Poster: robertvisser
@ mamo: ben het niet met je eens zowel licht als geluid daalt in waarde en parretjes en dimmerpacks kosten tegenwoordig geen ene fluit meer en die heb je na 5 keer huren er wel uit. en de parren gaan echt een tijd mee maar schijnbaar ga je daar niet netjes mee om als jij huren productiever vindt.
en vindt dat de meeste weinig rekenen, heb je wel eens gezien hoeveel werk het is voorbereiding opbouw feest zelf afbouw en het schoonmaken van je apparatuur....
feest voor 100 man van 9 tot 2 kost 225 euro minimaal maar dan kom ik niet met knakenzooi aan zetten en een persoon hulp/gezelligheid.
ik heb uitgerekend wat het kost en ik ben blijkbaar geen oplichter die teveel geld vraagt....
ik kom al niet aan zetten met knaken zooi... of een eclere awak set is een knaken merk (is van ev als ik mij niet vergis) en 2 bell versterkers en 2x pioneer cdj 1000 mk2 en een ecler nuo 5...
sorry voor de slechte apparatuur die ik altijd bij heb...
en licht is mischien wel goedkoper geworden maar schrijft het nog erg snel af (en ja de dab serie aan dimmerpacks is ook erg goedkoop... dus wie gebruikt er knaken merken...)
als je echt een representatieve/kwaliteits licht show wilt hebben dan ben je toch nog erg veel kwijt, movinghead kost gemiddelt 1000 euro en na 2 jaar krijg je er echt geen 500 euro meer voor terug en zeker niet als ze 2 jaar intensief in de verhuur hebben gezeten... dus die worden weg gegooid of voor een spotprijs gedumpt... en het bedrijf moet nieuwe kopen dus das totaal niet rendabel.
ook omdat je bij je licht ook vaak nog een extra mannetje nodig hebt als het er niet 2 zijn (bediening/opbouw/afbouw)
en huren is zeker productiever... je hoeft je apparatuur niet te onderhouden en als je het huurd staat het nagekeken klaar en wordt nog in aanhanger gezet ook nog... dus denk dat dat wel productiever is dan alles zelf hebben want dan ben je echt wel een tijdje langer bezig... voor je on the road gaat.
dus snap je punt niet helemaal robbert.. graag toelichting