drive-in shows (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djmamo    posted on 11-01-2006 08:28
zat laatst op internet en kwam op een site (startpagina) waar je dan alle drive-in shows van Nederland kan zien (die een website hebben).

nou viel het mij op dat er erg veel "drive-in shows" waren die 2  hi-fi speakers en gewone cd spelers hadde maar wel ff 200 euro vragen voor een avond... en je kon goed zien dat het toch niet profi was...

wat vinden jullie hier van en wat vragen jullie voor je optreden met drive-in show? of wat vraag je voor een avond draaien als je "gewoon" dj bent

ik zelf had een vrij grote show en vroeg 275 euro per 4 uur en per uur extra 45 euro...
www.moonentertainment.nl
User edit by djmamo on 11-01-2006 @ 08:29:38 (15%)

What do you think about drive-in shows ??

Vote :   

Stephanie    posted on 14-01-2006 23:50
Wat mij altijd opvalt is dat veel drive-in shows op hun website een complete specificatie zetten van wat ze aan licht en geluid hebben. Tot het type microfoon aan toe. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een klant voor boeking aan ons vraagt welk type cd-spelers of welk merk dimmerpacks we gebruiken....

Vraag dus aan Collin Bosgraaf......waarom doen jullie dat?

RoyBeware    posted on 15-01-2006 10:20
Het kan handig zijn om de merken van de cd spelers erop te zetten en dat soort dingen, maar van mic. toe? beetje overdeven :D....

greup    posted on 15-01-2006 13:27
al die namen en merken zegt de klant toch niets. of je nou met een dap of een sa geluidssysteem langskomt dat zegt hen meestal niets. ik vraag de klant meestal om de afmetingen van de zaal, soort zaal, en het aantal bezoekers. dan geef ik de klant een geschatte prijs indicatie. vervolgens stuur ik hem later een offerte toe met een vrij complete lijst van wat ze voor dat geld krijgen.
Collin    posted on 16-01-2006 10:43
Poster: Stephanie
Wat mij altijd opvalt is dat veel drive-in shows op hun website een complete specificatie zetten van wat ze aan licht en geluid hebben. Tot het type microfoon aan toe. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een klant voor boeking aan ons vraagt welk type cd-spelers of welk merk dimmerpacks we gebruiken....

Vraag dus aan Collin Bosgraaf......waarom doen jullie dat?

De meeste mensen , snappen het niet  maar voor de mensen die er wel geintereseerd zijn , haha , ik vind het allemaal wel best
djmamo    posted on 16-01-2006 12:40
Poster: robertvisser

@ mamo: ben het niet met je eens zowel licht als geluid daalt in waarde en parretjes en dimmerpacks kosten tegenwoordig geen ene fluit meer en die heb je na 5 keer huren er wel uit. en de parren gaan echt een tijd mee maar schijnbaar ga je daar niet netjes mee om als jij huren productiever vindt.

en vindt dat de meeste weinig rekenen, heb je wel eens gezien hoeveel werk het is voorbereiding opbouw feest zelf afbouw en het schoonmaken van je apparatuur....

feest voor 100 man van 9 tot 2   kost 225 euro minimaal maar dan kom ik niet met knakenzooi aan zetten en een persoon hulp/gezelligheid.

ik heb uitgerekend wat het kost en ik ben blijkbaar geen oplichter die teveel geld vraagt....

ik kom al niet aan zetten met knaken zooi... of  een eclere awak set is een knaken merk (is van ev als ik mij niet vergis) en 2 bell versterkers en 2x pioneer cdj 1000 mk2 en een ecler nuo 5... sorry voor de slechte apparatuur die ik altijd bij heb...

en licht is mischien wel goedkoper geworden maar schrijft het nog erg snel af (en ja de dab serie aan dimmerpacks is ook erg goedkoop... dus wie gebruikt er knaken merken...)

als je echt een representatieve/kwaliteits licht show wilt hebben dan ben je toch nog erg veel kwijt, movinghead kost gemiddelt 1000 euro en na 2 jaar krijg je er echt geen 500 euro meer voor terug en zeker niet als ze 2 jaar intensief in de verhuur hebben gezeten... dus die worden weg gegooid of voor een spotprijs gedumpt... en het bedrijf moet nieuwe kopen dus das totaal niet rendabel.

ook omdat je bij je licht ook vaak nog een extra mannetje nodig hebt als het er niet 2 zijn (bediening/opbouw/afbouw) 

en huren is zeker productiever... je hoeft je apparatuur niet te onderhouden en als je het huurd staat het nagekeken klaar en wordt nog in aanhanger gezet ook nog... dus denk dat dat wel productiever is dan alles zelf hebben want dan ben je echt wel een tijdje langer bezig... voor je on the road gaat.

dus snap je punt niet helemaal robbert.. graag toelichting  
www.moonentertainment.nl
Ferry    posted on 16-01-2006 12:50
ik ben blij dat ik daar vanaf ben, dat gezeul met die apparatuur....
ik doe het nog 2x in de maand, en dat is alleen maar voor hele bekenden, de rest sla ik allemaal af.... heb er echt geen zin meer in.
en bovendien, als je 17 bent moet je je ouders ook steeds bereid vinden om te gaan rijden....
User edit by Ferry on 16-01-2006 @ 12:50:24 (1%)
djmamo    posted on 16-01-2006 12:51
ik doe het ook alleen als ik niet in mijn residents hoef te draaien... dus das niet vaak 5x per jaar?

maar ga wel mijn prijs verhogen dus
www.moonentertainment.nl

This is an old Topic

No new postings for 7.058 days.
 Post CommentThat would be 235.3 months
or a whopping 19.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

121 Users online: 26 Guests (95 Unknown)
Pages generated today : 31.086
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.839.545