Slaapkamer Microfoon
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Jeroentjee    posted on 17-08-2011 19:29
Hallo allemaal,
?
Een vriendin van mij kan erg goed zingen, we nemen ook graag wat op,
alleen met de microfoon die we nu hebben kan dat gewoon echt niet,
als je ook maar met je hoofd draait of er wat verder af gaat hoor je dat heel goed.
Nou was mijn idee om een studiomicrofoon aan te schaffen,
ik zat te denken aan de?Behringer C-3 Studio Condensator Microfoon
(http://www.bax-shop.nl/cadeau-kelder/behringer-c-3-studio-condensator-microfoon/product-details.html)
Niet te duur, en toch beter als die we nu hebben.
Nu is het de vraag hoe ik die het best kan plaatsen (gewoon in de hand houden, een klem die je aan een plank kan vastzetten, of een vloer/tafel statief).
Ook vraag ik me af of ik dan een popfilter en een shockmouth moet aanschaffen,
'of is dat alleen maar nodig als je echt een album van hoge kwaliteit gaat opnemen?
?
?
Mvg, Jeroen

What do you think about Slaapkamer Microfoon ??

Vote :   

djrforce    posted on 17-08-2011 19:49
sowieso niet vast houden hij moet wel stabiel staan dat is het beste en al die punten die jij verder opnoemt werken?zeker mee voor een betere kwaliteit van de opname, ik zelf heb ook c-3 maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet erg wild van werd. eigelijk vindt het gewoon 3x niks! maar als je er een beetje mee gaat klooien met wat effecten enz kom je wel een eind.
ik heb zelf nu een Se mic aangeschaft en die is wel wat duurder maar ben erg te spreken over de kwaliteit van de opname
Cyspoz    posted on 17-08-2011 19:57
Een condensator microfoon is veel gevoeliger, waardoor je minder last hebt van de afstand tot de microfoon. Dit is ook deels afhankelijk van de microfoon karakteristiek. Ik zie dat de C-3 meerdere karakteristieken heeft.
Bedenk je wel dat deze microfoon fantoom voeding nodig hebt. Je moet deze dus op een geluidskaart of mixer ingang aansluiten die 48 volt fantoom voeding kan leveren.

De microfoon in de hand houden raad ik niet aan, omdat je dan grote kans hebt op bijgeluiden van het bewegen. Vaste montage is beter. Shockmount kan maar ik zou eerst zonder proberen. Vast op statief kan al gele goede resultaten opleveren. Popfilter hang er van af, deze microfoon kun je vanaf grotere afstand gebruiken waardoor de noodzaak van een popfilter minder wordt. Ook hangt het af van wat en hoe ze zingt.

In wat voor ruimte gebruik je trouwens de microfoon. Is de ruimte redelijk dempend gemaakt, of maak je gebruik van een vocal booth? Houd er namelijk rekening mee dat ruimtelijke acoustiek met een condensator microfoon meer invloed gaat hebben.

Poster:?djrforce
ik zelf heb ook c-3 maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet erg wild van werd. eigelijk vindt het gewoon 3x niks! maar als je er een beetje mee gaat klooien met wat effecten enz kom je wel een eind.

Ik heb zelf geen ervaring met de C-3 van Behringer maar naar aanleiding van djrforce misschien het idee om inderdaad iets verder te kijken. Ik zie namelijk dat je nu voor de goedkoopste condensator microfoon gaat. Dan kun je misschien beter voor de Samson C03 gaan waar de Behringer een kloon van lijkt te zijn. Of de?AKG Perception 120. Beide zitten nog ruim onder de 100 euro.

P.S. Niet linken naar webshops, probeer naar de website van de fabrikant te linken. Dat mag namelijk wel.
User edit by Cyspoz on 17-08-2011 @ 20:04:41 (64%)
Bootstrap    posted on 17-08-2011 20:10
Ik ben erg tevreden met mijn Behringer B2 Pro, ik gebruik hem in combinatie met een Samson C-Valve buizen voorversterker om een warmer geluid te krijgen. Dan heb je ook gelijk je fantoomvoeding geregeld. Ik gebruik de mic vooral voor radiopresentatie op DeepFM Happy, laughing
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Jeroentjee    posted on 17-08-2011 22:53
Bedankt voor de reacties.
Over de ruimte, zoals al in de titel staat zit ik gewoon in mn slaapkamer. Dus er zit niks op de muur enzo.
?
Over de geluidkskaart, in die zelfde webwinkel staat ook de 'Behringer C-1U USB studio condensatormicrofoon', dat is dan usb.
Dan hoef je die 48 volt toch niet te hebben?
Over de microfoon met de usb interface, verkloot de usb de kwaliteit? Of valt dat mee?
Ik heb hier ook nog een mixer staan, de American audio Q-D6.
Jeroentjee    posted on 09-09-2011 15:20
Bump. Dit weet iemand toch wel?

Alvast bedankt !
Unidentified    posted on 09-09-2011 16:43
Bijna alle geluidskaarten zijn usb (of Firewire maar deze zijn duurder), dus het verkloot niet zozeer de kwaliteit (er bestaan natuurlijk betere geluidskaarten). Over die 48 volt: het is niet omdat je usb gebruikt dat je geen fantoomvoeding meer nodig hebt. Die 48 volt is nodig om de microfoon te laten werken. Ik denk niet dat je geluidskaart fantoomvoeding heeft, dus je kan eventueel een goedkope icrofoonvoorversterker kopen.
Cyspoz    posted on 10-09-2011 22:26
Poster: Jeroentjee
Over de geluidkskaart, in die zelfde webwinkel staat ook de 'Behringer C-1U USB studio condensatormicrofoon', dat is dan usb.
Dan hoef je die 48 volt toch niet te hebben?

Als je inderdaad de USB microfoon koopt dan hoef je geen geluidskaart met fantoom voeding te hebben. In de microfoon zit dan een kleine USB geluidskaart met ingebouwde fantoom voeding.

This is an old Topic

No new postings for 5.102 days.
 Post CommentThat would be 170.1 months
or a whopping 14 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

316 Users online: 180 Guests (136 Unknown)
Pages generated today : 65.096
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.862.133