
Bekijk eens de super OEMS en bekijk zeker eens voor jezelf met welke software je wil bezig zijn.

Hopelijk ben jer al iets mee Winking my eye
Dolivieira    posted on 04-09-2011 16:49
Nou om te beginnen een kompleet timecode pakket als: Traktor, Serato, Mixvibes enz enz. En voor mij zijn er maar 2 draaitafels die tellen. Technics SL1200/1210 serie of de Superoems: Van verschillende merken.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 04-09-2011 @ 16:50:05 (1%)
Tekhead    posted on 04-09-2011 17:28
met 500.00 ? ga je toch niet ver springen, zelfs 2de hands zal dat moeilijk worden, zeker als je traktor of Serato wil hebben.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Estacy    posted on 04-09-2011 17:42
500 is een mooi budget voor OF draaitafels OF Timecode pakket.?
wil je het echter per s? binnen die 500 euro houden dan zou ik dit doen:
nieuw kopen: mixvibes of M-audio Torq, allebei rond de 200 euro.
dat geeft je 300 euro voor TT's, daarvan kun je als je heel goed zoekt mischien super OEMS van kopen (american audio hdt 4.5, synq xtrm-1, akiyama acuras etc) maar meer realistischer is een paar Reloop RP-4000M3Ds. Numark TT-500s of TT-200 zijn ook prima. Stantons van de 80 serie kunnen ook. Zorg er wel voor dat Naaldjes/elementen zijn inbegrepen.
als je ze gaat ophalen (2e hands draaitafels MOET je ALTIJD ophalen, niet laten bezorgen, geheid dat ze kaduuk aankomen) kijk dan hier waar je op moet letten.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
jochemke    posted on 04-09-2011 18:08
De software is geen enkel probleem aangezien ik al traktor pro en Torq heb liggen van mijn cd spelers en controller.
Het timecode systeem zal ik wel moeten aanschaffen. Maar misschien dat de prijs van timecode systeem al wat mee valt als je de software er niet bij moet kopen?
Tekhead    posted on 04-09-2011 19:00
dan heb nog enkel de timecode platen nodig. wacht nog even tot je een beetje meer gespaard hebt, want voor 600.00 a 650.00 ? vind je wel een setje Technics, heb je ineens best of the best.
jochemke    posted on 04-09-2011 19:17
En heb je dan ook een externe geluidskaart nodig?
Estacy    posted on 04-09-2011 19:21
ja, tenzij je mixer een geluidskaart ingebouwd heeft. traktor heeft overigens zijn eigen geluidskaart nodig.
tek-zotic    posted on 04-09-2011 19:49
Poster: jochemke
De software is geen enkel probleem aangezien ik al traktor pro en Torq heb liggen van mijn cd spelers en controller.
Het timecode systeem zal ik wel moeten aanschaffen. Maar misschien dat de prijs van timecode systeem al wat mee valt als je de software er niet bij moet kopen?

je moet traktor SCRATCH reeks hebben en niet gewoon traktor om timecode te gaan
Tekhead    posted on 04-09-2011 22:45
kzal maar beter zwijgen ikke, Winking my eye
Seca    posted on 04-09-2011 22:51
Kijk zeker even na of de pitch correct is ( zet alle 2 de schuiven helemaal open, en leg 2 dezelfde platen op ), beatmatch ze even en kijk of ze blijven samenlopen. Als de pitch op 0% staat, moeten de middelste bolletjes van de platter?normaalgezien stil blijven staan ( dit is dan een correct niet verschoven 0-punt ).
Tekhead    posted on 04-09-2011 23:23
Dat het pop-up lampje van een Technics werkt,? bij de oems is dit minder belangrijk want simpel te vervangen, bij een Technics is dat andere koek, moet heel de body onderuit gehaald worden en al de technics eigenaars hier die dat al eens hebben voorgehad weten waarover ik praat,...kutjobke hoor.
Estacy    posted on 05-09-2011 00:28
echter, als je een kapotte pop up ziet, kun je mooi wat van de prijs afdingen. je hebt het thuis niet per s? nodig en de TT gaat er niet slechter van werken als ie het niet doet
Tekhead    posted on 05-09-2011 16:05
idd, kan je altijd als argument gebruiken.
jochemke    posted on 05-09-2011 18:48
Ik kan van een vriend van mn moeder 2 reloops rp 1000's krijgen (75 euro voor de 2 en nog in garantie) zijn deze al voldoende om mee te beginnen
Estacy    posted on 05-09-2011 18:50
nee
Tekhead    posted on 05-09-2011 22:28
Poster: jochemke
Ik kan van een vriend van mn moeder 2 reloops rp 1000's krijgen (75 euro voor de 2 en nog in garantie) zijn deze al voldoende om mee te beginnen

Dat zijn (dacht ik toch) snaaraandrijving TT's, je moet zowiezo direct drive hebben, niet alleen voor TC, maar ook voor met vinyl? te beatmatchen en te djingen.?
horsefeather    posted on 05-09-2011 23:21
ik heb nu de 2000 van reloop best ok voor thuis en als je begint maar zou liefst technics willen
Aziaat    posted on 06-09-2011 00:37
Belt-drive platenspelers voor een beginner is misschien wel een AFrader. Maar voor 75 euro kan hij toch wel eventjes weg om te zien of platenspelers wel iets voor hem is?
Ze zijn heus niet onmogelijk om te gebruiken, je moet een beetje de truukjes kennen en leren beheersen.
Ik raad het dan ook wel af, maar als hij niet meteen direct-drive spelers vind dan is dit toch wel ok? vind ik.
Tekhead    posted on 06-09-2011 02:21
Poster: Aziaat
Belt-drive platenspelers voor een beginner is misschien wel een AFrader. Maar voor 75 euro kan hij toch wel eventjes weg om te zien of platenspelers wel iets voor hem is?
Ze zijn heus niet onmogelijk om te gebruiken, je moet een beetje de truukjes kennen en leren beheersen.
Ik raad het dan ook wel af, maar als hij niet meteen direct-drive spelers vind dan is dit toch wel ok? vind ik.

Belt-drive gewoon laten staan, ik?ben vroeger (1982) gestart als dj met belt-drive TT's, en daarmee heb ik leren draaien, maar dat was meer klooien en continue snaren vervangen als ik in't weekend feestje had gehad dan wat anders. Belt drive's zijn moeilijk om mee te fine-tunen en te pitchen, wat toch belangrijk is als je goed met TC wil omgaan. Gebruik? die 75? als een deel voor goede?TT's.
RAS    posted on 06-09-2011 03:03
Yep, direct-drive is een must. Belt-drive is niet geschikt voor DJ's. Je gaat je alleen maar kapot ergeren. Je koopt ook geen telefoon om mee te doen aan een cursus fotograferen. Het kan wel, maar een goed resultaat boek je met het echte werk.
User edit by RAS on 06-09-2011 @ 03:05:06 (13%)

This is an old Topic

No new postings for 4.998 days.
 Post CommentThat would be 166.6 months
or a whopping 13.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

116 Users online: 26 Guests (90 Unknown)
Pages generated today : 4.151
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.740.666